- fre feb 27, 2009 13:47
kvarnvik skrev:Det är ju det...jag brukar verkligen kunna klura ut det efter en stund, men inte detta. Anyone?Innana skrev:Det kanske inte är mig det är fel på då, trots alltkvarnvik skrev:Just detta mönster försökte jag sticka säkert sex gånger i somras. Utan framgång.Kaffemoster skrev:jag tror inte det, för jag har gjort om den två ggr och det krånglar på samma ställe båda gångernakvarnvik skrev:Jag sitter på jobbet och kan alltså inte provsticka - men du har inte missat något omslag då? För bara så där spontant efter mönsterläsning tycker jag att det inte ser ut som att det borde saknas några maskor.... Men jag är inte tokrutinerad spetsstickare, så ta inte alltför hårt på min åsikt...Jag fattar inte vad det är för fel
Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:Och jag tycker att det känns som nåt lurt. Någon annan här på sb tipsade mig om mönstret och hon hade stickat den rätt- ska se om jag kan hitta vem det var.
Nåt annat tips på sjal med lite spetsmönster för en nybörjare? Det bör nog vara på svenska