Vad tyst det är i tråden

. Såhär långt har jag kommit, jag har hållit på i nästan två månder vid det här laget. Jag hade ju tappat bort min rundsticka så jag fick köpa en ny, har nu en fin i bambu med utbytbar vajer från Pony

. Jag behövde även köpa en mindre till resåren, det fick bli en i metall från något tyskt märke, men även den har jättemjuk vajer

. Resåren har jag stickat med 2,5mm och mönstret med 3mm stickor. Jag gjorde en provlapp och räknade och skulle enligt den behöva lägga upp till en L om jag ville få en M, men det verkar som att koftan blir i "lös och ledig modell" ändå

. Jag hade tänkt maska av för ärmhålen nu, men jag tror jag gör den lite längre för att det ska se bättre ut med den extra vidden.
Jag har bytt ut några färger (har inte med Gilt och Ginger, men har med Clay och Rage) och jag har bytt ordning på vissa färger. Jag brukar göra så att jag stickar en liten bit om jag inte riktigt vet om något byte blir bra för att se hur det kommer se ut, det är det som jag har gjort uppe till höger. Och jag skippade trefärgsvarven