Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av visslan
keah skrev: Ser snyggt ut! :tumup:
Hur tänker du montera? Sy eller virka ihop?
Tack!
Jag tror det stod att man skulle sy ihop...måste nog kolla mönstret. :tumup:
Det som känns lite jobbigt är att alla bitarna är olika stora. Man monterar visserligen ihop dem i mindre grupper (rektanglar) som man sedan i sin tur monterar samman, men det känns som om det kan bli väldigt många trådar att fästa.
Användarens profilbild
Av keah
visslan skrev:
keah skrev: Ser snyggt ut! :tumup:
Hur tänker du montera? Sy eller virka ihop?
Tack!
Jag tror det stod att man skulle sy ihop...måste nog kolla mönstret. :tumup:
Det som känns lite jobbigt är att alla bitarna är olika stora. Man monterar visserligen ihop dem i mindre grupper (rektanglar) som man sedan i sin tur monterar samman, men det känns som om det kan bli väldigt många trådar att fästa.
Klart imponerande. Jag har inte riktigt tålamod till sånt, jag lägger ner innan jag ens har börjat om det är ett projekt där man måste sy ihop en massa smådelar. Om det funkar att virka ihop och det inte stör utseendet brukar jag välja det alternativet bara för att slippa fästa trådar. :wink:
Av Sofie
Några krokade lindisktrasor klara :-)
Denna fick mamma
Bild
Bild lite dåliga färger på bilden, den är tagen mitt i natten i dåligt ljus :lol:
Vanebildande, helt klart! Passade på att köpa en par härvor fint ullgarn, i grå nyanser.
Av lilla trasdockan
går det snabbare att kroka än virka och vart hittar man mönster? har gett upp mina stora arbeten ett tag och ska ge mej i kast och göra några tawashi både till mej själv och att ge bort i julklapp
Användarens profilbild
Av MuuM
Tawashi?
Användarens profilbild
Av visslan
MuuM skrev:
visslan skrev:googlar: http://en.wikipedia.org/wiki/Tawashi
Duktiga Visslan. ;-)
En tvättsvamp? :hmm:
"Eco tawashi
Crocheted from 100% acrylic yarn. Scratch-free, and used for dishes and small cleaning jobs. The prefix eco- indicates that it creates less pollution because it can be used without soap or other detergents."

Kanske?
Av lilla trasdockan
disksvamp, funkar superbra och roliga att göra av restgarner :)
Av lilla trasdockan
kan lika gärna skriva in de med mobilen.
alla maskor görs med nedtag i bakre maskbågen
börja med 21lm, vänd, 20fm, 1lm
vart annat varv minskar man en i början och ökar i slutet och de udda varven gör man tvärt om. alla varv avslutas med en lm. totalt viskar man 26varv och slutresultatet blir av denna form /_______/

vik ihop till en tub |___/___| och sy ihop.

sy sedan kaststygn runt övre kanten och dra ihop, gör likadant i nederkant och sy några stygn i mitten så den håller sej platt.

för en roligare svamp byt färg lite då och då

hoppas det gick att förstå
Senast redigerad av lilla trasdockan den tor aug 26, 2010 20:39, redigerad totalt 1 gånger.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 117

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?