Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anjapanja
Winissa skrev:Nu håller jag på att virka ett till halsband.
Håller även på med målade fotografier av brorsan och hans tjej. Det var jätteklurigt att hitta nån bra bild! Ojoj vad jag har letat och redigerat för att få en bild där det inte är svart över halva ansiktet osv. Tjejen är så ljus och brorsan mer mörk så det är svårt att få båda att synas tydligt i samma kort. Frågade både pappa och brorsans kompis om hjälp att hitta bilder men till slut hittade jag ett par ur min egen kortsamling. Jag valde att göra två små tavlor istället med fokus på ansiktet. Jag tror det kommer bli jättebra!

Kvar att göra är fodral till vetevärmarna (det har min sambo sagt att han ska hjälpa mig med), vetekudde till ögonen och en huvudkudde med vete i och mozartkulor. Och så ska jag fixa med förstoringar av kort mm.
Vi får väl se om jag hinner :wink:
Spännande! Du kan väl lägga upp bilder när du är klar med tavlorna! Och det virkade halsbanden! Det lät jätteintressant!
Jag har hittills sytt ett gäng små trekantsnessecärer till kvinnliga släkt- och vänner, sytt en dagisväska till ungen och har en på gång till min mamma. Sen gick jag och köpte nåt så otroligt tekniskt som en digitalfotoram till mamma och pappa, men dom är ju suckers på bilder på ungen så dom blir nog riktig glada! Ändå känns det roligast att ge bort det man själv gjort...
Av Winissa
Anjapanja skrev:
Winissa skrev:Nu håller jag på att virka ett till halsband.
Håller även på med målade fotografier av brorsan och hans tjej. Det var jätteklurigt att hitta nån bra bild! Ojoj vad jag har letat och redigerat för att få en bild där det inte är svart över halva ansiktet osv. Tjejen är så ljus och brorsan mer mörk så det är svårt att få båda att synas tydligt i samma kort. Frågade både pappa och brorsans kompis om hjälp att hitta bilder men till slut hittade jag ett par ur min egen kortsamling. Jag valde att göra två små tavlor istället med fokus på ansiktet. Jag tror det kommer bli jättebra!

Kvar att göra är fodral till vetevärmarna (det har min sambo sagt att han ska hjälpa mig med), vetekudde till ögonen och en huvudkudde med vete i och mozartkulor. Och så ska jag fixa med förstoringar av kort mm.
Vi får väl se om jag hinner :wink:
Spännande! Du kan väl lägga upp bilder när du är klar med tavlorna! Och det virkade halsbanden! Det lät jätteintressant!
Jag har hittills sytt ett gäng små trekantsnessecärer till kvinnliga släkt- och vänner, sytt en dagisväska till ungen och har en på gång till min mamma. Sen gick jag och köpte nåt så otroligt tekniskt som en digitalfotoram till mamma och pappa, men dom är ju suckers på bilder på ungen så dom blir nog riktig glada! Ändå känns det roligast att ge bort det man själv gjort...
Kul att det är fler som är inne på att ge bort egentillverkade grejer. Jag tycker det ska bli jättekul att se deras miner! Jag har inte alls varit så här pysslig innan. Visst, de vet ju att jag har börjat sy en del barnkläder, men det här har de ingen aning om. :lol:
Ska din mamma få en dagisväska? *Fniss* Äh, nu är det nog dags för mig att gå och sova.. :D Jag tror jag har sett dina necessärer i någon annan tråd, kan det stämma? Har för mig att de var jättefina i alla fall!
Av Winissa
Och så bilder på dagens skörd:
Lite svårt att fånga smyckena på bild men de mörka pärlorna är lila. Jag har virkat med tunn silverfärgad koppartråd.
BildBild
Tavlorna ser olika stora ut, men det är bara för att de ligger på tork på små lådor. Tyvärr blev de spegelvända eftersom jag inte tänkte på att skriva ut dem spegelvänt. Men jag tror inte att de kommer att märka det faktiskt.
Bild
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Winissa skrev:Och så bilder på dagens skörd:
Lite svårt att fånga smyckena på bild men de mörka pärlorna är lila. Jag har virkat med tunn silverfärgad koppartråd.
BildBild
Tavlorna ser olika stora ut, men det är bara för att de ligger på tork på små lådor. Tyvärr blev de spegelvända eftersom jag inte tänkte på att skriva ut dem spegelvänt. Men jag tror inte att de kommer att märka det faktiskt.
Bild
Men FANTASTISKA verk!!! :app: Verkligen jättefina!
Snyggt med den helsvarta bakgrunden på tavlorna! Min hade vit bakgrund, men den gör inte sig lika bra som dina mot ljus tapet! Jag hade blivit jätteglad!
Jättefina halsband också! Ser ut som designergrejjer! Virka med tunn metalltråd, var fick du den idén ifrån?
Det var nog inte mina nessesärer du sett, säkert någon annans, men jag har också hittat mönster härifrån så mina är samma style. DEn som lagt upp sina här hade sytt i vaxduk, jag hade ingen så jag tog gamla stuvbitar. Blir lite mjukare, men funkar ju på samma sätt.

Ha en god jul till alla som pysslat så fint och duktigt i den här tråden!!! :tomte: :litentomte: :present:

Nu måste jag gå och sy klart mammas 'dagiskasse' som hon ska ha sina dansskor i när hon går på dagis(pensionärs)dansen! :D
Av Winissa
Anjapanja skrev: Men FANTASTISKA verk!!! :app: Verkligen jättefina!
Snyggt med den helsvarta bakgrunden på tavlorna! Min hade vit bakgrund, men den gör inte sig lika bra som dina mot ljus tapet! Jag hade blivit jätteglad!
Jättefina halsband också! Ser ut som designergrejjer! Virka med tunn metalltråd, var fick du den idén ifrån?
Det var nog inte mina nessesärer du sett, säkert någon annans, men jag har också hittat mönster härifrån så mina är samma style. DEn som lagt upp sina här hade sytt i vaxduk, jag hade ingen så jag tog gamla stuvbitar. Blir lite mjukare, men funkar ju på samma sätt.

Ha en god jul till alla som pysslat så fint och duktigt i den här tråden!!! :tomte: :litentomte: :present:

Nu måste jag gå och sy klart mammas 'dagiskasse' som hon ska ha sina dansskor i när hon går på dagis(pensionärs)dansen! :D
:D :rodna: Tack så mycket! Jag blev jättenöjd faktiskt. iden att virka i koppartråd kommer från tidningen "Sveriges stora pyssel" nr 6 2008. Det var jättekul och gick snabbt att göra. Lätt också! Jag har inte virkat sen syslöjden.. Men nästa gång testar jag nog med något följsammare än koppartråd, de blev något styva.
Jag och min sambo (mest min sambo faktiskt) har till slut lyckats få till fodral till vetekuddarna också! :vågen: Fast de vart ganska trånga, det är bökigt att få ur kuddarna.. Men men, nu får det vara så.

Nu när julklapparna är färdiga är det full fart på bakningen istället. Varför ska jag alltid vara så sent ute? :duh: idag har jag gjort pepparkakor, mozartkulor och nu står knäcken och kokar. Och sen ska jag göra marsipan, saffranskaka och vörtbröd har jag tänkt. Men nåt av det får bli imorgon. :lol: Kan tillägga att jag är en riktig nattuggla! Annars hade jag aldrig hunnit göra allt detta pyssel, även om det enda barnet på 1 år gärna tittar på och "hjälper till" korta stunder.

God Jul till dig också Anjapanja och ett stort tack till dig och alla andra som har hjälpt mig med era idéer! :D :heart: :smileytomte:
Av Winissa
Anjapanja skrev: Nu måste jag gå och sy klart mammas 'dagiskasse' som hon ska ha sina dansskor i när hon går på dagis(pensionärs)dansen! :D
Visa gärna bilder på dagisväskorna förresten! Kanske kan apa efter det också :D inte till jul dock.. :wink:
Användarens profilbild
Av Vida
NeaVida skrev:Det blir ju supercoolt om man gör en tröja med sådant tryck i bara en färg, typ vitt, där tröjans färg är det svarta (någon som hänger med?)
Nu har jag gjort det - gjorde det i förrgår kväll - vitt tryck på en svart huvtröja... Bild kommer så snart maken har fått den! :)
Av Winissa
NeaVida skrev:
NeaVida skrev:Det blir ju supercoolt om man gör en tröja med sådant tryck i bara en färg, typ vitt, där tröjans färg är det svarta (någon som hänger med?)
Nu har jag gjort det - gjorde det i förrgår kväll - vitt tryck på en svart huvtröja... Bild kommer så snart maken har fått den! :)
Spännande! Låter snyggt!
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Det ligger en tråd under 'Gör det själv'
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=119244
med mammas 'pensionärs-kasse' och barnets 2 julklänningar. Barnets egen väska som jag sydde tidigare är redan inslagen... Hittade på röda korset ett fantastiskt orange tyg med bilder från olika sagor tryckta på, törnrosa, prinsessan på ärten, hans och greta, häxan, m.fl. Färgglatt och barnsligt. Med blåvit randigt foder och gröna kantband blev det en riktig färgklick.

Ser gärna bild på tröjan! Det lät häftigt!

Så roligt att alla blivit nöjda med sina alster! :tumup: Härom dagen höll jag dock på att ge upp! Skulle sy om en klänning jag också fyndat på Röda K. Allt gick käpprätt åt h-vete! :evil: Viscose, inte det lättaste att få till snyggt. Nu hänger den i alla fall nytvättad på tork, få se om jag någonsin kan bli vän med den...
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Men hur har det GÅTT för alla?!!
Blev mottagarna nöjda?!
Fick ni beröm?!

Det hoppas jag verkligen med allt FINT ni har gjort!

Mamma blev dödslycklig för sin dagis-kasse och barnet, svårt att säga, hon har ju det man klär henne i, men jag fick i alla fall lite beröm om att hon var fin! :D

Förresten har jag just nu på mig den j-la klänningen i viscose jag bråkade med kvällen före julafton. Den duger, inte nobel-middags-klass, men dit ska jag ju inte heller. Skön var den åtminstone.... klen tröst!
Av Winissa
Anjapanja skrev:Det ligger en tråd under 'Gör det själv'
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=119244
med mammas 'pensionärs-kasse' och barnets 2 julklänningar. Barnets egen väska som jag sydde tidigare är redan inslagen... Hittade på röda korset ett fantastiskt orange tyg med bilder från olika sagor tryckta på, törnrosa, prinsessan på ärten, hans och greta, häxan, m.fl. Färgglatt och barnsligt. Med blåvit randigt foder och gröna kantband blev det en riktig färgklick.

Ser gärna bild på tröjan! Det lät häftigt!

Så roligt att alla blivit nöjda med sina alster! :tumup: Härom dagen höll jag dock på att ge upp! Skulle sy om en klänning jag också fyndat på Röda K. Allt gick käpprätt åt h-vete! :evil: Viscose, inte det lättaste att få till snyggt. Nu hänger den i alla fall nytvättad på tork, få se om jag någonsin kan bli vän med den...
Jättefina verk! Ser gärna bilder på barnets väska och klänningen i viscose också! Det är så kul att se vad andra gör!

Jag är själv också inne på det här med att sy om begagnade kläder och tyger till nåt fint. Jag köpte en julgardin som jag tänkte göra byxor av till dottern att ha till jul, men det hann jag inte av nån konstig anledning :wink: Jag fick boken Baby Cool i julklapp som handlar om att sy nytt av gammalt. Jätteinspirerande bok! :tumup: Men men, imorgon ska jag börja jobba igen efter föräldraledigheten så jag får se hur mycket jag kommer att orka/hinna/vilja sy och pyssla nu..
Av Winissa
4ungar skrev:jag är så impad 8) du är så duktig o vilken lycka att få så personliga klappar :heart: :heart:
Tack! :D :rodna: Jag trodde inte själv att det skulle bli så bra som det blev i slutändan, speciellt med tanke på den korta tiden och min knappa erfarenhet. Men jag är supernöjd!
Anjapanja skrev: Men hur har det GÅTT för alla?!!
Blev mottagarna nöjda?!
Fick ni beröm?!
De blev jättenöjda och imponerade över att jag hade gjort allt detta. Särskilt tavlorna och smyckena gick hem! Det var verkligen mycket roligare att ge bort än att få julklappar i år! Kul att se deras reaktioner, typ "har du gjort den HÄR OCKSÅ??!" "Den här kan du väl ändå inte ha gjort själv" osv. Och så har jag har fått en till beställning på ett halsband! :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?