Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Fryle skrev:Oj oj oj, jag vet vad jag ska göra, men när ska jag få TID???
(någon som har mirakelkurer för febriga barn?)
Nej, tyvärr. Och jag hade tur. Jag blev klar innan C blev förkyld. Nu hinner inte jag heller nånting...
Användarens profilbild
Av tesoj
Nu har jag sytt klart mitt pocketfodral, men hittar inte boken som jag tänkt skicka, så jag skickar en annan bok istället , men den tycker jag själv inte är lika bra som den jag tänkt att skicka. Ska försöka få iväg paketet idag, annars skickar jag det imorgon.
Användarens profilbild
Av lotti
Min är färdig, ska bara strykas och paketeras.....det var kul att sy fodral, blir nog ett gäng till julklappar oxå!! :wink:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag har äntligen börjat! :vågen:
Har lagt upp grejerna på strykbrädan i matsalen, lagom högt upp för att jag ska kunna stå upp och fixa lite tillklippning då och då utan att Pyret når sakerna. Tur att det är så litet att det ryms att klippa till på en liten yta. Det är lättare att småjobba lite då och då när det ligger framme "mitt i smeten".
Användarens profilbild
Av Fryle
Britt skrev:
Fryle skrev:Oj oj oj, jag vet vad jag ska göra, men när ska jag få TID???
(någon som har mirakelkurer för febriga barn?)
Nej, tyvärr. Och jag hade tur. Jag blev klar innan C blev förkyld. Nu hinner inte jag heller nånting...
Tydligen är mirakelkuren just TID. Barn läker fint ut det mesta om man bara ger det lite tid. Jag har nu på första försöket sytt ett pocketfodral som jag är riktigt nöjd med (Jag har helt skippat detta med kantband). Det är sytt av vaxduk och fodertyg. Boken som åker med är den jag fick i pocketbytet här på SB för ett tag sedan. Jag har läst den och tycker väl inte att den är en favorit, men jag har talat med tillräckligt många som tycker den är bra för att förstå att det är mig det är fel på och inte boken... Just nu sitter jag vid en dator som jag inte kan greja med bilder i, så det blir inga sådana nu.

Det värsta är att mitt pm från zmurfan med adressen till min byteskompis är mystiskt försvunnet. Jag har skickat ett nödrop till henne om detta. Jag minns ju vem det var så i nödfall får jag väl skicka ett pm direkt till henne. Hemligheten går då förlorad, men hon får ju i alla fall ett pocketfodral.
Användarens profilbild
Av Fryle
zmurfan skrev:Fryle, du har fått adressen i ett pm nu.
Strålande! (och förlåt min klantighet)

Senast imorgon åker mitt paket med posten, vilket faktiskt innebär att jag trots allt hann inom tidsramen.
Användarens profilbild
Av Sassi
Nu börjar jag undra om mitt fodral kommit fram ?!

Skickade det i måndags förra veckan. Visst är posten slö ibland men inte så här långsam! Kanske bara min mottagare som haft fullt upp och inte haft tid att vara inne på SB och fylla i fått! Hoppas på det då jag knepade och knåpade många timmar med fodralet. Synd om det kommit bort! Eller så är det någon förmäten brevbärare/brevsorterare som har ett fint pocket fodral i sin hand...
Användarens profilbild
Av Fryle
Fyll i denna lista när ni sänt och fått

Tinika Sänt /fått
Fryle Sänt- [/color=#FF0000]ej fått[/color]
Sassi Sänt-ej fått
noranora ej sänt-ej fått
zmurfan Sänt-Fått
karro54 Sänt-fått
sofiutane Sänt-Fått
smedsboemma ej sänt-Fått
4ungar Sänt-ej fått
Foxan Sänt-ej fått
solängel ej sänt-Fått
kvarnvik ej sänt-ej fått
Britt Sänt-ej fått
Safireee ej sänt-ej fått
Smultronbarn ej sänt-ej fått
Mira* ej sänt-ej fått
mimme ej sänt-ej fått
linafelicia Sänt-ej fått
Sia Sänt-ej fått
Naimiez ej sänt-Fått
tesoj ej sänt-ej fått
lotti ej sänt-ej fått

Idag åkte mitt iväg med lantbrevbäraren
Användarens profilbild
Av Safireee

Tinika Sänt - fått
Fryle Sänt- ej fått
Sassi Sänt-ej fått
noranora ej sänt-ej fått
zmurfan Sänt-Fått
karro54 Sänt-fått
sofiutane Sänt-Fått
smedsboemma ej sänt-Fått
4ungar Sänt-ej fått
Foxan Sänt-ej fått
solängel ej sänt-Fått
kvarnvik ej sänt-ej fått
Britt Sänt-ej fått
Safireee ej sänt-fått
Mira* ej sänt-ej fått
mimme ej sänt-ej fått
linafelicia Sänt-ej fått
Sia Sänt-ej fått
Naimiez ej sänt-Fått
tesoj ej sänt-ej fått
lotti ej sänt-ej fått
Användarens profilbild
Av tesoj

Tinika Sänt - fått
Fryle Sänt- ej fått
Sassi Sänt-ej fått
noranora ej sänt-ej fått
zmurfan Sänt-Fått
karro54 Sänt-fått
sofiutane Sänt-Fått
smedsboemma ej sänt-Fått
4ungar Sänt-ej fått
Foxan Sänt-ej fått
solängel ej sänt-Fått
kvarnvik ej sänt-ej fått
Britt Sänt-ej fått
Safireee ej sänt-fått
Mira* ej sänt-ej fått
mimme ej sänt-ej fått
linafelicia Sänt-ej fått
Sia Sänt-ej fått
Naimiez ej sänt-Fått
tesoj Sänt-ej fått
lotti ej sänt-ej fått
Av Britt
Sassi skrev:Nu börjar jag undra om mitt fodral kommit fram ?!

Skickade det i måndags förra veckan. Visst är posten slö ibland men inte så här långsam! Kanske bara min mottagare som haft fullt upp och inte haft tid att vara inne på SB och fylla i fått! Hoppas på det då jag knepade och knåpade många timmar med fodralet. Synd om det kommit bort! Eller så är det någon förmäten brevbärare/brevsorterare som har ett fint pocket fodral i sin hand...
Jag undrar också, eftersom jag skickade mitt den 16/10... På 12 dagar borde det hunnit fram :hmm: . Hoppas brevbärare inte samlar pocketbokfodral :wink: .
Användarens profilbild
Av exiteme
Britt skrev:
Sassi skrev:Nu börjar jag undra om mitt fodral kommit fram ?!

Jag undrar också, eftersom jag skickade mitt den 16/10... På 12 dagar borde det hunnit fram :hmm: . Hoppas brevbärare inte samlar pocketbokfodral :wink: .
Har han min mössa och era bokomslag? :wink:

"Postanställd gripen - stal 1000-tals brev
En anställd på Postens terminal i Alvesta misstänks ha stulit massor av värdeförsändelser. I hans hem hittades ett tusental brev som öppnats och länsats på bland annat kontanter och presentkort. "

http://www.kvp.se/nyheter/1.1348165/pos ... -tals-brev
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?