Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Får jag presentera mitt absolut första verk med overlockmaskinen, ett näsduksfodral à la florin: Bild

Det är riktigt kul att sy med denna, men jag känner att det måste mycket övning och mixtrande till innan det blir riktigt bra. Just nu tycker jag det är svårt att få rätt trådspänning, alla är för lösa tycker jag. Det är väl bara att ratta och prova tills jag är nöjd.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har sytt 7 stycken fodral ikväll! :shock: :D
Användarens profilbild
Av aspen
Lydia skrev:Jag har sytt 7 stycken fodral ikväll! :shock: :D
haha, jag med fast 8 st färdiga och 32 kvar som är klippta och sydda första kanten, ska bara sättas fast märke och vikas o sys ;-)

jobbkamrater på julbordet på lördag och dagispersonal

jag fick oväntat liiite mer tid imorgon. olivia vaknade med feber :-(
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag fattar inte riktigt hur ni sytt. Kan ingen ta bilder på hur man ska göra enligt beskrivning. För om jag skulle sy skulle jag sy på annat sätt tror jag...hmmm..
Användarens profilbild
Av Tabby
Ähmm..kom på hur det funkade efter att ha läst beskrivningen bättre :oops:
Användarens profilbild
Av Lydia
Tabby skrev:Ähmm..kom på hur det funkade efter att ha läst beskrivningen bättre :oops:
ännu enklare när man väl har sytt en
Användarens profilbild
Av aspen
Tabby skrev:Jag fattar inte riktigt hur ni sytt. Kan ingen ta bilder på hur man ska göra enligt beskrivning. För om jag skulle sy skulle jag sy på annat sätt tror jag...hmmm..
mitt sämre förslag jag hade attgöra dem på innan jag såg beskrivningen var att klippa 3 bitar i rätt mått, vika 2 av dem på mitten, lägga på den tredje o sy runt, sen vända, men som sagt, det var ett sämre sätt, mer tygåtgång oxå ;-)
Användarens profilbild
Av aspen
hittills

Bild
det i guld blev inte så bra, misstänkte det eftersom det är i trikå, men jag tyckte det kunde vara coolt med guld :-)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Den i guld blev ju läcker ju!
Och de blå var fina! :)
Användarens profilbild
Av elli
ännu ett till projekt att skriva upp på listan...få se vad som hinns med!!!!
Användarens profilbild
Av Tabby
Syr på vanlig maskin. HAr klippt ut 17,5*15. Hur långt in ska jag sy? Alltså vad är sömnsmån på de utklippta bitarna?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Nu har min stackars försummade overlock fått arbeta lite :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
först; FRYLE?? har vi samma tyg? (nedanför den blå i det högra övre "hörnet" )

sen; Vilken mottagande när arbetskompisarna fick...vilka WOW jag fick, vad glada de blev, mer än jag ens vågat hoppats på, en tom frågade om jag hade fler till mor o svärmor i julklapp ;-) . Sååå roligt att de togs emot så bra...av ALLA. Jag hade trott att åtminstone någon skulle se ut som om; "jaha, vad ska man med denna då?" Kul :-D
Årets julklapp som sagt ;-)

bild kommer här på 39 av de 42 jag sytt (hittills för släkten ska ju få oxå ;-) )

Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?