Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag är så nöjd med min stickning, är fortfarande kär i garnet, färgen och mönstret men lite orolig för passformen. Nu har jag maskat av för ärmarna och fortsatt på ryggstycket, då går det undan!!!
Bild
Jag håller på med en tehuva och är så less på mönstret och garnet är fult och jag är knappt halvvägs. Jag kommer troligtvis inte ens repa upp utan det blir nog komposten. Ullgarn är bra på det viset iaf...
Kanske skall återuppta yggdrasilfilten igen. Eller påbörja nåt annat, som den där sjalen eller sockorna eller vantarna eller eller eller
emindy skrev:Jag håller på med en tehuva och är så less på mönstret och garnet är fult och jag är knappt halvvägs. Jag kommer troligtvis inte ens repa upp utan det blir nog komposten. Ullgarn är bra på det viset iaf...
Kanske skall återuppta yggdrasilfilten igen. Eller påbörja nåt annat, som den där sjalen eller sockorna eller vantarna eller eller eller
Yggrasil röstar jag för! :tumup:
Någon som stickar vantar i ull på beställning? Till barn (tänkta att ullkuras för att stå emot väta). Skicka gärna pm med bild. :D
Av mly
Kaffemoster skrev:
mly skrev:Jag har precis lagt upp till en halsduk, den blir 27cm bred, är det för brett?
Ja, det tror jag. Men givetvis lite beroende på hur tjockt garnet är
Jag har minskat ner den lite, från 54m till 45 tror jag, garnet är 110m/50gr men jag stickar på 5,5.
Av mly
Aborre skrev:
mly skrev:
Kaffemoster skrev:
mly skrev:Jag har precis lagt upp till en halsduk, den blir 27cm bred, är det för brett?
Ja, det tror jag. Men givetvis lite beroende på hur tjockt garnet är
Jag har minskat ner den lite, från 54m till 45 tror jag, garnet är 110m/50gr men jag stickar på 5,5.
Jag har två rätt stora halsdukar som är kring 25 cm breda, dom är inte direkt smidiga men mysiga och omslutande. Sen har jag en rätt smal, 15-16 cm, den är inte lika mysig utan mer praktisk.
Jag använder inte halsduk så detta är en helt ny grej för mig, nu är den typ 23-24cm och känns som att det blir mycket bättre...
Användarens profilbild
Av glis
Hjälp mig välja Zauberball till strumpor! Jag blev kär i 1699 på bilden på Yll och Tyll, men på Garnkorgens bild ser den lite pastellig ut, det vill jag inte ha! 21 78 ser lite grön ut, någon som vet om den är det? 1511 verkar snygg och 2099 verkar vara ett säkert kort för blå-diggaren. Någon som har någon åsikt?
Användarens profilbild
Av glis
Aborre skrev:
glis skrev:Hjälp mig välja Zauberball till strumpor! Jag blev kär i 1699 på bilden på Yll och Tyll, men på Garnkorgens bild ser den lite pastellig ut, det vill jag inte ha! 21 78 ser lite grön ut, någon som vet om den är det? 1511 verkar snygg och 2099 verkar vara ett säkert kort för blå-diggaren. Någon som har någon åsikt?
Kan du inte lägga in bilder frågar en nyfiken latmask :hide:
Jag litar ju inte på dem ju... men jag hittade en bra jämförelesida på ravelry så jag fick lite hjälp med ångesten...
Av Ponyo
Det är mycket bebisfokuserat i min verkstad nu.
Har precis stickat en tröja att bära i. Jag kommer antagligen sätta i fler tryckknappar så den inte ser så sladdrig ut. Den är vändbar så det går att bära på ryggen med.
Nu är nästa steg att sticka en liten halskrage att knäppa in i öppningen, som bebisen kan ha när han blir lite större.

Stickad i dubbel Malabrigo lace

Bild

Repade upp min tunna kofta, och stickade denna. Men garnet tog slut, och nya färgbadet var helt annorlunda. Så jag improviserade lite i randningen.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?