Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Igår stickade jag inte en maska på min kofta men desto mer har det blivit idag, ska snart sätta kroppen på vajer för att sticka ärmarna. Stickar inte klart kroppen förän jag vet att garnet räcker till ärmar, men det tror jag att det ska göra.
Hur går det för er andra? Jag vet att glis har börjat.
Inte alls lika snabbt som för dig :lol: Jag började förra veckan med sen har en massa julklappsstickningar kommit emellan.

Bild
Såhär ser mitt ut än så länge.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag som började i förrgår har hunnit snart en decimeter på livet under ärmarna. Hastigheten beror på slätstickning (rundstickning), stickor 12 och löjligt tjockt garn.

Mitt bekymmer nu är att få tag i mer garn, det har nämligen utgått. Annars får jag leta upp något annat att komplettera med.
Av mly
Fryle skrev:Jag som började i förrgår har hunnit snart en decimeter på livet under ärmarna. Hastigheten beror på slätstickning (rundstickning), stickor 12 och löjligt tjockt garn.

Mitt bekymmer nu är att få tag i mer garn, det har nämligen utgått. Annars får jag leta upp något annat att komplettera med.
Vilken färg va det, jag tror att det finns kvar på min lys.
Användarens profilbild
Av glis
Jo, jag började på Eilonwy, det är den med aviga ränder runt hela, i hemfärgat indigo och krapp. Jag har hunnit rep upp ökningsvarvet två gånger, insett att det inte skulle vara där och sedan stickat första varvet aviga maskor. Det kan nog bli bra när det är färdigt i alla fall men nu är klockan för mycket för fler ökningar utan skärpa. I morgon har vi folk här, då blir det kanske strumpor istället, om något.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:Jag som började i förrgår har hunnit snart en decimeter på livet under ärmarna. Hastigheten beror på slätstickning (rundstickning), stickor 12 och löjligt tjockt garn.

Brun-lila nr 15 (parti S433, men det är inte så viktigt) . Gulligt om du vill kolla, men bara om det inte blir besvärligt för dig. :heart:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:

Brun-lila nr 15 (parti S433, men det är inte så viktigt) . Gulligt om du vill kolla, men bara om det inte blir besvärligt för dig. :heart:
Det är inga problem, ska se om jag hinner upp en sväng på onsdag, har lite annat för mig dagarna efter nyår men finns det så löser jag det. Hur många nystan tror du att du behöver?
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag hade väl kommit en sådär 7cm eller så och upptäckte att jag gjort rejält fel 5varv tidigare så det var bara att repa upp idag.
Kom ett par tovade tofflor till sonen och en virkad ljuslykta till värdinnan av nyårsfesten emellan också. Men nu packar jag ned stickningen och tar med till vännerna så kanske jag hinner något varv i alla fall.
Användarens profilbild
Av Fryle
Såhär såg min tröja ut i förrgår. Sedan dess har jag stickat en ärm, repat upp den för att den var för smal och stickat den igen lite vidare:
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
:shock: Oj, vilken jättebild! Jag lyckas inte göra den mindre på Photobucket. Det var enklare med Pixbox...
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:

Det är inga problem, ska se om jag hinner upp en sväng på onsdag, har lite annat för mig dagarna efter nyår men finns det så löser jag det. Hur många nystan tror du att du behöver?
Jag kom på att jag kan titta i garnaffären nära jobbet, de har bla Svarta Fåret. Finns det inget där får du gärna kolla, jag återkommer i frågan. :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Bild

Min kofta. Tror faktiskt att jag gillar den trots att den är orange... Det går fort på stickor 4½. Eftersom garnet är färgar i småhärvor finns det många snarlika färger men inga som räcker till stora partier. Några härvor är dessutom ganska åtgångna i processen så garnet har gått av i småslattar. Jag väljer att se det som en fördel för då blir blandningen mer slumpmässig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?