Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
glis skrev:Bläh. Jag sydde en tröja till kusen tidigare i veckan, i ny storlek. Passade bra så jag sydde en till som blev klar till idag. Då har jag gjort halsrigningen GIGANTISK! Jag tycker att jag borde veta bättre efter att ha sytt rätt mycket i drygt två år...
Men typiskt. Det har hänt att jag glömt om mönstret är för muddkant eller kantband och då har jag också gjort en sån där miss. Senast blev halshålet pyttelitet. Det är dock enklare att åtgärda än om man gjort ett för stort halshål... Jag har börjat skriva på mönstret hur det är tänkt av just den anledningen.
Smart!
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
glis skrev:Bläh. Jag sydde en tröja till kusen tidigare i veckan, i ny storlek. Passade bra så jag sydde en till som blev klar till idag. Då har jag gjort halsrigningen GIGANTISK! Jag tycker att jag borde veta bättre efter att ha sytt rätt mycket i drygt två år...
Men typiskt. Det har hänt att jag glömt om mönstret är för muddkant eller kantband och då har jag också gjort en sån där miss. Senast blev halshålet pyttelitet. Det är dock enklare att åtgärda än om man gjort ett för stort halshål... Jag har börjat skriva på mönstret hur det är tänkt av just den anledningen.
Smart!
Ja, jag kände mig liter klurig faktiskt :lol: ! Sen skriver jag också upp hur lång och bred mudden skall vara (om/när jag vet det), samt varifrån mönstret kommer ifall jag behöver gå tillbaka och titta. Jag känner mig väldigt ordningsam!
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
Smart!
Ja, jag kände mig liter klurig faktiskt :lol: ! Sen skriver jag också upp hur lång och bred mudden skall vara (om/när jag vet det), samt varifrån mönstret kommer ifall jag behöver gå tillbaka och titta. Jag känner mig väldigt ordningsam!
Mycket ordningssamt! Själv tappar jag bort mönsterdelar... Som dregglismönstret jag fick av dig :gaah: Men jag tänkte lösa det med att bjuda på fika nångång, så vi får en anledning att ses :fnissa:
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:ot så det förslår, men minpen har du börjat jobba idag?
Ja! *svimma* Jag räknade i morse ut att jag har varit anställd i 5,5 år på mitt jobb, och jobbat 2,5... :whut: Tre barn på kort tid, arbetsgivarens dröm :Hahaa:
Av annbom
mimpen skrev:
Ja! *svimma* Jag räknade i morse ut att jag har varit anställd i 5,5 år på mitt jobb, och jobbat 2,5... :whut: Tre barn på kort tid, arbetsgivarens dröm :Hahaa:
Absolut! och på det så kommer en massa vab också :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:
mimpen skrev:
Absolut! och på det så kommer en massa vab också :Hahaa:
Nej. Faktiskt väldigt lite. Och nu är ju maken hemma till i typ september/oktober, såp det rä länge tills det är vab-dags... :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
mimpen skrev:
än mer ot - pratade härromdagen med en mamma som slår det. Hon hade varit anställd i 7,5 år och jobbat 6 mån innan första barnet och efter det totalt tre månader...
mimpen skrev:
Smart!
Ja, jag kände mig liter klurig faktiskt :lol: ! Sen skriver jag också upp hur lång och bred mudden skall vara (om/när jag vet det), samt varifrån mönstret kommer ifall jag behöver gå tillbaka och titta. Jag känner mig väldigt ordningsam![/quote]

Mycket ordningssamt! Själv tappar jag bort mönsterdelar... Som dregglismönstret jag fick av dig :gaah: Men jag tänkte lösa det med att bjuda på fika nångång, så vi får en anledning att ses :fnissa:[/quote]
Låter bra det, ser fram emot att få träffas någon kväll kanske nu när vi båda blir familjeförsörjare igen... :-)!
Användarens profilbild
Av carro83
Jag kände mig bara helt tvungen att visa ett mycket gammalt projekt jag gjort en gång...Detta är ingen slutbild och tyvärr finns det ingen :oops:
Detta blev syrrans present året hon tog studenten!
Bild
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev: Mycket ordningssamt! Själv tappar jag bort mönsterdelar... Som dregglismönstret jag fick av dig :gaah: Men jag tänkte lösa det med att bjuda på fika nångång, så vi får en anledning att ses :fnissa:
Låter bra det, ser fram emot att få träffas någon kväll kanske nu när vi båda blir familjeförsörjare igen... :-)!
Familjeförsörjare :Hahaa:
Användarens profilbild
Av ellla
carro83 skrev:Jag kände mig bara helt tvungen att visa ett mycket gammalt projekt jag gjort en gång...Detta är ingen slutbild och tyvärr finns det ingen :oops:
Detta blev syrrans present året hon tog studenten!
Bild
:love: Vilken present!!!!
Användarens profilbild
Av glis
Humleblomstern skrev:
Jag försöker också skriva, Ottobre, nr, stl står på alla (Nästan alla mina mönster är från Ottobre) Och ibland skriver jag tex. 2,5 cm -> om tex ärmarna är gjorda för mudd och jag sätter nästan alltid bara kant.

Jag gjorde om kisens tröja idag. Enda felet igår var att jag tog för lång muddremsa till kantband. Nu är det lagom långt (men hälshålet är onödigt stort, det skall jag också skriva på mönstret :wink: ) Däremot satte jag skarven MITT FRAM :evil: med etiketter och allt. Nu skiter jag i detta tills kisen klagar.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
Humleblomstern skrev:
Jag försöker också skriva, Ottobre, nr, stl står på alla (Nästan alla mina mönster är från Ottobre) Och ibland skriver jag tex. 2,5 cm -> om tex ärmarna är gjorda för mudd och jag sätter nästan alltid bara kant.

Jag gjorde om kisens tröja idag. Enda felet igår var att jag tog för lång muddremsa till kantband. Nu är det lagom långt (men hälshålet är onödigt stort, det skall jag också skriva på mönstret :wink: ) Däremot satte jag skarven MITT FRAM :evil: med etiketter och allt. Nu skiter jag i detta tills kisen klagar.
Å, det där är så irriterande, jag har lyckats flera ggr, och jag måste alltid sprätta, för jag stör ihjäl mig på det annars :evil:
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?