Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Tack Bubbi för tröjmönstret!

Igår satte jag mig för att avsluta min jättesjal. Jag tog ett nytt nystan, 50 gr, 100 meter. Stickade det sista avigvarvet, ett avmaskningsvirkningsvarv, ett virkat varv till (luftmaskbågar) och strax efter mitten på det andra luftmaskvarvet tog garnet slut! :siishah: Så den blev inte klar igår, jag orkade inte gå ner och hämta ett nystan till.

en fråga till er som blockar under bäddmadrassen - ni fuktar väl inte plagget då, eller? :hmm:
Av Ponyo
MuuM skrev:Tack Bubbi för tröjmönstret!

Igår satte jag mig för att avsluta min jättesjal. Jag tog ett nytt nystan, 50 gr, 100 meter. Stickade det sista avigvarvet, ett avmaskningsvirkningsvarv, ett virkat varv till (luftmaskbågar) och strax efter mitten på det andra luftmaskvarvet tog garnet slut! :siishah: Så den blev inte klar igår, jag orkade inte gå ner och hämta ett nystan till.

en fråga till er som blockar under bäddmadrassen - ni fuktar väl inte plagget då, eller? :hmm:
Jo. jag. Annars töjer det väl sig inte? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon

Oj, vilka mastodontvarv :lol:

Jo, jag blöter det, kramar ur vatten med en handduk och blockar. Jag brukar låta bäddmadrassen ligga ner på sängen när vi ska sova (underlättar själva sovandet en del :mrgreen: ) och sen fäller jag upp hörnet eller sidan på dagen.
Bubbi skrev:

Jo. jag. Annars töjer det väl sig inte? :hmm:
Jag fuktar. Brukar passa på när jag ändå ska byta lakan (eller så får jag en extra bra anledning att byta :wink: ) Handdukar under och så får det ligga under dagen. Har det inte torkat tills vi går och lägger oss lägger jag handdukar på också innan jag lägger tillbaka bäddmadrassen. Och så ser man till att ha kramat ur så mycket vatten som möjligt innan man blockar. Rulla in stickningen i handdukar och vrid, det funkar bra att trampa på rullen också.
Användarens profilbild
Av MuuM
Då har jag inte förstått hur ni gör. För jag vill inte ha blöta/fuktiga saker under min bäddmadrass. :-) Den kan mögla... Ska virka klart varvet nu och sen fästa trådar och så läsa igen vad ni skriver ovan.
Usch vad jag är irriterad nu! Jag har börjat sticka en Annas axelvärmare, fast med lite pärlor på kanten. Så märker jag att pärlorna inte räcker, och de fanns inte på pärlbutiken är i stan. Hittar dem på nätet, på pärldesign, men minsta ordervärde är 250:- :shock: Jag behöver pärlor för 44:-... :( Nu hoppas jag de finns i Ö-vik, annars vet jag inte hur jag ska lösa det.
MuuM skrev:Då har jag inte förstått hur ni gör. För jag vill inte ha blöta/fuktiga saker under min bäddmadrass. :-) Den kan mögla... Ska virka klart varvet nu och sen fästa trådar och så läsa igen vad ni skriver ovan.
Jag låter som sagt den vara uppvikt under dagen och med handdukar under. Samt att man verkligen ser till att det är så lite vatten/fukt som möjligt kvar i det stickade. Har man handdukar under/över det som ska blockas suger ju de upp den lilla fukt som är kvar. Sedan får man ju vädra dagen efter kanske, om man vill vara extra säker. :wink:
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:Usch vad jag är irriterad nu! Jag har börjat sticka en Annas axelvärmare, fast med lite pärlor på kanten. Så märker jag att pärlorna inte räcker, och de fanns inte på pärlbutiken är i stan. Hittar dem på nätet, på pärldesign, men minsta ordervärde är 250:- :shock: Jag behöver pärlor för 44:-... :( Nu hoppas jag de finns i Ö-vik, annars vet jag inte hur jag ska lösa det.
Om du hittar dem på tex beadplace i Borås eller panduro i Göteborg kan jag hjälpa dig :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
solängel skrev:Usch vad jag är irriterad nu! Jag har börjat sticka en Annas axelvärmare, fast med lite pärlor på kanten. Så märker jag att pärlorna inte räcker, och de fanns inte på pärlbutiken är i stan. Hittar dem på nätet, på pärldesign, men minsta ordervärde är 250:- :shock: Jag behöver pärlor för 44:-... :( Nu hoppas jag de finns i Ö-vik, annars vet jag inte hur jag ska lösa det.
Om du hittar dem på tex beadplace i Borås eller panduro i Göteborg kan jag hjälpa dig :tumup:
Om de finns på Sirlig, http://www.sirlig.se/ så kan jag gå förbi där i eftermiddag. :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:
MuuM skrev:Då har jag inte förstått hur ni gör. För jag vill inte ha blöta/fuktiga saker under min bäddmadrass. :-) Den kan mögla... Ska virka klart varvet nu och sen fästa trådar och så läsa igen vad ni skriver ovan.
Jag låter som sagt den vara uppvikt under dagen och med handdukar under. Samt att man verkligen ser till att det är så lite vatten/fukt som möjligt kvar i det stickade. Har man handdukar under/över det som ska blockas suger ju de upp den lilla fukt som är kvar. Sedan får man ju vädra dagen efter kanske, om man vill vara extra säker. :wink:
Det brukar vara torrt där på under 2 dygn. Jag blockar oftast små saker som vantar eller tunna spetssjalar och jag är inte orolig för det. Jag tror inte på att ha handdukar i bomull under eller över den blockade saken eftersom det släpper ut fukt i madrassen på ett helt annat sätt än ull. (Jag stickar nästan bara i ull).
melon skrev:
Tack! Men de hade ju en jättebra webshop! Fraktfritt och inget minsta ordervärde! :vågen: Beställde, vet inte om det är rätt, men det borde iaf vara tillräckligt likt!
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:
melon skrev:
Tack! Men de hade ju en jättebra webshop! Fraktfritt och inget minsta ordervärde! :vågen: Beställde, vet inte om det är rätt, men det borde iaf vara tillräckligt likt!
Toppen! Jag har bara varit i den fysiska butiken och den är rätt maffig, kan man lugnt säga. Ännu en hobby jag inte har råd med :lol:

Hoppas det kommer fort nu!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?