Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
tk81 skrev:
kvarnvik skrev:Hos Karmagarn på syfestivalen fanns det set med spectrastickor, superfinai regnbågsfärger, fast med en färg/storlek. Betydligt billigare än träspetsarna också http://webshop.karmagarn.se/product_inf ... ts_id/2024
jag har dem och de är jättehärliga att sticka med :D gillade inte alls träspetsarna
Jag har hört att de är limited edition.

Hur hade ni det på mässan? Hittat mycket skojigt? :vågen:
ellla - Vad tycker du om metallspetsarna? Jag har bara stickat på Ponys hemska metallstickor tidigare och hatar dem verkligen. Snälla säg att Knit Prosen är tusen gånger skönare att sticka med. Jag vill ha de mindre storlekarna i metall så jag inte behöver vara så rädd för att ta med stickningen (eller så noga när jag packar den :wink: )

Om någon annan köpt dem får ni gärna ge utlåtande också.
Knyttet & K skrev:ellla - Vad tycker du om metallspetsarna? Jag har bara stickat på Ponys hemska metallstickor tidigare och hatar dem verkligen. Snälla säg att Knit Prosen är tusen gånger skönare att sticka med. Jag vill ha de mindre storlekarna i metall så jag inte behöver vara så rädd för att ta med stickningen (eller så noga när jag packar den :wink: )

Du kan inte jämföra något med Pony.... jag har ingen erfarenhet av knit pros metall - men jag vet att Addis metallrundstickor är nästan lika sköna som knit pros träspetsar i mitt tycke.

Så metall kan skilja myyyycket :D
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
tk81 skrev:
kvarnvik skrev:Hos Karmagarn på syfestivalen fanns det set med spectrastickor, superfinai regnbågsfärger, fast med en färg/storlek. Betydligt billigare än träspetsarna också http://webshop.karmagarn.se/product_inf ... ts_id/2024
jag har dem och de är jättehärliga att sticka med :D gillade inte alls träspetsarna
Jag har hört att de är limited edition.

Hur hade ni det på mässan? Hittat mycket skojigt? :vågen:
Kolla i min blogg 8) Men det är inget stickrelaterat, bara massa tyg :?
Kaffemoster skrev:
Knyttet & K skrev:ellla - Vad tycker du om metallspetsarna? Jag har bara stickat på Ponys hemska metallstickor tidigare och hatar dem verkligen. Snälla säg att Knit Prosen är tusen gånger skönare att sticka med. Jag vill ha de mindre storlekarna i metall så jag inte behöver vara så rädd för att ta med stickningen (eller så noga när jag packar den :wink: )

Du kan inte jämföra något med Pony.... jag har ingen erfarenhet av knit pros metall - men jag vet att Addis metallrundstickor är nästan lika sköna som knit pros träspetsar i mitt tycke.

Ja jag misstänkte det :lol: Ponystickorna är verkligen hemska.
Knyttet & K skrev:
Kaffemoster skrev:

Jag har knit pros metall nr.2,5. är är glatta och sköna att sticka med men de lite,lite tyngre. Så jag är mycket förtjust i trästickkorna. Men jag har brutit av en trä sticka när jag skulle prova en socka och så då köpte jag metall.
Bubbi skrev:
Ketronya skrev:Jag gjorde klart mitt första par strumpor igår och jag är supernöjd, dom är jättesköna och sitter perfekt, definitivt de skönaste strumpor jag haft! Från och med nu ska jag aldrig mer köpa strumpor :mrgreen: :tumup:

Bild
Snygga! Mönster?
Tack!

Det här mönstret: http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf
glis skrev:Ketronya: vad fina de blev! Jag är också ett fan av Barbros mönster.

Min knitpros skruvar inte upp sig utom den ena 9 mm stickan i kombination med 150 cm vajjern.
Tackar :) Just det ja, fast du använder det med den virkade grejen i tån va?
Användarens profilbild
Av ellla
MariaL skrev:
Knyttet & K skrev:
Kaffemoster skrev:

Jag har knit pros metall nr.2,5. är är glatta och sköna att sticka med men de lite,lite tyngre. Så jag är mycket förtjust i trästickkorna. Men jag har brutit av en trä sticka när jag skulle prova en socka och så då köpte jag metall.
Jag gillar metallisarna!
Mina 3,5or sitter inte fast i nåt just nu så du får låna dem om du vill prova! :tumup:
Av Ponyo
Efter några dagars uppehåll så får jag sticka igen (hade ont i handleden)
Min lila kofta börjar bli klar, och parallellt börjar även Villes vita flättröja bli klar. Den är riktigt rolig att sticka.
Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:
glis skrev:Ketronya: vad fina de blev! Jag är också ett fan av Barbros mönster.

Min knitpros skruvar inte upp sig utom den ena 9 mm stickan i kombination med 150 cm vajjern.
Tackar :) Just det ja, fast du använder det med den virkade grejen i tån va?
Ja, det gjorde jag. Det var smidigt tycker jag, men jag klarar inte av att hålla reda på en tå samtidigt som jag jagar barn på en färja...

Har lite huvudbry, skall sticka ett par lååånga sockor till en kompis (i utbyte mot tillpassning av en 1300-talsklänning och sömnad av dess knapp- och snörhål) men jag är osäker på om kortvarvs-hälen passar hennes fötter. Hon har klassiska höga fotvalv och lite kompakta fötter. Om det nu skulle vara någon annan häl som passar bättre, hur får jag då på dem på ett par från-tån strumpor?
Boadicea skrev:
Bubbi skrev:
Boadicea skrev:Får man be om hjälp med att förstå en (säkerligen mkt enkel) stickbeskrivning? :oops:
Absolut! :D
Säger jag som är bättre på improvisera än att läsa beskrivningar.
Tack!

Det är mössa jag ska sticka. Här kommer den första delen som jag inte fattar: "När arb mäter 17 cm görs ett intv enl följ: 1rm = kantm X 2 rm, 2 m tillsammans rätt X upprepa X-X v ut avsluta med 1 rm = kantm."
Har du koll på kantmaskan? (Det kan variera lite hur de gör kantmaska, tycker jag. Ibland stickas den rät på varje varv, och ibland lyfts den. Men mönstret kanske talat om hurdan kantmaskan ska vara?)

I alla fall, efter 17 cm görs ett "intagningsvarv". 1 kantmaska (som är en rät maska, verkar det ju faktiskt som nu när jag tittar närmare) 2 räta maskor. sen stickar du två maskor på en gång. Du stickar alltså igenom stickan genom två maskor på en gång, som om de hade varit en. Sen är det två räta maskor och två maskor tillsammans tills du bara har en maska kvar, och den gör du rät, och den är även kantmaskan.

Begripligt?
Boadicea skrev:Snabbt svar Kaffemoster, nej jag har inte koll på kantmaskan... :lol: Ska läsa och se om jag fattar resten. Tack!
Kantmaskan stod ju som lika med en rät maska - så det är alltså bara en vanlig rät maska!
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?