Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Humleblomstern skrev:Jag kanske är lite trött här i sena timmen, men storlekar på knappar, hur stor är en knapp på #12, #14 respektive #16? Vad är det för enhet egentligen?
Det skulle kunna vara bråkdelar av tum, de brukar delas upp i 1/32 (eller 1/16, för all del. Envisa jäkla människor att inte använda decimalsystem!).
SCSI skrev:
Humleblomstern skrev:Jag kanske är lite trött här i sena timmen, men storlekar på knappar, hur stor är en knapp på #12, #14 respektive #16? Vad är det för enhet egentligen?
Det skulle kunna vara bråkdelar av tum, de brukar delas upp i 1/32 (eller 1/16, för all del. Envisa jäkla människor att inte använda decimalsystem!).
Ja, himla besvärliga är de. :evil:
Fast det stämmer inte riktigt det heller. Då får jag att size 20 är 1,27 mm i diameter. Eller tänker jag fel igen nu.
Användarens profilbild
Av SCSI
Humleblomstern skrev:
SCSI skrev:
Ja, himla besvärliga är de. :evil:
Fast det stämmer inte riktigt det heller. Då får jag att size 20 är 1,27 mm i diameter. Eller tänker jag fel igen nu.
15.9mm får jag det till - så det verkar inte stämma i vilket fall, då.
(25,4/32*20)
Av Enid
Ååh, jag känner mig himlar kreativ och syr på löpande band men tycker det är så tråkigt att fota, redigera, ladda upp och fixa länkarna.. samtidigt är det tråkigt att inte få någon respons, att inte få visa upp de där grejerna som gör mig så glad. Vilka i-landsproblem jag har :roll: .
Av annbom
Enid skrev:Ååh, jag känner mig himlar kreativ och syr på löpande band men tycker det är så tråkigt att fota, redigera, ladda upp och fixa länkarna.. samtidigt är det tråkigt att inte få någon respons, att inte få visa upp de där grejerna som gör mig så glad. Vilka i-landsproblem jag har :roll: .
Du är inte ensam om detta i-landsproblem :lol:
Enid skrev:Ååh, jag känner mig himlar kreativ och syr på löpande band men tycker det är så tråkigt att fota, redigera, ladda upp och fixa länkarna.. samtidigt är det tråkigt att inte få någon respons, att inte få visa upp de där grejerna som gör mig så glad. Vilka i-landsproblem jag har :roll: .
Kom igen nu, jag har ju just upptäckt din fina blogg, heja heja :app: !
Oh jag ger upp, har precis sytt en veolurklänning och så ska jag kanta halsen med mudd... :evil: och så blir det bara stelt och konstigt!! :( Inte alls så där stretchigt som man ser alla andra får till det...

Några tips?
Användarens profilbild
Av tweed
Blä, jag måste städa i rummet som jag ockuperar som sy/hobbyrum :| Imorgon kommer vänner med barn hit och då behöver det finnas lite golvyta för barnen att vara och leka på. Att städa är ju en sak, men jag vill inte bli påmind om hur mycket nya, oanvända tyger jag har som bara ligger och väntar på att bli kläder :oops:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Själv städar jag gamöa syrummet idag då gästerna som kommer imorgon behöver en sovplats till sin lille frammåtmkällen. Shit vilket skitgöra!
Det rummet har nämligen samlat på sig allt som ingen vet vart vi ska göra av några månader - lägg till det ett ostädat syrum i botten.... Men jag har hittat golvet, fått städat förådet där grejerna eg. Ska vara och är snart på g att bär ner allt som förhoppningsvis faktiskt får plats där det ska vara! Tänk om vi kom iväg med all återvinning, seconhand och pant där nere också...
Användarens profilbild
Av tweed
Panakeia skrev:Själv städar jag gamöa syrummet idag då gästerna som kommer imorgon behöver en sovplats till sin lille frammåtmkällen. Shit vilket skitgöra!
Det rummet har nämligen samlat på sig allt som ingen vet vart vi ska göra av några månader - lägg till det ett ostädat syrum i botten.... Men jag har hittat golvet, fått städat förådet där grejerna eg. Ska vara och är snart på g att bär ner allt som förhoppningsvis faktiskt får plats där det ska vara! Tänk om vi kom iväg med all återvinning, seconhand och pant där nere också...
Sådär är det ungefär här också, fast det är Hs leksaker som har blivit inställda där för att granen ska få plats i vardagsrummet.
Påminner mig om att lägga undan alla saxar när jag städar, vore inte kul att upptäcka att de små änglarna klippt i alla dyra trikåtyger när de har lekt därinne på egen hand :lol: + dra ur sladdarna till symaskinerna så ingen overlockar av sig fingrarna :roll: H rör aldrig mina saxar och maskiner om jag inte är där, men när de blir tre barn vet man ju aldrig vad de kan hitta på'...
Användarens profilbild
Av SCSI
kvarnvik skrev: Påminner mig om att lägga undan alla saxar när jag städar, vore inte kul att upptäcka att de små änglarna klippt i alla dyra trikåtyger när de har lekt därinne på egen hand :lol: + dra ur sladdarna till symaskinerna så ingen overlockar av sig fingrarna :roll: H rör aldrig mina saxar och maskiner om jag inte är där, men när de blir tre barn vet man ju aldrig vad de kan hitta på'...
Bra tänkt där. Enda gångerna jag rycker sladden ur maskinerna när de står framme är just när andra barn är på besök. Bonus är en sån liten kyckling att jag bara berättat för honom EN gång att man måste akta sig för nålen på maskinen (har inte ens nämnt kniven på overlocken) - sen dess står han på behörigt avstånd och talar om för MIG att akta fingrarna när jag syr... :roll:

Skulle nån känna sig allt för belastad av tyger som ligger och inte vet vad de ska bli kan jag uppoffra mig och ge dem ett hem. *host* När ni ändå är i farten och röjer, menar jag... 8)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?