Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Stickar på frihand, en mössa med "häng" och tänkte att det är enkelt att göra utan mönster men det är det ju inte.
Hur får man till avslutningen? Måste väl till någon sorts minskningar innan man snörper ihop allt i toppen? :notworking:
Jag har äntligen lärt mig hur man stickar strumpor från tån och upp! :vågen: Jag har fått repa upp helt fyra gånger + lite rader här och där, men nu passar den precis och jag har nästan kommit halvvägs!

Eftersom jag är så himla bra ska jag nu surfa vidare till bokus och köpa den där stickboken som jag sneglat på i någon vecka. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
när jag har stickar mössor med häng har jag gjort dem "åt fel håll" alså stickat ett band som räcker runt huvudet i ribbstickning sytt ihop startkant och avslutningskant och sen dragit en tråd igenom alla varv i toppen av mössan och dragit ihop. Alså inga minskningar.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Jag har blivit medlem på ravelry, det medför vissa intressekonflikter :roll: Det finns ju hur mycket som helst som man skulle vilja göra.
Hittade den här underbara igår: Bild
Men :loving: :loving: :loving: vilken underbar! Finns mönstret på ravelry alltså? Hur funkar det att bli medlem där?
Användarens profilbild
Av SoFaD
kollar igen ifall nån missade: nån som provat att sticka med stickringar?
Användarens profilbild
Av SoFaD
JinxLinda skrev:
SoFaD skrev:kollar igen ifall nån missade: nån som provat att sticka med stickringar?
Stickringar?
Sånna där de har på panduro hobby och så?
japp, såna!
SoFaD skrev:
JinxLinda skrev:
SoFaD skrev:kollar igen ifall nån missade: nån som provat att sticka med stickringar?
Stickringar?
japp, såna!
Jag har varit bra sugen, men det känns lite som att fuska :oops: Någon gång kommer jag nog skaffa en.
Men du! På panduro hobby inne i marieberg får man prova sticka med deras
Användarens profilbild
Av SoFaD
JinxLinda skrev:
SoFaD skrev:
JinxLinda skrev:
Stickringar?
japp, såna!
Jag har varit bra sugen, men det känns lite som att fuska :oops: Någon gång kommer jag nog skaffa en.

jag har egna redan, fick i julklapp men har inte kommit mig för att börja ännu. ja, lite känns de nog som att fuska, men jag gillade verkligen inte att sticka med strumpstickor när jag gjorde vantar åt william en gång. hur jobbigt som helst för mig. så det ska bli kul att prova detta sen nån gång, när jag nu kommer igång. just nu stickar jag på en ull-overall åt bäbisen, å jag vill inte ha fler projekt på gång samtidigt, för då kommer det nog sluta med att en del aldrig blir klara :oops:
SoFaD skrev:
JinxLinda skrev:
SoFaD skrev:
JinxLinda skrev:
Stickringar?
japp, såna!
jag har egna redan, fick i julklapp men har inte kommit mig för att börja ännu. ja, lite känns de nog som att fuska, men jag gillade verkligen inte att sticka med strumpstickor när jag gjorde vantar åt william en gång. hur jobbigt som helst för mig. så det ska bli kul att prova detta sen nån gång, när jag nu kommer igång. just nu stickar jag på en ull-overall åt bäbisen, å jag vill inte ha fler projekt på gång samtidigt, för då kommer det nog sluta med att en del aldrig blir klara :oops:
Jag skaffade rundstickor för att slippa strumstickor, kör jag med 80cm's längd så fungerar det även på smala muddar :D
Har en sådan som jag har gjort en del mössor med.
Det jag gillar bäst är att man kan blanda garn i olika kvalité och ha flera trådar utan att det blir svårare. Gjorde tex en med väldigt ulligt rosa garn. en rosa bommullstråd och ett brunt acrylgarn, stickade alltså med alla tre samtidigt så mössan blev melerad.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jag har blivit medlem på ravelry, det medför vissa intressekonflikter :roll: Det finns ju hur mycket som helst som man skulle vilja göra.
Hittade den här underbara igår: Bild
Men :loving: :loving: :loving: vilken underbar! Finns mönstret på ravelry alltså? Hur funkar det att bli medlem där?
Det är inte ett gratismönster men det finns en länk till stället där man kan köpa det, tror det kostade 7 dollar eller nåt.
Om man går in på www.ravelry.com och registrerar sig så tar det några dagar så får man en inbjudan. Det finns forum, länkar till gratismönster, massa foton på olika saker som folk gör osv. Massor av inspiration :D
Användarens profilbild
Av Elsa
En fråga till er som har Knitpicks... Hur fungerar det att använda dem som flexistickor? Blir de inte fasligt långa? Eller de kanske är så mjuka att det fungerar fint ändå? :hmm:
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?