Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
easarina: Tack för den svenska texten och för de fina bilderna!

Jag har köpt tyg och tvättat det för längesen, undrar när jag ska få tid att sy???
Användarens profilbild
Av emelianna
esarina - ett jättetack för den svenska texten, den kan nog många ha glädje av :) Sjalfodralet ser ju jättesmart ut! Hoppas nu att posten sköter sig så att jag kan börja sy imorgon!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
wow, vad bra med en översättning! :D
orkade inte läsa själv utan tog måtten och gjorde som jag kan ;)

kan säga att jag troligen får förstärka min något då jag valt ett ganska
glest tyg. för den är rymlig och det kan i sin tur betyda att man stoppar
i tills det säger stopp... och då blir det kanske tyngre än man tänkt sig 8)

fina bilder på en snygg väska också esarina :love:
Användarens profilbild
Av mimpen
Ser onekligen praktiskt ut. Men jag kan inte sy, så jag får fortsätta med överfull handväska :)
Användarens profilbild
Av solängel
Himmel, vad ni utvecklat mönstret! Köpte Lendatyg i helgen (eller, älskade U köpte, jag pekade... :wink: ) så nu ska det färgas, brunt hade jag tänkt, och så måste jag ju hitta på nåt att ha inuti. Funderar på att sätta en liten applikation på locket, vad tror ni om det?

esarina: tack :urule: för översättningen, nu slipper jag och gravidhjärnan göra det själva :lol:

Norkmedoo: Gärna någon närbild på låsningen, och hur gjorde du eg locket? Jättesnyggt med det uppvikta fodertyget! :tumsup:

Apelsin: snyggt med fodertyget i öglorna, den idén stjäl jag också! :wink:
Användarens profilbild
Av Vida
Nu är min prototyp färdig. Jag är snurrig som få (vet inte vad jag ska skylla på) så jag "glömde" 35 cm tyg på min väska! Den blev lite kort i rocken så att säga - men jag lägger upp en bild imorrn så får ni se vad jag menar. Och eftersom den blev så fel så snabbt (och jag inte hade något kvar av mitt nyinköpta prototyp-fodertyg) så finns där inga fickor eller knyten.

Ska väl avslöja oxå att jag fållade banden GRYMT fult. Så det har lossnat - jag förstår ärligt talat inte vad jag tänkte - för hade jag gjort det SNYGGT så hade jag ju faktiskt kunna använda den (!). Ska titta på den igen imorrn och se om jag inte kan rädda den på något sätt...
Användarens profilbild
Av Vida
Måste säga att den är ju grymt bra som vagnväska oxå - man kan ju bara ta snibbarna/axelbanden och göra typ slipsknutar runt handtaget och knö in resten av banden i väskan! Och då ser man inte min fula fållning :D Det får ni bli till att sy fast band för att kunna stänga den oxå!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
spännande :D
vill gärna se bild!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
förresten, jag ska försöka ta bild lite senare på knäppning och lock
Användarens profilbild
Av zmurfan
Min prototyp blev.....

Råsa!

Bild

Det blev inga sidofickor på den. De glömde jag klippa till.
Det är fickor på insida och utsida på framväggen och sen är det en ficka med dragkedja på insidan av locket. Jag har inte gjort någon stängningsanordning på den. Öglorna man trär remmarna genom blev för små så det måste åtgärdas. Kommer nog troligast sy stora öglor och fästa ihop med de små.
Förutom att jag tog första bästa gräsliga tyg jag hittade för att bli av med och för att prova sy så verkar väskan helt okej. Gör jag en till så kommer jag att minska måtten något. Nu är väskan enorm känns det som.
Av Ponyo
Ohh, nu måste jag sy en jag med. De är ju grymt fina, alla era alster!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
åhåhååå! :D zmurfan!!! :app:
jag kan nästan se dig från skåne ju :lol:

och visst är de stora. proportionerna är bra för det syns inte...
men det tål att tänkas på vad man ska ha i, så att tyget blir det rätta.
Av surftrollet
Wow, vilken färgchock! :D Vad är det för slags tyg?

Jupp, de är stora, men ibland behövs det, har jag insett. Fika och en tjock tröja för två vuxna och ett barn så blir det fullt.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
esarina skrev:Jupp, de är stora, men ibland behövs det, har jag insett. Fika och en tjock tröja för två vuxna och ett barn så blir det fullt.
absolut, men med tanke på mitt eget tygval så tänkte jag att det är bra att tänka efter före :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?