Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
Nästan precis 2 meter långt och 120 brett Inte illa, va?
Just nu hittade jag inte fläcken.....
Bild

Nu ska jag äta ost o dricka rött!
Användarens profilbild
Av florin
McMorrigan skrev:Nästan precis 2 meter långt och 120 brett Inte illa, va?
Just nu hittade jag inte fläcken.....
Bild

Nu ska jag äta ost o dricka rött!
Jag vill gärn aha hela om jag får. Strunta i fläckarna, det kvittar om det finns några stycken... har jag nått som lockar???
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag behöver en bit Sos stretchjersey/mudd i färgen brun! 80 cm bred och 60 cm lång behöver den vara. Kan både tänka mig att köpa och byta men jag vill ha den relativt snart för annars kan jag nästan lika gärna beställa..... ;) PMa mig helst.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Mitt bidrag, OBS! florin har första tjing då hon har tyg jag vill ha :wink:

-florin, hoppas att det är något här som faller dig i smaken annars får du säga till så ska jag rota runt lite till, vill väldans gärna ha det där tyget :)

Det är väldigt varierade storlekar på tygerna, fråga gärna om det är något som intresserar så ska jag mäta.

Högst upp till vänster är mörkt lila tunnspårig manchester (babycord), det vita med blåbär mm är ett långt örngott, längst till höger med nalle puh är inte vitt utan en ljus gul, pippityget är ingen stor bit, till höger om pippi är ett frottétyg, underst ligger ett kraftigare men mjukt tyg som nog har varit gardin.
Bild

Längst till vänster är ett italienskt baddräktstyg med krabbor, sen två kraftiga IKEA tyger, under ligger ett rutigt tyg som jag tror varit till köksstolar, ett turkos/brunt tunnt tyg från Panduro, ett brunt tyg med blommor på från Finlayson AB Riikka collection 1980, ett multirandigt trikåtyg, ljusblå lakansväv med pirater och en gardin från IKEA (det vita med lila blommor på).
Bild
Användarens profilbild
Av florin
ernamalin skrev:Mitt bidrag, OBS! florin har första tjing då hon har tyg jag vill ha :wink:

-florin, hoppas att det är något här som faller dig i smaken annars får du säga till så ska jag rota runt lite till, vill väldans gärna ha det där tyget :)

Det är väldigt varierade storlekar på tygerna, fråga gärna om det är något som intresserar så ska jag mäta.

Högst upp till vänster är mörkt lila tunnspårig manchester (babycord), det vita med blåbär mm är ett långt örngott, längst till höger med nalle puh är inte vitt utan en ljus gul, pippityget är ingen stor bit, till höger om pippi är ett frottétyg, underst ligger ett kraftigare men mjukt tyg som nog har varit gardin.
Bild

Längst till vänster är ett italienskt baddräktstyg med krabbor, sen två kraftiga IKEA tyger, under ligger ett rutigt tyg som jag tror varit till köksstolar, ett turkos/brunt tunnt tyg från Panduro, ett brunt tyg med blommor på från Finlayson AB Riikka collection 1980, ett multirandigt trikåtyg, ljusblå lakansväv med pirater och en gardin från IKEA (det vita med lila blommor på).
Bild
Jag gillar frottén :heart:
Användarens profilbild
Av Annika80
florin skrev:
ernamalin skrev:Mitt bidrag, OBS! florin har första tjing då hon har tyg jag vill ha :wink:

Bild

Bild
Jag gillar frottén :heart:
Jag med :D :roll:
Användarens profilbild
Av McMorrigan

Bild

Bild
Hur stort är pirattyget?
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag är intresserad av:
ernamalin skrev: ett turkos/brunt tunnt tyg från Panduro
Bild
Jag lägger in mina bytestyger om en stund
Användarens profilbild
Av Sanfora
Här är de tyger som jag kanske kan tänka mig byta bort... Vissa är helt nya, andra mindre nya. Vissa är lättbytta, andra tvekar jag lite på.

1.Panduro elefant/kanintyg, 2.vitt med guldstjärnor, 3.Ikea goes Josef Frank, typ, 4. Lite grövre mörkblått med stilistiska grönsaker, 5. brun fleece, 6. beige tyg med cirklar (från vardera sidor), 7. vitbeige vaxduk med cirkelmömster. Underst ett stort aningens grövre Ikeatyg, med orange ranka
Bild
Lös muddväv/tub
Bild
1. Snyggotyg i rött med blommor som jag inte vet im jag släpper..., 2. linneliknande blågrönt med blommor, 3. 2st löpare från Åhléns, lite stela
Bild
Helt nytt Traderatrikå i grönt/grått i vad jag tycker fin kvalité, inte mina färger dock
Bild
pandurotyget, finare färger irl
Bild
Annat ikeatyg
Bild

Jag letar mjukt jeans/denim och fodertyg, fräsiga trikåtyg och fina velour bland annat.[/img]
Av Marine78
Är dessa små näsdukar i tyg något som platsar här i tygbytet? De är från 70-talets glada dagar när min man och hans storebror.
Och så lite kompletterande bilder på de söta näsdukarna. Det är barnboksmotiv huvudsakligen. Samtliga är i fint skick, dock har den med grisar på några fläckar. De två med Bambi är i storlek 18 x 18 cm och de övriga i stl 20 x 20 cm. Ursöta! Men vi använder inte näsdukar så de kommer att få flytta. Bytes? Totalt alltså 9 näsdukar varav två med identiskt motiv på (indianerna) dock är den undre en aningen finare än en övre ;-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bytes mot? Kanske lite trikå? Kom med förslag om det överhuvudtaget är intressant att ha med här!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Sanfora skrev:H
Jag letar mjukt jeans/denim och fodertyg, fräsiga trikåtyg och fina velour bland annat.[/img]
Jag har ett jättemjukt gosigt jeanstyg! :D Hur mkt behöver du?

I så fall är jag nog intresserad av Traderatrikå i grönt/grått....tror jag! :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Marine78 skrev:Är dessa små näsdukar i tyg något som platsar här i tygbytet? De är från 70-talets glada dagar när min man och hans storebror.
Och så lite kompletterande bilder på de söta näsdukarna. Det är barnboksmotiv huvudsakligen. Samtliga är i fint skick, dock har den med grisar på några fläckar. De två med Bambi är i storlek 18 x 18 cm och de övriga i stl 20 x 20 cm. Ursöta! Men vi använder inte näsdukar så de kommer att få flytta. Bytes? Totalt alltså 9 näsdukar varav två med identiskt motiv på (indianerna) dock är den undre en aningen finare än en övre ;-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bytes mot? Kanske lite trikå? Kom med förslag om det överhuvudtaget är intressant att ha med här!
Men du så fina! Minns flera av mönsterna sedan jag var liten! :loving:
Av Marine78
McMorrigan skrev:

Den trikån är jättesnygg! Och supermjuk! Rekommenderas
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Marine78 skrev:
McMorrigan skrev:

Den trikån är jättesnygg! Och supermjuk! Rekommenderas
Jag vet, jag har rätt många meter av den men inte just den färgen! :wink:
Användarens profilbild
Av äpplebus
Marine78 skrev:Är dessa små näsdukar i tyg något som platsar här i tygbytet? De är från 70-talets glada dagar när min man och hans storebror.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Den med mullvadarna kan få flytta hit. Vad vill du ha för den?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 23

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?