Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
zmurfan skrev:Puffar tråden så att fler hittar igen om de vill beställa mini-knapp-pressar.
Du är verkligen en pärla som orkar fixa med detta!!! TACK!
Användarens profilbild
Av zmurfan
melon skrev:
zmurfan skrev:Puffar tråden så att fler hittar igen om de vill beställa mini-knapp-pressar.
Du är verkligen en pärla som orkar fixa med detta!!! TACK!
Den var ju smart ju! Så jag tänkte att fler ville ha! :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag kommer att fara på stan imorrn em och vara borta hela kvällen.
Så ni kan lämna in beställningar hela fredagen. OCH under lördagen till kl. 17 när vi är hemma från ett kalas!

Men sen tänker jag sätta mig och skriva ett mail till Clare och beställa saker.
Användarens profilbild
Av verre
passar dom i storlek 14 då??

blir det billigare än att beställla från samma ställe som pressen... är man helt säker på att dessa knappar passar pressen??
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det finns storlek 14 på thesnapstore med. Jag har kollat.
Om jag tolkat webbutiken rätt så kostar det 1.20 usd för 100 st. Och du MÅSTE köpa minst 100.
Fast jag vet inte om jag tolkat sidan rätt.

Qty måste vara 100
unit måste vara 100
står det på sidan iaf. och sen blev priset $1.200
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kosmos skrev:
zmurfan skrev:Det finns storlek 14 på thesnapstore med. Jag har kollat.
Om jag tolkat webbutiken rätt så kostar det 1.20 usd för 100 st. Och du MÅSTE köpa minst 100.
Fast jag vet inte om jag tolkat sidan rätt.

Qty måste vara 100
unit måste vara 100
står det på sidan iaf. och sen blev priset $1.200
Så fattade jag också. Och 1.20 usd är ju bara ca 8 kr :shock: så man kan ju alltid testa.
Men eftersom det är st 14 så borde de väl passa. Tror inte de ändrat något med passformen på knapparna med åren.

Jag mailar thesnapstore.com och frågar vad deras diameter på knapparna är. :)
Men mina knappar BORDE vara storlek 14. De är iaf mindre än storlek 16. Och de kör ju bara jämna storlekar. Men jag har mailat och frågat så vänta lite så kommer det ett svar. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Qty måste vara 100
unit måste vara 100
Såvida inte det här betyder att det måste vara 100 påsar med 100 knappar i. Isåfall borde priset vara 1200 usd och då blev det genast jättedyrt. Men som sagt jag förstår inte hur de har skrivit där.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag har beställt från the snapstore. 16 dollar inkl. frakt ca för 200 knappset.
Lovar att berätta om de funkar.
*ledsenbebis-jagpyser*
Av Mumskickan
Sockertopp skrev:Jag har beställt från the snapstore. 16 dollar inkl. frakt ca för 200 knappset.
Lovar att berätta om de funkar.
*ledsenbebis-jagpyser*
Då blir det ju ungefär samma pris som från henne, men det kan ju vara bra att veta för framtiden att det går att få tag på från flera ställen :D
Av Mumskickan
Jag vill också beställa förresten, har skickat PM
Användarens profilbild
Av zmurfan
Knutis hade lite problem med sin knapp-press och efterfrågade en bildserie på hur jag gjorde med verktyget.
Så här kommer den.

Bildserie på HUR du använder denna Knapp-press.
Gör ett litet hål i tyget där du ska stoppa igenom plattan med piggen. Här ligger den delen av knappen bredvid.
Bild
Lite suddig bild men här är pigg-knappen istoppad i hålet.
Bild
Sen tar man en av de ringar man ska använda och lägger ovanpå piggen.
Bild
Håll ihop knappen och lägg den på plattan på pressen. Ta ett stadigt tag i pressen och tryck till. Hårt! OBS! Håll i knappen ända tills du är klar!
Bild
En färdig knapp ser ut så här:
Bild
Två färdiga knappar ser ut så här:
Bild
Användarens profilbild
Av knutis
hmmm.. :roll: det är ju precis så som jag har gjort, men piggen blir inte tillräckligt utplattat inne i den av ringarna som jag ska använda, så när jag sen tror att den sitter så åker "den inte så tillplattade piggen" igenom hålet i ringen som jag valt, vad kallas det, socket??

Hänger ni med??
Användarens profilbild
Av aha
knutis skrev:hmmm.. :roll: det är ju precis så som jag har gjort, men piggen blir inte tillräckligt utplattat inne i den av ringarna som jag ska använda, så när jag sen tror att den sitter så åker "den inte så tillplattade piggen" igenom hålet i ringen som jag valt, vad kallas det, socket??

Hänger ni med??
Utan att ha testat en sån här press men med erfarenhet av en större knappress tror jag att du inte klämt den tillräckligt hårt.
Det går åt ganska mycket kraft för att platta till piggen tillräckligt. Ett annat aber om det blir för dåligt ihoptryckt är att knappen inte går att knäppa eftersom mittpiggarna tar i varandra innan knappen knäpper.
Av Emmiez
knutis skrev:hmmm.. :roll: det är ju precis så som jag har gjort, men piggen blir inte tillräckligt utplattat inne i den av ringarna som jag ska använda, så när jag sen tror att den sitter så åker "den inte så tillplattade piggen" igenom hålet i ringen som jag valt, vad kallas det, socket??

Hänger ni med??
Nu har inte jag testat heller, men kan det inte vara så att du har för tjockt material du skall igenom för att det skall fungera?
Av Emmiez
ungefär hur lång leveranstid var det på den, minns du det?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?