Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
melon skrev:
Mosan skrev:Orkney-hang around 8)
Bild
:loving: :loving: :app:

Men, utan mig!? :purskis:
Kommer du upp snart? Jag är ju själv supertaggad över att åka mot dina trakter snart.
Åker nog inte med på bokmässan, utan drar ditåt själv. Så får jag ett barn mindre att hålla reda på. Funderar på om jag inte kan bo på ett spahotell i Borås, och sen åka in mot Gbg och kolla garn och dyl.
Användarens profilbild
Av Majaå
Nu är min snart klar, har hals och fodring kvar. Men det blir inte bra. Om jag viker in lite blir kanten bubblig/för lång, viker jag in mer blir det så tjockt med fordringen, som jag stickat enligt mönstret, men den är också ful. Hur gjorde ni? Era kanter ser så himla fina ut!
Av Ponyo
Majaå skrev:Nu är min snart klar, har hals och fodring kvar. Men det blir inte bra. Om jag viker in lite blir kanten bubblig/för lång, viker jag in mer blir det så tjockt med fordringen, som jag stickat enligt mönstret, men den är också ful. Hur gjorde ni? Era kanter ser så himla fina ut!
Bild?
Kanske räcker att blocka?
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:Nu är min snart klar, har hals och fodring kvar. Men det blir inte bra. Om jag viker in lite blir kanten bubblig/för lång, viker jag in mer blir det så tjockt med fordringen, som jag stickat enligt mönstret, men den är också ful. Hur gjorde ni? Era kanter ser så himla fina ut!
Mitt är nästan tredubbelt på insidan. Hade jag gjort om det hade jag nog stickat knappslån med slätstickning istället för resår.
Edit
Såhär ser min ut på insidan:Bild
Användarens profilbild
Av Majaå
Ponyo skrev:
Bild?
Blockat har jag gjort före klipp. Innan jag klippte sicksackade jag den virkade steeken också, för jag hade inte riktigt fattat steek när jag gjorde framstycken och vågade inte lita på den virkade där. Det var efter sicksacken som kanten blev lite längre tror jag. Så här med invikt o insydd kant:

Bild
Av Ponyo
Majaå skrev:
Ponyo skrev:
Bild?
Blockat har jag gjort före klipp. Innan jag klippte sicksackade jag den virkade steeken också, för jag hade inte riktigt fattat steek när jag gjorde framstycken och vågade inte lita på den virkade där. Det var efter sicksacken som kanten blev lite längre tror jag. Så här med invikt o insydd kant:

Bild
Så så min ut innan jag sydde på kanten. Har du gjort för lång kant? Jag skulle sy på den på nytt, sen sy fast den maska för maska igen.
Användarens profilbild
Av Majaå
Jag gjorde kanten ca 5/6 av koftans längre och sträckte lite medan jag sydde på, men den kanske ändå var för lång. Nu testar jag att plocka upp maskor innanför kanten på rätsidan och sticka kanten på andra hållet istället och med slätstickning. Får se om det blir bättre. Hur mkt kortare kant gjorde du?
Användarens profilbild
Av Majaå
Färdig sånär som på knappar!

Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Superfin! :love: :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
Majaå skrev:Färdig sånär som på knappar!
Fantastisk! :vågen:
Av gurkan
CrazyMagpie skrev:Åh, de är ju så fina era Orkenys! :love: :app: :loving:
Verkligen!! :love:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?