Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag läser och läser vad ni skriver, men jag är helt utan inspiration för tillfället. Koftan, som nog blir fin när den blir klar, känns som den kommer bli jättebred. Jag vill inte ha en jättebred kofta till Vidar, utan en ganska smal. *suck*
Eventuellt blir den bara stor, och det gör ju inte så mycket. Då kan han ha den senare.

Jag undrar om jag ska sticka till "free birth"-programmet på femman om en halvtimme.

Muum: :klappar:
Nebban skrev:Nån annan som gör som jag; köper en massa garn och SEN försöker bestämma vad det ska bli. :roll:

*gjorde nyss en beställning hos lienes igen*
Så gör jag för det mesta. :oops: 8) Det är därför jag har så lite (läs mycket) garn. :mrgreen:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
Amaltea skrev:
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Nebban skrev:Nån annan som gör som jag; köper en massa garn och SEN försöker bestämma vad det ska bli. :roll:
*gjorde nyss en beställning hos lienes igen*
Du menar att det finns folk som bara köper garn när de vet vad de ska sticka? Det tror jag inte på. ;-)
/MuuM
:hello:
Jag köper bara garn när jag vet vad jag ska sticka. Förutom när jag köpte det gröna nystanet på knitlab, då hade jag en vag tanke om benvärmare, men bara vag
Är du en så´n där som gör ett projekt helt klart innan du börjar på nästa också? :lol:

Hej på er förresten, jag läser mest här - stickar inte så värst mycket just nu.
Ja :oops:
Gör inte alla det? :roll: ;)
:Hahaa: *rotfl*

Försöker hämta mig... Tittar på garnkartongen... :Hahaa:

Du är unik. ;-)

/MuuM
Är nog beredd att hålla med MuuM! :wink: Själv har jag minst två projekt på gång samtidigt och garn hamstrar jag som en sinnesförvirrad frusen ekorre enligt min man. :Hahaa:
Av Ponyo
Hrmm :hmm:
Jag skulle ju sticka en klänning. Gick och köpte garn. Men älskar garnet så mycket, att jag måste sticka mig en kofta istället för klänning. (Jag behöver verkligen koftor, inte klänning)
Nu har jag ju missat massor! Jag har inställt på att jag ska få mail när det kommer nya inlägg i mina favorittrådar men det verkar bara funka periodvis. *surar* Tyckte väl det varit väääldigt lungt här inne och när jag väl hade tid att sätta mig ned ordentligt och kolla in så visade det sig att det skrivits en hel massa.

Här har det varit fullt upp med planering inför kommande födelsedagar och firandet av egen födelsedag. Barnen har sportlov och är lediga från skola/dagis och förutom det har jag försökt färdigställa påbörjade projekt. Bilder finns som vanligt i bloggen. :D

Nu är jag jättesugen på att försöka mig på sådana där ugglor men jag är så kass på mönster, speciellt på utländska sådana. *gnäll* Men men, vill man så får man försöka lösa det hela.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:Måste lära mig att inte göra precis som Bubbi säger. ;-) Jag kommer aldrig bli klar med den här dumma tröjan. Den var finfin, tills jag kom på att jag skulle repa upp ärmarna nedifrån för att Sniffas tyckte de var för tajta. Det tar ju ÅÅÅÅÅÅR! De där dumma aviga maskorna är ju hopplösa. :evil:

*repar vidare* Har bara fått upp halva mudden på ena ärmen än så länge. *djup suck*

/MuuM - hon utan tålamod, ni vet...
Du får lämna in dem till mig istället.
:this: Du får dock inte glömma att jag varnat om att resårstickning är jobbigt att repa upp nedifrån. :this:
Det sa du efter att jag börjat... ;-) Jag och fundera på saker, du vet... ;-)

/MuuM - ska nog lämna in mina ufon till Bubbi. Bra idé!
Användarens profilbild
Av ellla
oj vilken rolig ide! Jag har hur många som helst!!!!
tyvärr är jag lite av en samlare... skulle hellre gärna vara en slängare, men som det är nu så samlar jag. Fina garner till exempel! i somras fick jag ett eget garnrum av sambon att ha mina pyssel i... Nu i höst har jag faktiskt försökt skärpa mig, och sticka klart mer än köpa nytt.
Jag har också mer garn än jag behöver. Jag är nog också en samlartyp.

En fråga om magic loop, blir det alltid tvärtom när man stickar så? Eller kan man sticka precis likadant som på rundsticka/strumpstickor. Jag menar alltså att när man stickar rätstickning på rundsticka/strumpsticka blir det slätstickat men det blir det ju inte med ml.
Knyttet & K skrev:Jag har också mer garn än jag behöver. Jag är nog också en samlartyp.

En fråga om magic loop, blir det alltid tvärtom när man stickar så? Eller kan man sticka precis likadant som på rundsticka/strumpstickor. Jag menar alltså att när man stickar rätstickning på rundsticka/strumpsticka blir det slätstickat men det blir det ju inte med ml.
När jag stickar magic loop blir det slätstickat om jag bara stickar räta maskor....
Hur gör du egentligen? :hmm:
Kaffemoster skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har också mer garn än jag behöver. Jag är nog också en samlartyp.

När jag stickar magic loop blir det slätstickat om jag bara stickar räta maskor....
Samma här, precis likadant som om jag hade stickat en och en (gällande sockor) på strumpstickor.
Användarens profilbild
Av ellla
Asereht skrev:
Kaffemoster skrev:

Samma här, precis likadant som om jag hade stickat en och en (gällande sockor) på strumpstickor.
hur gör du magic loop?? När jag stickar den är det för att få fördelarna av att kunna sticka runt, men slippa använda en massa små strumpstickor.
Arbetet beter sig precis som när jag stickar runt på strumpstickor, eller med en full rundsticka. Det är ju som en rundstickning med lite för lite arbete och för lång kabel!
Kaffemoster skrev:

Ja, det kan man fråga sig. Då måste jag ha vridit uppläggningen på något vis. När jag stickade min dragspelsbasker (på rundsticka) stickade jag de rätstickade ränderna med aviga maskor. När jag började på ett par benvärmare i samma struktur som jag stickar med ml blev det slätstickat på utsidan när jag stickade aviga maskor :hmm: Det är som att jag stickar ut och in, alltså att det som skulle vara utsida på benvärmarna hamnar inåt. Men då vet jag iaf att det är jag som gjort något vajsing och att man inte behöver tänka om när man följer ett mönster :lol:
Och en fråga till - stickar ni färdigt sånt ni inte tror blir bra? Jag har börjat på ett par benvärmare, men jag tycker inte att färgen är så fin och jag tror garnet är lite för tjockt. Ska jag göra färdigt dem ändå eller ska jag börja om i annat garn? Det är ju inget jätteprojekt direkt. Det är ju ganska trevligt att ha något att sticka på också, jag hinner nog inte köpa nytt garn förrän nästa vecka. Eller ska det fula garnet få bli ett par vantar till maken istället?
Knyttet & K skrev:Och en fråga till - stickar ni färdigt sånt ni inte tror blir bra? Jag har börjat på ett par benvärmare, men jag tycker inte att färgen är så fin och jag tror garnet är lite för tjockt. Ska jag göra färdigt dem ändå eller ska jag börja om i annat garn? Det är ju inget jätteprojekt direkt. Det är ju ganska trevligt att ha något att sticka på också, jag hinner nog inte köpa nytt garn förrän nästa vecka. Eller ska det fula garnet få bli ett par vantar till maken istället?
Har jag något att göra av det fula garnet och jag inte stickat för långt kan jag repa upp. Annars försöker jag sticka färdigt, vilket är ofattbart svårt eftersom man tappar sugen för det projektet!
Knyttet & K skrev:Ja, det kan man fråga sig. Då måste jag ha vridit uppläggningen på något vis. När jag stickade min dragspelsbasker (på rundsticka) stickade jag de rätstickade ränderna med aviga maskor. När jag började på ett par benvärmare i samma struktur som jag stickar med ml blev det slätstickat på utsidan när jag stickade aviga maskor :hmm: Det är som att jag stickar ut och in, alltså att det som skulle vara utsida på benvärmarna hamnar inåt. Men då vet jag iaf att det är jag som gjort något vajsing och att man inte behöver tänka om när man följer ett mönster :lol:
Men så får jag det också! Stickar vi åt fel håll?? :hmm:
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?