Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Asereht skrev:Såg att det pratades mormorsrutor så jag måste få visa upp mitt senaste alster, en stor mormorsrutefilt av restgarner. :D

http://stickig.blogspot.com/2011/01/filten-ar-klar.html

Jag inser nu hur otroligt mycket restgarner jag har eftersom högen bara minskade med ungefär hälften. :roll:
Tack så jättemycket! En del rutor hade jag redan men det fanns väldigt mycket kuliga saker på den sidan.

Vilken fin filt du gjort :love:!
Användarens profilbild
Av Asereht
Sagas mamma - Tack! :D Ja, garner och rester finns det gott om här. Maken muttrar om att han snart får flytta ut i garaget. :mrgreen:

Cillan - Tack! :D Ja, det är en givande sida med mycket pyssligt.
Användarens profilbild
Av Empatikan
Asereht skrev:Såg att det pratades mormorsrutor så jag måste få visa upp mitt senaste alster, en stor mormorsrutefilt av restgarner. :D

Jag inser nu hur otroligt mycket restgarner jag har eftersom högen bara minskade med ungefär hälften. :roll:
Jättefin! :love: Jag har precis påbörjat rutor till ett överkast åt vår dubbelsäng. :whut: . Vet inte om det är vansinne egentligen, men jag resonerar som så att om jag skulle ledsna får jag ta de rutor som blir och göra en filt istället! :tumup:
Användarens profilbild
Av babette
Cillan skrev:

Tack så jättemycket! En del rutor hade jag redan men det fanns väldigt mycket kuliga saker på den sidan.

Vilken fin filt du gjort :love:!
Jättefin!! :D
Användarens profilbild
Av sofiutane
Lägger in en förfrågan här också...

Jag håller på att virka en bäbisfilt i Drops Alpaca och har ungefär 40 cm kvar på kanten för att bli klar när tråden tar slut. Så om någon har ett par meter mörklila nr 4400 att sälja/skänka skulle jag bli omåttligt glad. :app:
Användarens profilbild
Av Lojse
jag har blivit stört sugen på att göra en bebis filt av massa olika kvadrater/rektanglar ev cirklar.. alltså olika tekniker/mönster, för säkerhetsskull har jag tagit en massa restgarner.. :tumup:

hade först tänk mig mormorsrutor.. men jag tröttnar alltid så fort på det.. :lol:

kan lägga in en bild på mina mini/tjocka disktrasor jag gjorde igår, testa en idag(utan att ha tvättat den först)
och jag gillade det, den glider inte lika lätt som svamparn ajag annars använder när jag diskar, men det är ju bara en vanesak.. den gjorde det rent iaf och tog lite mer skit än vad svamparna gör.. så kankse kan man spara lite tid oxå!
lin, två garner, resår virkat
Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Nu ska far åka och hälsa på dem i Frankrike och jag tänkte göra nåt åt dem. Nån som vet nån fin virkad eller stickad duk med lagom ekivokt mönster? Kamasutra i filétvirkning eller något sånt. 8) Eller liknande påhittig och lite småsnuskig idé som kan göras på en vecka...?

Det är alltså ett äldre homosexuellt par som hållit ihop sen de var typ 25. Nu är de 70 och gnabbas fortfarande konstant kärleksfullt med varandra. :heart: Alla tips är välkomna. Dubbelpostar i sticktråden också.
Av tumbler
MuuM skrev:Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Nu ska far åka och hälsa på dem i Frankrike och jag tänkte göra nåt åt dem. Nån som vet nån fin virkad eller stickad duk med lagom ekivokt mönster? Kamasutra i filétvirkning eller något sånt. 8) Eller liknande påhittig och lite småsnuskig idé som kan göras på en vecka...?

Det är alltså ett äldre homosexuellt par som hållit ihop sen de var typ 25. Nu är de 70 och gnabbas fortfarande konstant kärleksfullt med varandra. :heart: Alla tips är välkomna. Dubbelpostar i sticktråden också.
Måste det vara snuskigt? Tycker en regnbågeväska/halsduk eller liknande hade varit fint. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av MuuM
Sagas mamma skrev:
MuuM skrev:Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Måste det vara snuskigt? Tycker en regnbågeväska/halsduk eller liknande hade varit fint. :mrgreen:
Nä, det passar inte dem. Det här är ett äldre överklasspar som inte visar med sådana detaljer var de står. Min tanke från början är en liten virkad duk a la äldre liten tant att ha på ett bord någonstans. Men som vid närmare granskning visar sig vara lite ekivok. :fnissa: Om det finns och om jag orkar..
Användarens profilbild
Av puppan
Korsstygnsbroderi då muum? KAn det vara nåt?
Användarens profilbild
Av visslan
puppan skrev:Korsstygnsbroderi då muum? KAn det vara nåt?
Ja, då kan du ju köpa de där roliga kiten på Designtorget! Jag har en som det står "Helvetes jävla skit" på i korsstygn.
Användarens profilbild
Av Fryle
visslan skrev:
Ja, då kan du ju köpa de där roliga kiten på Designtorget! Jag har en som det står "Helvetes jävla skit" på i korsstygn.
Finns även en med Homo sweet homo som våra vänner har på väggen :wink:
Användarens profilbild
Av puppan
Fryle skrev:
visslan skrev:
Finns även en med Homo sweet homo som våra vänner har på väggen :wink:
:fnissa:
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?