Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Det skulle vara kul och göra ett bildcollage med alla färdiga koftor!
Användarens profilbild
Av Majaå
Bra idé, Mosan! Det känns lite tomt nu när den är klar, så jag vältrar mig gärna i Orkney-bilder ett tag till :lol:
Och tack för era snälla kommentarer! Har haft den på hela dagen, och den är så mjuk o varm och inte sticksig som jag trodde. Jag har förresten stickat i Rauma finull istället för originalgarnet.
Användarens profilbild
Av berit
Gud så fina era orkneys blir!! :love:

Luften gick ur mig nån gång i maj, skyller på värmen och stickar på annat så länge. Hoppas att lusten kommer tillbaka till hösten, jag vill också ha en färdig orkney att stoltsera med!
Användarens profilbild
Av Stark
Fatta att jag suttit och scrollat 45 sidor i en sticktråd - jag som inte kan sticka! Men vilka snygga koftor ni gör! :app:
Av Ponyo
Stark skrev:Fatta att jag suttit och scrollat 45 sidor i en sticktråd - jag som inte kan sticka! Men vilka snygga koftor ni gör! :app:
:fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
Stark skrev:Fatta att jag suttit och scrollat 45 sidor i en sticktråd - jag som inte kan sticka! Men vilka snygga koftor ni gör! :app:
Användarens profilbild
Av Marion
Vad tyst det är i tråden :). Såhär långt har jag kommit, jag har hållit på i nästan två månder vid det här laget. Jag hade ju tappat bort min rundsticka så jag fick köpa en ny, har nu en fin i bambu med utbytbar vajer från Pony :tumsup:. Jag behövde även köpa en mindre till resåren, det fick bli en i metall från något tyskt märke, men även den har jättemjuk vajer :tumup:. Resåren har jag stickat med 2,5mm och mönstret med 3mm stickor. Jag gjorde en provlapp och räknade och skulle enligt den behöva lägga upp till en L om jag ville få en M, men det verkar som att koftan blir i "lös och ledig modell" ändå :lol:. Jag hade tänkt maska av för ärmhålen nu, men jag tror jag gör den lite längre för att det ska se bättre ut med den extra vidden.
Jag har bytt ut några färger (har inte med Gilt och Ginger, men har med Clay och Rage) och jag har bytt ordning på vissa färger. Jag brukar göra så att jag stickar en liten bit om jag inte riktigt vet om något byte blir bra för att se hur det kommer se ut, det är det som jag har gjort uppe till höger. Och jag skippade trefärgsvarven :hide: :lol:
Bild
Användarens profilbild
Av berit
Jag trodde alla var klara och det bara var jag kvar. Vad glad jag blir med en till som hänger efter!

Min kofta har fått ligga till sig i sommar men nu är jag nog redo att återuppta den igen. Kanske om några veckor iofs, har några andra projekt att avsluta först. Vore bra att ha en kofta till hösten också så det är ju en orsak att sticka vidare.
Användarens profilbild
Av glis
Jag stickade klart min förra veckan men har inte haft tillfälle att ta itu med klippandet. Men det känns ganska tomt utan stickningen.
Användarens profilbild
Av glis
Nu är hon uppklippt. Läskigt var det. Nu tänker jag montera innan jag blockar, är rädd att steekarna belastas för mycket annars. Jag har tänkt sy i tryckknappar i min, och fodra traskanterna med tyg, vi får se när det blir av...
Användarens profilbild
Av Majaå
Marion, vad fin den blir! Och smart att testa en liten bit, jag bytte också färg lite då o då, men var för lat att repa upp om det inte blev perfekt match... Men det blev bra till slut ändå.
Berit: heja, heja, ska bli kul att följa och se din Orkney!
Glis: spännande att ha klippt, nu är du ju nära nära att vara klar! Här är fortfarande inga knappar isydda men den används flitigt ändå...
Användarens profilbild
Av Marion
Tack! Jag hoppade över trefärgsvarven för jag läste någonstans att det blir bra med "högst två olika färger per varv och högst fem maskor i rad med samma färg", och långa löpande trådar som ska flyttas fram och tillbaka blir för omständigt. Men de är fina, de där trefärgsvarven, synd bara att de ska vara så jobbiga att sticka :lol:.

Jag övar också på en accepterande och förlåtande inställning när det gäller egna färgkombinationer ;). Man repar ju inte upp om man har hunnit sticka tio varv när man kommer på att man hellre skulle vilja ha någon annan färg i någon rad någonstans :roll:.

Jag undrar vad det har blivit av alla som var med i början av tråden? Muum hade valt färg, Grönöga var frestad och Fryle skulle ju virka en till och med :siishah: . Dorotea hade planer på att göra en med stickmaskinen och SaraLj hade stickat klart sin kofta, men inte monterat när vi sist hörde av henne här. Får vi se någon bild kanske :)?
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?