Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Äntligen är den virkade taxen klar, jag hade bara ett och ett halvt ben kvar att göra men jag har så svårt att slutföra projekt. Mycket roligare att hoppa på ett nytt istället. :wink:
Nu skulle jag vilja virka små granar men måste slutföra en annan julklapp först.

Bild

Bild
Av belinda
puppan skrev:Äntligen är den virkade taxen klar, jag hade bara ett och ett halvt ben kvar att göra men jag har så svårt att slutföra projekt. Mycket roligare att hoppa på ett nytt istället. :wink:
Nu skulle jag vilja virka små granar men måste slutföra en annan julklapp först.

Bild

Bild
åh himmel :love: :love: den liknar figurerna från virkverket.blogspot.com :D

Min boll är virkad varannat varv vitt, varannat varv svart förresten :D
Av No_
Dessa två blev en tidig julklapp åt ett syskonpar.
Jag vet inte hur uppskattade de blev, det var så många presenter, paket och främmande så det var väl svårt att ta in allt...
Minstingen verkade gilla det orangehåriga trollet lite iaf. :)

Jag har virkat, fötterna och armarna hade jag mönster till, resten är frihandsvirkning(det syns...).
Maken sydde fast detaljerna och gjorde hår och svans! :vågen:

Bild
Bild
Av No_
Tack!
Det kändes jättekonstigt att ge bort något som man gjort själv.
Men lillkillen hade sovit med dem så han verkar ha gillat dem. :)
Användarens profilbild
Av MuuM
:help:

Hjälp mig! Min kära far önskar sig enbart strumpor och kalsonger i julklapp. Syrran köper strumpor och jag vill virka ett par kallingar som hämnd för 30 års samma svar på frågan. :twisted: Men hjälp mig hitta mönster! Jag har pastellfärgade bomullsgarner från Dorros garnstash som jag tänkte använda. Om jag inte hittar nåt mönster så gör jag en luftmaskkedja och mäter runt makens midja och virkar stolpar ner tills det ska bli ben, typ. :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
Obs. Ingen string/tanga. :roll: Som är det som kommer upp först om man googlar på crochet male underwear...
Av tumbler
MuuM skrev::help:

Hjälp mig! Min kära far önskar sig enbart strumpor och kalsonger i julklapp. Syrran köper strumpor och jag vill virka ett par kallingar som hämnd för 30 års samma svar på frågan. :twisted: Men hjälp mig hitta mönster! Jag har pastellfärgade bomullsgarner från Dorros garnstash som jag tänkte använda. Om jag inte hittar nåt mönster så gör jag en luftmaskkedja och mäter runt makens midja och virkar stolpar ner tills det ska bli ben, typ. :hmm:
Åh, det finns ju såna gamla... så sent du kommer med den frågan!
Användarens profilbild
Av MuuM
Sagas mamma skrev:

Jag vet... Och jag har två mössor som ska bli klara också. :Hahaa: men jag vill göra ett försök. Hittar du något under morgondagen kan jag sitta uppe och virka hela natten! ;-)

Här är ett: http://withatangledskein.blogspot.com/2 ... pants.html Men fler uppskattas.
Av tumbler
MuuM skrev:
Sagas mamma skrev:

Jag vet... Och jag har två mössor som ska bli klara också. :Hahaa: men jag vill göra ett försök. Hittar du något under morgondagen kan jag sitta uppe och virka hela natten! ;-)

Här är ett: http://withatangledskein.blogspot.com/2 ... pants.html Men fler uppskattas.
:lol: Jag har kaaanske en gammal tidning med badbyxor som kanske kan användas. Ska kolla.
Användarens profilbild
Av MuuM
Sagas mamma skrev:
MuuM skrev:
Sagas mamma skrev:

:lol: Jag har kaaanske en gammal tidning med badbyxor som kanske kan användas. Ska kolla.
:vågen: Aj lööööv jo!
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har inget mönster men herre min je så roligt muum :app: :Hahaa:
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?