Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev::Hahaa: :Hahaa:
Jag hade en brun tröja jag stickade i höstas, i rowan cocoon...
När jag gjort klart den så var den lagom. Efter en lätt tvätt blev den gigantisk!!!! Och börjar ludda med grått ludd....
Så jag fick tipset att tvätta den i tvättmaskinen... Jag har gjort det nu. Och den är mindre... Men den är gråluddig!!!! Och inte bara lite....
f'låt :oops:
melon skrev:
Trulsamin skrev:
Jag har stickat en tröja till min bebis
Den ser jättemysig ut!! Dragkedja på stickat är fint tycker jag. Och praktiskt.
Den är jättemysig, äckligt/jättegosigt runt acrylgarn från tiger. Den har legat ett tag för jag köpte för få nystan och sen var garnet slut i butik men så hittade jag fler i Lund och kunde sticka klart. Sen var jag tvungen att vänta på dragkedja. När den kom var den för lång, det blev liggandes tills jag kom på att man kan dra i stickningen och vips var dragkedjan lagom lång igen och bebisen har inte hunnit växa ur tröjan :lol:

Och jag måste ju påstå att dragkedja är bekvämare när man har en vild bebis, knappar har hon verkligen inte tålamod för att man ska få stänga...
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev::Hahaa: :Hahaa:
Jag hade en brun tröja jag stickade i höstas, i rowan cocoon...
När jag gjort klart den så var den lagom. Efter en lätt tvätt blev den gigantisk!!!! Och börjar ludda med grått ludd....
Så jag fick tipset att tvätta den i tvättmaskinen... Jag har gjort det nu. Och den är mindre... Men den är gråluddig!!!! Och inte bara lite....
f'låt :oops:
:D
Det är lungt! Den blev mycket mer lagom i storlek!

Jag har aldrig varit med om ett så slinkigt garn bara!
Nu behöver jag lite hjälp! Jag har bestämt mig för sjal och skulle sätta igång, men jag fattar inte riktigt hur jag ska börja. Eller jag kan inte se framför mig vad det är jag ska göra. Såhär står det:

Lägg upp 3 m så att de kan öppnas igen, tex med virkad eller osynlig uppläggning.
Sticka 7 v rätstickning. Så långt är jag med. Nu till "problemet"

Sticka 3 r, plocka upp 3 maskor i kanten på den rätstickade remsan, öppna de 3 uppläggningsmaskorna och sticka även dem rätt = 9 m på stickan. Sticka 3r, 3a, 3r=AS

Vad är det jag gör? Jag kan liksom inte se framför mig vad detta ska bli. En ögla? :hmm: Efter detta börjar man på diagrammet och sjalen stickas från nacken och ner.
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:Nu behöver jag lite hjälp! Jag har bestämt mig för sjal och skulle sätta igång, men jag fattar inte riktigt hur jag ska börja. Eller jag kan inte se framför mig vad det är jag ska göra. Såhär står det:

Lägg upp 3 m så att de kan öppnas igen, tex med virkad eller osynlig uppläggning.
Sticka 7 v rätstickning. Så långt är jag med. Nu till "problemet"

Sticka 3 r, plocka upp 3 maskor i kanten på den rätstickade remsan, öppna de 3 uppläggningsmaskorna och sticka även dem rätt = 9 m på stickan. Sticka 3r, 3a, 3r=AS

Vad är det jag gör? Jag kan liksom inte se framför mig vad detta ska bli. En ögla? :hmm: Efter detta börjar man på diagrammet och sjalen stickas från nacken och ner.
Du gör början på sjalen alldeles i nacken så att säga. Du stickar en kvadrat och sen plockar du upp maskor längs två av sidorna. Då har du en kvadrat med maskor på tre av de fyra sidorna. Sen kommer ökningarna att vara i hörnen på kvadraten.
Det här gör du för att få en kant på sjalen där man inte ser var den börjat!
Användarens profilbild
Av Moson
Jag tror jag tappade ett par knit pros på bussen igår. Så jäkla surt :(
Är nog färdig med tröjan till Edith snart iaf det känns som den har världens längsta ärmar men den blir väldigt fin.
Snart klar med ett par stickade tofflor till M, hon önskar sig nya tofflor i födelsedagspresent. Blåa ( :shock: ) med blommor på. Och garn hade jag hemma, så jag behövde inte handla nåt.

Bebismössan och tofflorna blev uppskattade förresten! Fast jag fick ta tillbaka tofflorna för att sätta fast knytband, min kompis påstår sig ha tummen mitt i handen när det gäller handarbete... :lol: Tänk, man tycker man gör typ världens minsta tofflor, och ändå är de för stora. Man glömmer så fort hur himla små de där bebistassarna är... :loving:
ellla skrev:Det är så roligt att din M börjat komma ur sin rosalila fas Solängel!
Jo, fast det har gått så fort! Hänger inte med riktigt, utan ser mest ut såhär :whut: :hmm: när hon säger vad hon vill ha för färg på kläder och annat.
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:Jag tror jag tappade ett par knit pros på bussen igår. Så jäkla surt :(
Är nog färdig med tröjan till Edith snart iaf det känns som den har världens längsta ärmar men den blir väldigt fin.
Näe så trist!! :( Du får visa bild sen på tröjan med världens längsta ärmar.
Användarens profilbild
Av Moson
melon skrev:
Moson skrev:Jag tror jag tappade ett par knit pros på bussen igår. Så jäkla surt :(
Ska sticka färdigt huvan så får nu se sen.
Användarens profilbild
Av melon
Vad stickar ni på? Jag vill se pågående projekt :app: Jag stickar en otroligt färglös dew drops (gratis ravelry-download) som nog ska få åka i färggrytan när den är klar. Röd? Kanske.

Bild
Moson skrev:
melon skrev:
Ska sticka färdigt huvan så får nu se sen.
Ja :tumup:
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?