Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Boadicea skrev:
Kaffemoster skrev:
Boadicea skrev:Snabbt svar Kaffemoster, nej jag har inte koll på kantmaskan... :lol: Ska läsa och se om jag fattar resten. Tack!
Kantmaskan stod ju som lika med en rät maska - så det är alltså bara en vanlig rät maska!
OK, tack. :tumsup:
Utifrån ditt förra inlägg så uppfattar jag det som att kantmaskan alltså stickas rät även på de aviga varven.
glis skrev:
Ketronya skrev:
glis skrev:Ketronya: vad fina de blev! Jag är också ett fan av Barbros mönster.

Min knitpros skruvar inte upp sig utom den ena 9 mm stickan i kombination med 150 cm vajjern.
Tackar :) Just det ja, fast du använder det med den virkade grejen i tån va?
Ja, det gjorde jag. Det var smidigt tycker jag, men jag klarar inte av att hålla reda på en tå samtidigt som jag jagar barn på en färja...

Har lite huvudbry, skall sticka ett par lååånga sockor till en kompis (i utbyte mot tillpassning av en 1300-talsklänning och sömnad av dess knapp- och snörhål) men jag är osäker på om kortvarvs-hälen passar hennes fötter. Hon har klassiska höga fotvalv och lite kompakta fötter. Om det nu skulle vara någon annan häl som passar bättre, hur får jag då på dem på ett par från-tån strumpor?
Men du skulle kunna göra en kortvarvshäl ändå, bara det att du gör den djupare, alltså gör fler varv så att du kanske bara har tex 6 "orörda" maskor i mitten istället för 10? I mitt mönster står det så här: "Om den som ska ha strumpan har höga fotvalv så behövs mer utrymme vid hälen då görs fler omgångar med korta varv, kanske ända ner till sex maskor i mitten. (För grövre garn ner till 4 maskor i mitten)" Så det kanske skulle kunna funka?

Ett par lååånga strumpor vill jag också göra nästa gång, du får gärna dela med dig av hur du gör med ökningarna för vaden :D
emindy skrev:
Ketronya skrev:Jag gjorde klart mitt första par strumpor igår och jag är supernöjd, dom är jättesköna och sitter perfekt, definitivt de skönaste strumpor jag haft! Från och med nu ska jag aldrig mer köpa strumpor :mrgreen: :tumup:

Bild
Jättesnygga! Vad är det för garn?
Garnet är Harry Potter garnet från Opal i färgen Ron, så man måste titta på Harry Potter iaf minst en gång under stickningens gång :D
Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:
glis skrev:
Ketronya skrev:
glis skrev:Ketronya: vad fina de blev! Jag är också ett fan av Barbros mönster.

Min knitpros skruvar inte upp sig utom den ena 9 mm stickan i kombination med 150 cm vajjern.
Tackar :) Just det ja, fast du använder det med den virkade grejen i tån va?
Ja, det gjorde jag. Det var smidigt tycker jag, men jag klarar inte av att hålla reda på en tå samtidigt som jag jagar barn på en färja...

Har lite huvudbry, skall sticka ett par lååånga sockor till en kompis (i utbyte mot tillpassning av en 1300-talsklänning och sömnad av dess knapp- och snörhål) men jag är osäker på om kortvarvs-hälen passar hennes fötter. Hon har klassiska höga fotvalv och lite kompakta fötter. Om det nu skulle vara någon annan häl som passar bättre, hur får jag då på dem på ett par från-tån strumpor?
Men du skulle kunna göra en kortvarvshäl ändå, bara det att du gör den djupare, alltså gör fler varv så att du kanske bara har tex 6 "orörda" maskor i mitten istället för 10? I mitt mönster står det så här: "Om den som ska ha strumpan har höga fotvalv så behövs mer utrymme vid hälen då görs fler omgångar med korta varv, kanske ända ner till sex maskor i mitten. (För grövre garn ner till 4 maskor i mitten)" Så det kanske skulle kunna funka?

Ett par lååånga strumpor vill jag också göra nästa gång, du får gärna dela med dig av hur du gör med ökningarna för vaden :D
Enkelt och genialt! Så får det bli! Jag tänker mig att jag skall ta en hel rad med mått på damen ifråga så jag kan öka under arbetets gång, men än så länge har jag inte ens nystat upp garnet. Kisen är lite rädd för garnvindan... (men det duger att använda den som paraply :roll: )
Av Ponyo
melon skrev:Min tavla är klar!! Imorgon är det redovisning och vi ska få respons på vad vi gjort. Jag är jättenöjd med tavlan och det är tur för idag hade jag sönder mitt skåp som också ska redovisas imorgon. :whut:

Bild

Bild

Bild

Bild

Mer info finns i nystartade skolbloggen: http://nitsirkristin.blogspot.com/
Wow! Det är helt otroligt fint! :love:
Kan man få köpa den? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:Min tavla är klar!! Imorgon är det redovisning och vi ska få respons på vad vi gjort. Jag är jättenöjd med tavlan och det är tur för idag hade jag sönder mitt skåp som också ska redovisas imorgon. :whut:

Bild

Bild

Bild

Bild

MVG!!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Så fantastiskt fint :app:
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?