Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Majaå
glis skrev:min Orkney är nu officiellt färdig! Tryckknappar ditsydda idag men jag tänker sy tygremsor för klippkanterna någon gång...

[bild]
Superfin, Glis! Riktigt snygga färger! :love:
Användarens profilbild
Av zink
Orkar ( :Hahaa: ) ni länka in en färdigbild för varje kofta i TS...? :hide:

(Det där var inte ett medvetet ordval alltså utan jag menade "orkar" ordagrant...)
Användarens profilbild
Av zink
Och kan ni inte göra en flash-mob nånstans 8)
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag blev stoppad av en kvinna på Skansen igår som sa att jag hade en fantastisk kofta! :vågen:
Användarens profilbild
Av Majaå
Mosan skrev:Jag blev stoppad av en kvinna på Skansen igår som sa att jag hade en fantastisk kofta! :vågen:

Och så rätt hon hade! :vågen:
Användarens profilbild
Av Majaå
zink skrev:Och kan ni inte göra en flash-mob nånstans 8)
Det hade varit festligt! Får du upp nån särskild bild för ditt inre, zink?
Användarens profilbild
Av MuuM
Marion skrev: Jag undrar vad det har blivit av alla som var med i början av tråden? Muum hade valt färg, Grönöga var frestad och Fryle skulle ju virka en till och med :siishah: . Dorotea hade planer på att göra en med stickmaskinen och SaraLj hade stickat klart sin kofta, men inte monterat när vi sist hörde av henne här. Får vi se någon bild kanske :)?
Just det. Jag har valt färg. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Marion skrev: Jag undrar vad det har blivit av alla som var med i början av tråden? Muum hade valt färg, Grönöga var frestad och Fryle skulle ju virka en till och med :siishah: . Dorotea hade planer på att göra en med stickmaskinen och SaraLj hade stickat klart sin kofta, men inte monterat när vi sist hörde av henne här. Får vi se någon bild kanske :)?
Vad blir det? :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Åh, det finns väl bilder nånstans låååångt bak i tråden. :-)
Av Ponyo
morgon skrev:Hur gör ni - stickar ni runt och klipper upp?
Vad är det för typ av ärmar?
Annat grundläggande ni kan briefa om?
Det är inte raglanärmar. Så ärm och kropp stickas var för sig.
Jag stickade ärmarna runt, och sen när det var dags att forma ärmkullen så stickade jag båda samtidigt och med en steek på var sida och klippte upp även den.

Sticka en provlapp.
Jag fick gå upp rejält i stickstorlek.

Sticka betydligt större ärmar. Alla tycks tycka att ärmarna är väldigt trånga.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Mosan var här i fredags och råkade få ett nystan som var en av färgerna. Så nu kan jag aldrig sticka någon Orkney. :purskis: ;)
Användarens profilbild
Av MuuM
morgon skrev:
Ponyo skrev: Sticka betydligt större ärmar. Alla tycks tycka att ärmarna är väldigt trånga.
De ser ganska trånga ut på bild.
Fast nu har jag varit offline och sansat mig några timmar. Nästa stickprojekt blir ett par sockar till dottern.
:tumup: :app: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Mosan
Behöver tips på vad jag ska sticka av resten av garnet! Vad har ni för planer? :D
Av Ponyo
Mosan skrev:Behöver tips på vad jag ska sticka av resten av garnet! Vad har ni för planer? :D
Mössa till maken.
I samma stil.
Användarens profilbild
Av glis
Mosan skrev:Behöver tips på vad jag ska sticka av resten av garnet! Vad har ni för planer? :D
Jag skall sticka en fair-isle väst men först skall jag få kontroll över min viktökning. Helst få till en minskning för det är inte kul med tight väst när magen viker ner sig över bältet :|
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?