Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Vad fin den blev Moson, det känns som att det var nyss du började! :D
Jättefint Moson! Men färgerna på tröjan är ju ännu finare irl. Vilken häftig form sjalen fick, och vad läckert det var med spetsen på överkanten!
Användarens profilbild
Av Moson
Mosan skrev:Vad fin den blev Moson, det känns som att det var nyss du började! :D
Ja den var ganska snabbstickad men överdelen med ok, ärmar och huva var rätt seg eftersom de är rätstickade.
zandrama skrev:Jättefint Moson! Men färgerna på tröjan är ju ännu finare irl. Vilken häftig form sjalen fick, och vad läckert det var med spetsen på överkanten!
Visst är det lite skillnad mot när den låg precis färdigstickad i en lite hög :D
ganesha skrev:Grymt snygg! En vacker dag ska jag våga mig på att göra saker som är större än pulsvärmare, halsdukar eller klädesplagg till en person som är tre äpplen hög. *inte alls avis :oops: *
Det är bara att våga, det går säkert bra :tumup:
Ketronya skrev:
ganesha skrev:Grymt snygg! En vacker dag ska jag våga mig på att göra saker som är större än pulsvärmare, halsdukar eller klädesplagg till en person som är tre äpplen hög. *inte alls avis :oops: *
Hehe. Ja, ska ge mig på en åkpåse till liten, om det är skönare att ligga än att åka sjal ibland, och en http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/file ... 32_low.pdf till vagnen som åkpåsen kan få plats i. Men det är ju typ...inte så avancerade saker. Men stora. Och randiga! :app:

Fast det handlar nog ganska mycket om att...well. Jag tycker inte jag hittar något fint som jag vill ha till någon stor person.
Jag stickar vidare på min slätstickade sjal. Höll på att få tokspel på mig själv igårkväll när jag upptäckte att jag satt och stickade aviga maskor på det räta varvet. Bara att sticka baklänges ungefär ett kvarts varv. Varven böjar bli lång nu, över 200 maskor.

Har snart stickat slut på de tre nystan jag köpte till sjalen. Men kan inte riktigt besluta mig för om jag tycker den är lagom än, eller om jag ska skaffa in ett par nystan till. Eller om jag ska ha tofsar på den eller inte. En massa svåra beslut... :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
ganesha skrev:
Ketronya skrev:
Hehe. Ja, ska ge mig på en åkpåse till liten, om det är skönare att ligga än att åka sjal ibland, och en http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/file ... 32_low.pdf till vagnen som åkpåsen kan få plats i. Men det är ju typ...inte så avancerade saker. Men stora. Och randiga! :app:

Fast det handlar nog ganska mycket om att...well. Jag tycker inte jag hittar något fint som jag vill ha till någon stor person.
Söt åkpåse!!
Bah.

Var inne i stan och skulle köpa garn idag. Tänkte ta Eskimå, det används ändå i boken. Men så kom jag på att jag vill ha en ekologisk bebis, och frågade om de hade något ekologiskt i typ samma tjocklek. Icke sa nicke, men de hade malabrigo yarn. :loving: Så det fick bli sånt istället.
Bild

Och det slog mig, nu när jag nystat klart den 1000e metern, hur garnvärlden är så stor, precis som alla andra.
Det börjar med ett halvtaskigt garn från Lidl och slutar med en frossa i handfärgat med-båt-transporterat merinokärlek. Inget ont om Lidlgarnet, det kommer väl till pass sina gånger, men det går ju inte att jämföra egentligen.
Det är lite som med kaffe. Det där kaffet från Coop liksom, det är ju inte i samma klass som riktigt kaffe. :loving:

Men något stickat blev det inte idag. Och imorgon ska jag göra en provlapp.
Användarens profilbild
Av Moson
ganesha skrev:Bah.

Var inne i stan och skulle köpa garn idag. Tänkte ta Eskimå, det används ändå i boken. Men så kom jag på att jag vill ha en ekologisk bebis, och frågade om de hade något ekologiskt i typ samma tjocklek. Icke sa nicke, men de hade malabrigo yarn. :loving: Så det fick bli sånt istället.
Bild

Och det slog mig, nu när jag nystat klart den 1000e metern, hur garnvärlden är så stor, precis som alla andra.
Det börjar med ett halvtaskigt garn från Lidl och slutar med en frossa i handfärgat med-båt-transporterat merinokärlek. Inget ont om Lidlgarnet, det kommer väl till pass sina gånger, men det går ju inte att jämföra egentligen.
Det är lite som med kaffe. Det där kaffet från Coop liksom, det är ju inte i samma klass som riktigt kaffe. :loving:

Men något stickat blev det inte idag. Och imorgon ska jag göra en provlapp.
Har du varit på Strikk? Farligt farligt.
Moson skrev: Har du varit på Strikk? Farligt farligt.
Ja, väldigt farligt. Men oavsett vilken garnbutik jag besöker tycker jag det är ganska farligt. Det gäller att veta vad man ska ha först, för annars står man där och drömmer sig bort i en härva för flera hundralappar. Men de har så mycket som är sååååå vackert! :love:
Användarens profilbild
Av Moson
ganesha skrev:
Moson skrev: Har du varit på Strikk? Farligt farligt.
Ja, väldigt farligt. Men oavsett vilken garnbutik jag besöker tycker jag det är ganska farligt. Det gäller att veta vad man ska ha först, för annars står man där och drömmer sig bort i en härva för flera hundralappar. Men de har så mycket som är sååååå vackert! :love:
Förvisso men de där väggarna kan förtrolla vem som helst. Även om man vet vad man ska ha.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Nu har PetraOs fodral kommit :vågen:
De är jättefina, och praktiska som bara den!
Jag går och lurar på en ny variant av stickfodral till mina knitpros, har beställt lite attiraljer på etsy 8) Du får gärna visa vad du gillar, detaljer och sånt :D
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?