Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HH
Jag kanske ska börja att berätta lite vad jag vill ha!

Jag använder sällan smycken, men gillar smycken (lite motsägesfullt men men).
Gillar när det är enkelt, inte för mycket "bling bling". Men är öppen för att ALLT!
Gillar alla möjliga material från tyg, garn till pärlor eller vad nu som finns att välja mellan.
Favorit färg....många... turkost, blått, rosa, svart, brunt, jag gillar färg oavsätt vilken!
Har hål i öronen, men sällan nått där i.
Inga allergier!
Användarens profilbild
Av Stream
McMorrigan skrev:Skulle vilja veta lite om min bytesvän så kom igen och svara nu hörrni! :this: :wink:

Favoritfärg/färger?

Hål i öronen?

Kanske ngt mer man bör veta? :hmm:
Nickelallergi?
Bär aldrig ring/örhängen/armband..?
Användarens profilbild
Av karro54
Jag älskar smycken!
Jag gillar alla färger, former det kan vara hur som helst. Jag gillar örhängen som dinglar och det får vara bling bling eller inte. Tyg, garn, pärlor, trä, vad som helst. Jag har hål i öronen, men bär aldrig ring. Jag har nickelallergi och tål oftast inte ens det som ska vara "nickelfritt", men plast och naturmaterial är inga problem...
Användarens profilbild
Av zingo
Svarar man inget är det fritt fram att göra vadsomhelst!
:D
Användarens profilbild
Av Stream
Jag bär aldrig ring, mer än de som redan sitter på fingrarna (en förlovningsring och en namnring). Jag har hål i öronen men är väldigt känslig, så jag bär sällan örhängen (och isåfall hellre små korta dingliga än stora långa örhängen).

Till armband och halsband fungerar typ vad som helst :lol: Gillar rött och svart i kombination extra mycket, annars färger som petrol/turkos, blå, brun, vit, lila, guld, silver..

Och ja just det, jag har 16cm runt handleden, så armband på ca 18cm brukar passa bra..
Senast redigerad av Stream den tis jul 01, 2008 11:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Zai
Jag älskar alla typer av smycken men med en liten får det sällan sitta kvar :wink:
Har aldrig ring men tycker att det är fint.
Har hål i öronen men är liiitelite känslig så stor och tungt går bort. Däremot behöver det inte vara helt nickelfritt.
Gillar alla färger men klär mig sällan i blått.
Av Ponyo
Jag gillar enkla saker. Inte bling bling och krusiduller.
Jag gillar de flesta klara färger.
Tycker inte om murriga färger, och inte turkost.

Har inte hål i öronen. Om jag bär smycken så är det armband, halsband eller ringar.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag älskar örhängen, har precis upptäckt halsband men använder aldrig ringar sedan jag gifte mig. Jag gillar örhängen som hänger. Gillar enkla saker, men sen kan det vara lite hur som helst. Allt från äkta (eller oäkta) pärlor till färgglada träpärlor. Jag har inga smycken i guld.

Lägger till att jag mäter ca 15 cm runt handleden.
Senast redigerad av Knyttet & K den mån jul 07, 2008 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Häjk
Jag gillar det mesta men klär inte så bra i allt :lol:
Det jag använder är ganska enkla smycken i guld och inte så stora, så inga mastodontsmycken eller jättelånga dinglisar till mig, eller alltför färgsprakande. Höst- och vinterfärger gillar jag, om det är till nåns hjälp :wink: Mina sjalar avslöjar ju mina favvofärger lite :lol: och jag gillar nog vad som än blir aktuellt, vare sig det blir pärlor, garn, läder, trä eller metall.

Tillägg: 16 cm runt handled, halsband får inte vara kortare än 45 cm, för då stryps jag :wink:, 24 cm runt vristen, har hål i öronen (ett i vardera öra). Ingen nickelallergi.
Senast redigerad av Häjk den tis jul 01, 2008 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Använder sällan andra ringar än förlovnings och vigselring och föredrar egengjorda örhängen. Eller som just nu inga alls pga att det blivit trångt i hålen. Har inte många köpesörhängen alls. Använder väldigt sällan armband och halsband (annat än min klocka) pga att jag jämt glömmer ta på något eller inte ids plocka fram något ur smyckesskrinet.

Favvofärger: Rött, blått, svart och limegrönt.

MEN Observera att det där är bara MINA förslag.
OM just DU ska pyssla till mig och har andra fina färger och kommer på något som skulle bli snyggt ihop så strunta helt i ovanstående. Det är ändå bara en liten vägledning utifall DU är helt fantasilös. :)
Användarens profilbild
Av Anna
Jag är lite fast i pärlträsket men gör inga avancerade saker. Har lärt mig att ha halsband nästan dagligen eftersom man inta bara får göra halsband utan att använda dem enligt min man. Känner mig lite piggare då också, så kan folk titta på smyckkena man har istället för den blektrötta småbarnsmamman bakom :roll: Jag har typ 1 armband som jag gillar. För långa armband får jag panik av gillar inte när det ligger långt ner på handen handleden är 14cm (det jag gillar nu är 18cm, det är nog max) Jag använder örhängen också, men inte föör långa hängande. Ringar har jag svårt för. Jag har inga förväntningar alls, bara att få ett smycke :D Färg är inte så noga, jag är itne så rosa av mig och gillar inte aprikos men annars öppen för det mesta.
Senast redigerad av Anna den tis jul 01, 2008 16:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jaha, älskar smycken men kan sällan använda dem :roll:
Smyckeförbud på jobbet och hemma rycker dottern av dem...

Så när jag väl får smycka mig gillar jag glitter och bling bling, silver och rosa, är inte så mycket för träpärlor och murriga färger.
Har hål i öronen, gillar inte axellånga örhängen men lite får de gärna hänga.
Halsband gillar jag mycket, både chokers och riktigt långa.
Användarens profilbild
Av AnKa
Stream skrev: Och ja just det, jag har 16cm runt handleden, så armband på ca 18cm brukar passa bra..
Det är intressant info!!!

Själv så använder jag mest halsband och de får gärna vara i starka färger. Min garderob går mest i rött, svart, blått, lila, grått. Men nu på sommaren finns även en del grönt, rosa och turkos. Använder så gott som aldrig jordfärger eller orange.
Eftersom jag inte får ha smycken på jobbet har jag sällan ringar eller armband men nu är jag ju föräldraledig så nu går det ju bra :wink:

Har hål i öronen. Är lite känslig mot nickel och måste ha silver i örhängen. Men jag kan ju byta ut krokarna.
Jag är 14 cm om handleden. Så inte för långt armband :wink:

Jag har inga förväntningar på alls smycket utan tycker bara att det skall bli jättekul att få något som någon annan gjort åt mig!!
Av corona
Favoritfärg/färger?
Favoritfärgen är gröööönt men gillar även rött, blått... "Naturnära" färger (orange, brunt, vinrött...) funkar alltid.

Hål i öronen?
Japp (3st)
Är dock lite känslig, så jag måste ha smycken av silver...

Kanske ngt mer man bör veta?
Är ingen "bling bling". Tar sällan på mig smycken som är "för mycket" och som är "i vägen". Senast jag hade smycken på mig var de gjorda av trä :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?