Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
Innana skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev::gaah: Jag fattar inte vad det är för fel :whut: Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:
Jag sitter på jobbet och kan alltså inte provsticka - men du har inte missat något omslag då? För bara så där spontant efter mönsterläsning tycker jag att det inte ser ut som att det borde saknas några maskor.... Men jag är inte tokrutinerad spetsstickare, så ta inte alltför hårt på min åsikt...
jag tror inte det, för jag har gjort om den två ggr och det krånglar på samma ställe båda gångerna :hmm:
Just detta mönster försökte jag sticka säkert sex gånger i somras. Utan framgång. :roll: Och jag tycker att det känns som nåt lurt. Någon annan här på sb tipsade mig om mönstret och hon hade stickat den rätt- ska se om jag kan hitta vem det var.
Det kanske inte är mig det är fel på då, trots allt :wink: Nåt annat tips på sjal med lite spetsmönster för en nybörjare? Det bör nog vara på svenska 8)
Det är ju det...jag brukar verkligen kunna klura ut det efter en stund, men inte detta. Anyone?
:hmm:
Innana skrev:
kvarnvik skrev:
Innana skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev::gaah: Jag fattar inte vad det är för fel :whut: Jag försöker få till det här med spetsstickning och testade med det här mönstret från garnstudio. Det funkar bra upp till nionde varvet, då fattas det plötsligt maskor. Är det någon som orkar sticka de första nio, tio varven och tala om för mig om det är mig eller mönstret det är fel på?
Mönstret finns här:
Jag sitter på jobbet och kan alltså inte provsticka - men du har inte missat något omslag då? För bara så där spontant efter mönsterläsning tycker jag att det inte ser ut som att det borde saknas några maskor.... Men jag är inte tokrutinerad spetsstickare, så ta inte alltför hårt på min åsikt...
jag tror inte det, för jag har gjort om den två ggr och det krånglar på samma ställe båda gångerna :hmm:
Just detta mönster försökte jag sticka säkert sex gånger i somras. Utan framgång. :roll: Och jag tycker att det känns som nåt lurt. Någon annan här på sb tipsade mig om mönstret och hon hade stickat den rätt- ska se om jag kan hitta vem det var.
Det kanske inte är mig det är fel på då, trots allt :wink: Nåt annat tips på sjal med lite spetsmönster för en nybörjare? Det bör nog vara på svenska 8)
Det är ju det...jag brukar verkligen kunna klura ut det efter en stund, men inte detta. Anyone?
Jag blir ju så nyfiken på om jag alltså räknat fel, så jag måste väl ta och testa när jag kommer hem.... Men det dröjer ju några timmar.
Kaffemoster skrev:
Innana skrev:Det är ju det...jag brukar verkligen kunna klura ut det efter en stund, men inte detta. Anyone?
Jag blir ju så nyfiken på om jag alltså räknat fel, så jag måste väl ta och testa när jag kommer hem.... Men det dröjer ju några timmar.
Ska man lägga upp sju maskor och den börja med mönstret direkt, eller hur är beskrivningen i inledningen?
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Innana skrev:Det är ju det...jag brukar verkligen kunna klura ut det efter en stund, men inte detta. Anyone?
Ska man lägga upp sju maskor och den börja med mönstret direkt, eller hur är beskrivningen i inledningen?
Så fattade jag det iaf
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Så fattade jag det iaf
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... d=21&lang= se länk till hela mönstret
Användarens profilbild
Av ellla
M1 fungerade bra på mina stickor i alla fall.. men var det där eller längre ner problemet var?? Däremot glömmer jag ofta att det ska vara omslag både före och efter, men då syns det ju väldigt tydligt och det går ju lätt att reparera två varv senare....
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:M1 fungerade bra på mina stickor i alla fall.. men var det där eller längre ner problemet var?? Däremot glömmer jag ofta att det ska vara omslag både före och efter, men då syns det ju väldigt tydligt och det går ju lätt att reparera två varv senare....
efter bara nio varv börjar det krångla för mig. Jag har gett upp nu och börjat sticka på en helt rätstickad sjal istället, fast jag har inte kommit nån vart med den heller, för jag får inte vara vid av någon konstig anledning :roll:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Så fattade jag det iaf
.. och jag är ledsen (?) men jag fick det också att stämma enligt mönstret. Precis så många maskor som jag förväntade mig varje varv....
Så jag tror på att det är ett glömt omslag, trots allt.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Så fattade jag det iaf
.. och jag är ledsen (?) men jag fick det också att stämma enligt mönstret. Precis så många maskor som jag förväntade mig varje varv....
Det borde ju synas var omslaget är glömt, det är ju där det blir ett hål. :hmm: Om det då saknas ett hål så är det ett omslag som saknas.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Så fattade jag det iaf
Det borde ju synas var omslaget är glömt, det är ju där det blir ett hål. :hmm: Om det då saknas ett hål så är det ett omslag som saknas.
Jaja, det är ju skönt att ha Innanna som medsyster i detta stickmysterium 8) Jag har väl förmodligen glömt diverse omslag. Jag får göra ett försök nån gång när jag får vara vid någon längre stund och inte är supertrött :zzz:
kvarnvik skrev:
Innana skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Mönstret finns här:
När jag gifte mig stickade mamma en sjal som heter/har ett mönster som heter Birch. Enligt henne var den lättstickad. Jag tror det var Kaffemoster som visade bild på den faktiskt :D Den är iaf väldigt fin.
Agnes gillar den också, hon hjälpte mamma att sticka när vi var där senast. Mamma uppskattade inte hjälpen så mycket :Hahaa:
Mina nya muddar är klara! :vågen:
Rikitgt, riktigt sköna att använda måste jag säga! Funkar fint för att förlänga tröjor och koftor som är lite korta i ärmarna (läs: nästan alla tröjor för mig)

Bild
(fler bilder finns i bloggen)

Sen så är lillebrors gordvantar klara också! :-D
(ja, de var ju inte tänkta att bli grodvantar till lillebror till att börja med...men, men.. :wink: )
Bild

Sen så försöker jag, mindre framgångsrikt tyvärr att förstå mig på ett mönster för att sticka nätpåsar... verkar barnsligt enkelt, men jag måste missat ngt för det ser jättekonstigt ut när jag försöker... :hmm:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?