Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Grymt snygg! En vacker dag ska jag våga mig på att göra saker som är större än pulsvärmare, halsdukar eller klädesplagg till en person som är tre äpplen hög. *inte alls avis :oops: *
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Jag har stickat min första uppifrån-och-ner-kofta efter Tantkoftas beskrivning :)
Supersnygg! :vågen: Jag gillar de breda ränderna! Varför gör jag alltid smala? :hmm:
Tack! :D Hehe, smala ränder är det man oftast ser tycker jag, men jag gjorde breda istället för jag orkar inte byta färg och fästa trådar mer än absolut nödvändigt ;)
Jag har två stickböcker som är i ett annat landskap och dessutom nedpackade i en flyttlåda. Kommer åt att leta efter den om ett par veckor, men inte säkert att jag hittar den och sen kan det dröja upp till i höst eller längre innan jag kommer åt den igen.
Den ena är "sticka till busiga barn" som jag vet omnämnts i tråden, den andra minns jag inte vad den heter! Och jag vet heller inte i vilken av dem stickmönstret jag tänker på är.
Men det är hur som helst en åkpåse stickad med ganska breda svarta och vita ränder, i ett ganska tjockt garn typ eskimå. Finns det mönstret någon annanstans? Har googlat lite men hittar bara åkpåsar med ärmar och huva, den här är av typen att man lägger barnet, viker upp över fötter och viker upp över båda sidorna, eventuellt om det var knappar eller någon knytning desstuom.
Någon som vet vad jag tänker på eller sett något liknande på nätet?
ganesha skrev:Jag har två stickböcker som är i ett annat landskap och dessutom nedpackade i en flyttlåda. Kommer åt att leta efter den om ett par veckor, men inte säkert att jag hittar den och sen kan det dröja upp till i höst eller längre innan jag kommer åt den igen.
Den ena är "sticka till busiga barn" som jag vet omnämnts i tråden, den andra minns jag inte vad den heter! Och jag vet heller inte i vilken av dem stickmönstret jag tänker på är.
Men det är hur som helst en åkpåse stickad med ganska breda svarta och vita ränder, i ett ganska tjockt garn typ eskimå. Finns det mönstret någon annanstans? Har googlat lite men hittar bara åkpåsar med ärmar och huva, den här är av typen att man lägger barnet, viker upp över fötter och viker upp över båda sidorna, eventuellt om det var knappar eller någon knytning desstuom.
Undra om de inte hade med mönster till något liknande i en gravidtidning när jag väntade dottern.. :hmm:
Det var stickat med ett tjockt garn och liknade en binda med vingar i modellen, typ där man vek över fötter och kroppen, men mer än så minns jag tyvärr inte.. Hoppas du hittar mönstret, det låter riktigt mysigt.
Användarens profilbild
Av Elflin
pulibus skrev:
ganesha skrev:Jag har två stickböcker som är i ett annat landskap och dessutom nedpackade i en flyttlåda. Kommer åt att leta efter den om ett par veckor, men inte säkert att jag hittar den och sen kan det dröja upp till i höst eller längre innan jag kommer åt den igen.
Undra om de inte hade med mönster till något liknande i en gravidtidning när jag väntade dottern.. :hmm:
Det var stickat med ett tjockt garn och liknade en binda med vingar i modellen, typ där man vek över fötter och kroppen, men mer än så minns jag tyvärr inte.. Hoppas du hittar mönstret, det låter riktigt mysigt.
Åhh... Den har jag gjort! Den är jättefin! Fast jag virkade den istället för då kunde jag inte sticka särskilt bra. Den fanns i antingen "föräldrar och barn" eller "vi föräldrar".
Den åkpåsen är från Nina Sagulins "Sticka till babyn". Jag har ingen aning om man kan få tag på det nån annanstans, men kolla på biblioteket så kanske man kan kopiera?
zandrama skrev:Den åkpåsen är från Nina Sagulins "Sticka till babyn". Jag har ingen aning om man kan få tag på det nån annanstans, men kolla på biblioteket så kanske man kan kopiera?
Ja, men den boken är det!

Jag funderar på om man inte borde kunna göra den på frihand, typ...
35 cm (med första tre varven och tre maskor på varje sida rätstickning, resten slät) i typ 20cm
Lägga upp 30cm på vardera sidan (samma princip med rät och slät) och sticka hela grejen i typ...jah hur långt det nu blir, maska av "vingarna" och sticka en stund till och sen avsluta.
Och sen virka ett par "knapphål" med luftmaskbågar och sätta fast knappar i motsatt sida så den går att knäppa ihop. Det borde väl funka? Fast ska kolla biblioteket så klart.
Tack så mycket allihop! :D
glis skrev:Jag tycker att det var som igår du började ställa frågor typ: skall man hålla en sticka i varje hand Ketronya! Snacka om utveckling! Koftan är verkligen jättefin.
Hahaha, Ja det stämmer, det har hänt en del sen dess :D
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har stickat en sjal till en kompis som fyllt år. Det tog bara en och en halv vecka och fin blev den :)
Fyndat handfärgat merinogarn. Här är den på blockning
Bild

Och Ediths tröja med de långa ärmarna stickad i drops alpaca. Det var precis att garnet räckte, fick repa upp provlappen för att kunna maska av.
Bild
Bild
Suuuuuuuperdupermysig tröja Moson! Fint att provlappen kunde vara till dubbel nytta! :app:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:Jättefin kofta Ketronya!
:iagree:
Jag har precis börjat på min första uppifrån o ner kofta. Något säger mig att det kommer bli fler.
Användarens profilbild
Av nakum
Åh vad fin tröjan blev Moson! :love: Skönt att höra att garnet räckte, för nu är det nog helt slut hos oss.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?