Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag tänker sticka den här http://theanticraft.com/archive/lugh08/batshawl.htm
Bild

Men jag har ett helt annat garn med 1000m per 100g. I mönstret är det ett garn med 400m per 100g och stickor 3.5.

Någon som kan hjälpa mig med vilka stickor jag ska använda till mitt garn för att det ska blir någorlunda likvärdigt?
Av Britt
Ketronya skrev:Jag tänker sticka den här http://theanticraft.com/archive/lugh08/batshawl.htm
Bild

Men jag har ett helt annat garn med 1000m per 100g. I mönstret är det ett garn med 400m per 100g och stickor 3.5.

Någon som kan hjälpa mig med vilka stickor jag ska använda till mitt garn för att det ska blir någorlunda likvärdigt?
Den såg jag också och tänker ev sticka den efter min påbörjade rätstickade variant, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med stickval...
Ketronya skrev:Jag tänker sticka den här http://theanticraft.com/archive/lugh08/batshawl.htm
Bild

Den är jättefin men det är ju väldigt stor skillnad på 400 m/100g och 1000 m/100g, eller? När jag ska göra ändringar sådär börjar jag alltid med att göra ett masktäthetsprov och sen får jag räkna om en massa på mönstret så jag hade nog struntat i det och använt ett annat garn eller ett annat mönster.
Användarens profilbild
Av Ketronya
linafelicia skrev:
Bild

Den är jättefin men det är ju väldigt stor skillnad på 400 m/100g och 1000 m/100g, eller? När jag ska göra ändringar sådär börjar jag alltid med att göra ett masktäthetsprov och sen får jag räkna om en massa på mönstret så jag hade nog struntat i det och använt ett annat garn eller ett annat mönster.
Mjo, det är ju ganska stor skillnad, men det enda jag behöver ändra i mönstret är att upprepa den ena rapporten fler gånger så att sjalen blir större... Anledningen till att jag vill använda det garnet är att jag har det hemma och inte har råd att köpa något annat på ett tag...
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:
Bild

Mjo, det är ju ganska stor skillnad, men det enda jag behöver ändra i mönstret är att upprepa den ena rapporten fler gånger så att sjalen blir större... Anledningen till att jag vill använda det garnet är att jag har det hemma och inte har råd att köpa något annat på ett tag...
Kan du inte ta ditt garn dubbelt? Då blir det ju mer likt?
Användarens profilbild
Av Ketronya
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:
Bild

Kan du inte ta ditt garn dubbelt? Då blir det ju mer likt?
Jag har också tänkt på det, men då räcker det ju inte på längden :?

Jag får prova mig fram och se hur det blir, det värsta som kan hända är ju bara att det blir dåligt :wink:
Av Franneke
Åh, här ska jag också vara med. :app:

Ska bara sticka klart silkeskoftan till dottern, sen funderas det över garn och mönster! Det är ju så underbart att sticka! :vågen:
Användarens profilbild
Av solängel
Ketronya skrev:
solängel skrev:Bild
Så ser mitt lyxgarn ut! :love:
Jätteläckert! Vad är det för garn?
Ella rae lace merino. 420 m/100 g. Fanns i många fina färger.

Någon som har förslag på vad jag ska sticka av det?
Användarens profilbild
Av ellla
Abunai skrev:Jag har just beställt garn till en fårfäll till lillan. :vågen: Men jag kanske ska ta och kämpa klart med min sjal först innan jag påbörjar den. :roll:
Garn till en fårfäll?? Det lät intressant, men jag fattar inte riktigt! Kan du förklara mer??
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
Abunai skrev:Jag har just beställt garn till en fårfäll till lillan. :vågen: Men jag kanske ska ta och kämpa klart med min sjal först innan jag påbörjar den. :roll:
Garn till en fårfäll?? Det lät intressant, men jag fattar inte riktigt! Kan du förklara mer??
:iagree:
Användarens profilbild
Av solängel
MuuM skrev:
ellla skrev:
Utan att ha någon som helst aning egentligen, :lol: gissar jag att det ska bli ett gammeldags fälltäcke, alltså stickad filt på ena sidan och fårskinn med luddet utåt på andra. Såg ett sådant på slöjdarnas hus i höstas och det blir :love: fiiint.
Av leonie
solängel skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
Utan att ha någon som helst aning egentligen, :lol: gissar jag att det ska bli ett gammeldags fälltäcke, alltså stickad filt på ena sidan och fårskinn med luddet utåt på andra. Såg ett sådant på slöjdarnas hus i höstas och det blir :love: fiiint.
Och jag gissar att det ska bli en stickad fäll, alltså av garn typ Garnstudios Puddle. Det finns ett jättefint mönster till en sådan i boken Sticka till babyn (Nina Sagulin). Jag funderar på att sticka en sådan själv.

Jag kom på hur man skulle sticka vidare på sjalen jag började på, så det blir en naturvit sidensjal med ett lövmönster. Garnet har jag fått (i form av en halvfärdig kofta), jag tror det är Debbie Bliss Pure Silk. Färgen är liiite tråkig kanske, men det kommer nog att bli en fin sommarsjal. Hoppas bara att garnet räcker...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?