Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
OJ, vilken produktion av fantastiska fodral! Så snygga tyger!
annelie skrev: FRYLE?? har vi samma tyg? (nedanför den blå i det högra övre "hörnet" )
Jag vet inte om tyget är precis lika. Mitt har vit botten och figurer i blått och brunt som ser ut som en blandning av hakkors och fyrarmade bläckfiskar (lät kanske inte så trevligt, men det är ganska snyggt). Det låg i den tjugokronors "lyckopåse" som jag köpte på Stoff och stil för att ha olika kvaliteter att provsy med overlocken i. Påsen visade sig innehålla 17 vaxduksbitar och 42 tygbitar, alla med mått runt 25*35 cm, jättekul!
Användarens profilbild
Av Lydia
Gissa hur många gånger jag önskade att jag hade en overlock, när jag sydde fodralen. Jag hatar att sicksacka :lol:
Användarens profilbild
Av aspen
Fryle skrev:OJ, vilken produktion av fantastiska fodral! Så snygga tyger!
annelie skrev: FRYLE?? har vi samma tyg? (nedanför den blå i det högra övre "hörnet" )
Jag vet inte om tyget är precis lika. Mitt har vit botten och figurer i blått och brunt som ser ut som en blandning av hakkors och fyrarmade bläckfiskar (lät kanske inte så trevligt, men det är ganska snyggt). Det låg i den tjugokronors "lyckopåse" som jag köpte på Stoff och stil för att ha olika kvaliteter att provsy med overlocken i. Påsen visade sig innehålla 17 vaxduksbitar och 42 tygbitar, alla med mått runt 25*35 cm, jättekul!
tack tack.
nä, då är det inte samma, mitt har "genomskinliga" rundlar som går in i varandra, en panelgardin jag köpte på sekond hand
Användarens profilbild
Av trollmamma
Detta är inget nånn kommer lägga upp på hemma gjort . se jag hade klart kunnat tänka mig att köpa !!!!
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Jag hade en bit linnetyg så jag satte mig att brodera... Fodrade dom med rödorange linnetyg.

Bild
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Glada_laxen: Gudars vad tjusigt!!! Nu blev jag ju lite sugen jag med, (för linnetyg finns liggande) som om jag inte hade en massa andra planer jag vill hinna med.....
Användarens profilbild
Av zmurfan
trollmamma skrev:Detta är inget nånn kommer lägga upp på hemma gjort . se jag hade klart kunnat tänka mig att köpa !!!!
Det var en idé. Jag vet att jag har massa tyg så nog skulle jag kunna fixa några att lägga dit. Få se om jag har tid de närmaste dagarna. Annars lär det bli efter jul.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
annelie skrev:
Upia skrev:Florin har skapat årets julklapp. Och tänk att de trodde att det skulle bli GPSen... :roll: :wink:
haha, är rädd att det blir en gps här hemma ändå, fast massssssor med fodral så gpsen kommer tvåa :-)
Kanske sy ett gpsfodral då ;)
Användarens profilbild
Av ernamalin
Sockertopp skrev:
annelie skrev:
Upia skrev:Florin har skapat årets julklapp. Och tänk att de trodde att det skulle bli GPSen... :roll: :wink:
haha, är rädd att det blir en gps här hemma ändå, fast massssssor med fodral så gpsen kommer tvåa :-)
Kanske sy ett gpsfodral då ;)
Det gjorde jag i våras, har en gps till båten.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
När det gäller näsdukar.....Coop Extra och Lambi tror jag har samma mått. Lambi finns för tillfället i en modell där en liten del går till Rosabandet (svagt rosamönstrade näsdukar). Kleenex är mindre. Kan kanske återkomma med passande mått till dem.

(Ja, jag är också inspirerad och snickrar på ett gäng i olika strl.)
Användarens profilbild
Av Anso
Gladalaxen skrev:Jag hade en bit linnetyg så jag satte mig att brodera... Fodrade dom med rödorange linnetyg.

Bild
WOW! Det var riktigt snyggt!!
"...satte mig och broderade..." :shock: Bara så där, lätt som en plätt eller? Jag skulle gärna lära mig att brodera men det blir ju aldrig av. Har glömt hur man gör korsstygn t.o.m :(
Användarens profilbild
Av aspen
Anso skrev:
Gladalaxen skrev:Jag hade en bit linnetyg så jag satte mig att brodera... Fodrade dom med rödorange linnetyg.

Bild
WOW! Det var riktigt snyggt!!
"...satte mig och broderade..." :shock: Bara så där, lätt som en plätt eller? Jag skulle gärna lära mig att brodera men det blir ju aldrig av. Har glömt hur man gör korsstygn t.o.m :(
:iagree:
Användarens profilbild
Av äpplebus
Tack snälla florin för tipset. Har oxå sytt mig ett litet gäng fodral, hur kul som helst. Kanske ett näsduksfodral byte? :D Billigt att skicka och kul att få.
Användarens profilbild
Av aspen
äpplebus skrev:Tack snälla florin för tipset. Har oxå sytt mig ett litet gäng fodral, hur kul som helst. Kanske ett näsduksfodral byte? :D Billigt att skicka och kul att få.
:iagree: ocj ja, det gör vi ;-)
jag vill ha ett eget, som jag själv inte har gjort :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?