Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Vilken butik? När kan du äta lunch? Så kan vi gå och titta tillsammans :D
Den där på Österlånggatan som jag aldrig minns vad den heter. Lunch var väl efter den 16 eller hur var det nu med min omöjliga kalender. :-(

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
Den där på Österlånggatan som jag aldrig minns vad den heter. Lunch var väl efter den 16 eller hur var det nu med min omöjliga kalender. :-(

/MuuM
Den 17:e?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
Den 17:e?
Upptaget...

/MuuM
Nu verkar äntligen denna sjukomgång gett med sig. Nu har jag istället tre dagis/skoltrötta barn hemma som skulle behöva komma riktigt tidigt i säng. :roll:

Jag stickar sockar som vanligt. Har två kvar att göra inför alla födelsedagarna som börjar nästa vecka. Har beställt ett deluxeset knitpicks/harmonywood till mig själv i födelsedagspresent + lite extra. 8) Funderar över huruvida jag ska behålla denise setet (ett mkt komplett sådant) eller om jag ska försöka kräna det. Någon som har båda och tycker att de är bra att ha till olika saker?

För den som är nyfiken finns lite fler sockar i bloggen. :)
Användarens profilbild
Av ellla
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
ÅH! menar du Anntorps väv?? en av mina favvosar i sthlm... fasligt dyra kläder, men det verkar ju gå bra att sälja där...
En benvärmar fundering...

Jag ska sticka benvärmare till storasystern här i familjen i hopp om att de kan mildra växvärken lite :heart:
Frågan är om det kan funka att sticka en bit resårstickning, ca 10cm eller så, upptill och nedtill och sedan slätstickning däremellan, eller om det är bättre med resårstickning hela vägen?

(garnet är en sånt där färgglatt, självrandande = helt i storasysters smak, men det innebär också att ett försök till struktur/mönsterstickning är bara bortkastat på detta garn... :wink: )
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:

/MuuM
ÅH! menar du Anntorps väv?? en av mina favvosar i sthlm... fasligt dyra kläder, men det verkar ju gå bra att sälja där...
Nej, den är också fin! Den här ligger längre mot Järntorget och på motsatta sidan mot Anntorp. Ganska nära den ekologiska butiken vad den nu heter. :hmm:

/MuuM
Användarens profilbild
Av SoFaD
CrazyMagpie skrev:En benvärmar fundering...

Jag ska sticka benvärmare till storasystern här i familjen i hopp om att de kan mildra växvärken lite :heart:
Frågan är om det kan funka att sticka en bit resårstickning, ca 10cm eller så, upptill och nedtill och sedan slätstickning däremellan, eller om det är bättre med resårstickning hela vägen?

(garnet är en sånt där färgglatt, självrandande = helt i storasysters smak, men det innebär också att ett försök till struktur/mönsterstickning är bara bortkastat på detta garn... :wink: )
jag har köpta benvärmare, olika varianter. ett par är resårstickning rakt igenom, de andra är resårstickning ca 5cm sen slätstickning och så avslut med 5cm resår. det beror nog lite på hur ni vill de ska sitta på benen. löst eller lite mer fast.

om du vill att båda benvärmarna ska se någotsånär likadana ut, så kan man iaf försöka komma ihåg att börja sticka vid samma färgvariant på båda två. min mormor stickade sockor till mig i sånt garn, o de blev närapå helt likadana. sen e de klart det kan vara kul med olika oxå. :)

Om du vill ha lite roligare än bara vanlig resår så kan du göra vriden resår. Dvs sticka ngr cm vanlig resår. Sen stickar man
varv 1: am på am och rm på rm (tex 2 am 2 rm)
varv 2 och 3 likadant.
varv 4: 1 rm *2 am 2 rm*
varv 5 och 6 likadant
varv 7-9: *2 rm 2 am*
varv 10-12: 1 am *2 rm 2 am*
varv 13-15: *2 am 2 rm*
osv till benvärmaren är lagom lång, avsluta med några cm vanlig resår.
Användarens profilbild
Av MuuM
Marias garn på St Paulsgatan i Stockholm har garnrea med start imorgon.

mariasgarn@telia.com
www.mariasgarn.se
http://mariasgarnhandelser.blogspot.com/

S:t Paulsgatan 20, 118 48 Stockholm
08-643 34 60

/MuuM - ska försöka hålla sig därifrån, kanske...?
zandrama skrev:

Om du vill ha lite roligare än bara vanlig resår så kan du göra vriden resår. Dvs sticka ngr cm vanlig resår. Sen stickar man
varv 1: am på am och rm på rm (tex 2 am 2 rm)
varv 2 och 3 likadant.
varv 4: 1 rm *2 am 2 rm*
varv 5 och 6 likadant
varv 7-9: *2 rm 2 am*
varv 10-12: 1 am *2 rm 2 am*
varv 13-15: *2 am 2 rm*
osv till benvärmaren är lagom lång, avsluta med några cm vanlig resår.
Blir resåren som en spiral?
Jag ska sticka ett par gråa benvärmare och skulle vilja ha dem i någon slags struktur. Jag funderar på att sticka dem likadant som dragspelsbaskern fast bara gråa. De ska vara låga och lite korviga nämligen så det skulle nog passa. Jag har köpt nya vinterskor som är låga och de är (förhoppningsvis) för varma för tjocksockar så jag tänkte bara göra en benvärmare att dra utanpå byxorna som ett "snölås"
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:Marias garn på St Paulsgatan i Stockholm har garnrea med start imorgon.

mariasgarn@telia.com
http://www.mariasgarn.se
http://mariasgarnhandelser.blogspot.com/

S:t Paulsgatan 20, 118 48 Stockholm
08-643 34 60

/MuuM - ska försöka hålla sig därifrån, kanske...?
Pffff - jag som handlade garn där igår :evil:
Dumt.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?