Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Jag behöver smakråd! Jag stickar en tröja i restgarn, av akryl, väldigt mjukt. Den är randig, i fem cm breda ränder. Ljuslila, vitt, grått, ljuslila, vitt, grått. Nu är det grå garnet slut. Sista randen med grå blev något varv för lite.

Jag stickar på bålen, en lila rand. Jag har kvar 1,5 nystan lila, och 0,75 nystan vitt. Dessutom har jag tre nystan svart, men i en lite luddigare kvalité.

Hur skulle ni gjort? Kört slut på ränder i lila och vitt, tills det vita tog slut och sedan svart för resten? Eller stickat enligt ränderna som är, dvs klart med den lila, en vit, och svart efter det? Eller kört lila och svarta ränder?

Ärmarna ska vara korta. De slutar just nu i grått. Ska jag köra ränder tills de är klara, i lila och vitt?

Beslutsångest? :lol: Nejdå, inte så farligt...
Användarens profilbild
Av Mosan
gurkan skrev:Jag behöver smakråd! Jag stickar en tröja i restgarn, av akryl, väldigt mjukt. Den är randig, i fem cm breda ränder. Ljuslila, vitt, grått, ljuslila, vitt, grått. Nu är det grå garnet slut. Sista randen med grå blev något varv för lite.

Jag stickar på bålen, en lila rand. Jag har kvar 1,5 nystan lila, och 0,75 nystan vitt. Dessutom har jag tre nystan svart, men i en lite luddigare kvalité.

Hur skulle ni gjort? Kört slut på ränder i lila och vitt, tills det vita tog slut och sedan svart för resten? Eller stickat enligt ränderna som är, dvs klart med den lila, en vit, och svart efter det? Eller kört lila och svarta ränder?

Ärmarna ska vara korta. De slutar just nu i grått. Ska jag köra ränder tills de är klara, i lila och vitt?

Du kan inte ta bild?
S
Jag har så svårt att tänka hur det ser ut!
Av gurkan
Mosan skrev:
gurkan skrev:Jag behöver smakråd! Jag stickar en tröja i restgarn, av akryl, väldigt mjukt. Den är randig, i fem cm breda ränder. Ljuslila, vitt, grått, ljuslila, vitt, grått. Nu är det grå garnet slut. Sista randen med grå blev något varv för lite.

Du kan inte ta bild?
S
Jag har så svårt att tänka hur det ser ut!
Jag försöker fixa en bild!
Av gurkan

Här kommer en bild! Det svarta garnet är lite mer luddigt, Sara från Svarta fåret. Akryl och polyamid.
Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Det ser fint ut! Jag tror jag skulle börja nu med svart fast fasa in. Dem smala och sen göra dem bredare och bredare efter hand.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag behöver smakråd på längden! Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag tänkte ha en liten mudd på 2 cm. Sen hade jag tänkt klippa upp den och sätta knappar men vet inte om det passar med dessa fickorna.
Har en smakfråga till. Har inte så mkt garn kvar men funderar på om det kan vara snyggt och göra såhär från armbågen och ner på ärmen:
http://www.ravelry.com/patterns/library/katie-8/people
Jag har grått och rosa
Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Okej, nu har jag en fråga till! Bör jag blocka koftan innan jag klipper?
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Jag tänkte ha en liten mudd på 2 cm. Sen hade jag tänkt klippa upp den och sätta knappar men vet inte om det passar med dessa fickorna.
Har en smakfråga till. Har inte så mkt garn kvar men funderar på om det kan vara snyggt och göra såhär från armbågen och ner på ärmen:
http://www.ravelry.com/patterns/library/katie-8/people
Det tror jag skulle bli supersnyggt! Längden är bra, jag håller med Melon där. Och fickorna är skitsnygga, jag vill se dem på riktigt igen. Sådär såg de inte ut sist. ;-)
Senast redigerad av MuuM den ons apr 03, 2013 13:08, redigerad totalt 2 gång.
Av Ponyo
Mosan skrev:Okej, nu har jag en fråga till! Bör jag blocka koftan innan jag klipper?
Jag kommer blocka orkneyn innan jag syr och klipper den. Så alla trådar får en chans att hamna rätt.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?