Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
JeanneDArc skrev:Nebulosa, det står på lappen runt garnet vilken nålstorlek man ska använda (upptäckte jag häromdagen).
Men är det så att man virkar väldigt löst, så kan det vara bra att använda en mindre nål, och virkar man hårt kan det vara bra att använda en större nål. Men utgå från det som står på banderollen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Eftersom jag är en sådan vir(k)tuos på virkning är detta ingen utmaning för mig, så jag står över denna, men ser fram emot ett byte efter sommaren, kanske grytlappar eller nåldyna (virkade för dem som fått blodad tand)?
Användarens profilbild
Av mimpen
Min mamma lärde mig virka idag. Så jag har virkat, öh, följande alster:

En rektangel med "bubblor" på ena sidan
En rektangel med stolpar på mitten

Frågan är vad man ska göra med dem :lol:

Kanske täcken till dotterns 2 cm höga mon-chi-chi-er som är arvegods från min barndom... 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
mimpen skrev:Min mamma lärde mig virka idag. Så jag har virkat, öh, följande alster:

Kanske täcken till dotterns 2 cm höga mon-chi-chi-er som är arvegods från min barndom... 8)
Det beror väl på hur stora de är. Små kuddar/kuddfodral kanske? Dvs med virkat på ena sidan och tyg på andra?
Användarens profilbild
Av mimpen
zandrama skrev:
mimpen skrev:Min mamma lärde mig virka idag. Så jag har virkat, öh, följande alster:

Det beror väl på hur stora de är. Små kuddar/kuddfodral kanske? Dvs med virkat på ena sidan och tyg på andra?
Det skulle vara kuddar till barbiedockor då :)
Användarens profilbild
Av Monia
puffar upp tråden och påminner om att det är två veckor kvar tills virkobjekten ska visas upp 8)
Av Vinterhumlan
Monia skrev:puffar upp tråden och påminner om att det är två veckor kvar tills virkobjekten ska visas upp 8)
Ihh vilken stress! Nå, jag fick lite till gjort igår kväll! 8)
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Monia skrev:puffar upp tråden och påminner om att det är två veckor kvar tills virkobjekten ska visas upp 8)
Iiiix
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jag vet inte riktigt vad jag håller på med :hmm:

...men det skulle kanske kunna bli en halsduk :roll:

hur lång tycker ni en halsduk ska vara? ... minst? 8)
Av corona
Jag har gjort en babyfilt och jag är klar :vågen:

Men så tjuvstartade jag ju och hoppade in i den här tråden när jag redan hade virkat jääättemycket... :oops: :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag är snart kalr med mössan, men funderar på att göra öronlappar och tofs också, men jag borde nog hinna bli klar. 8)
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
oj vad flitiga ni är! Själv har jag lyckats virka en liten provlapp och en större provlapp *haha* Fast man måste ju börna någonstans och jag kunde bara göra ett långt snöre med luftmaskor innan jag började.
Användarens profilbild
Av zandrama
JeanneDArc skrev:oj vad flitiga ni är! Själv har jag lyckats virka en liten provlapp och en större provlapp *haha* Fast man måste ju börna någonstans och jag kunde bara göra ett långt snöre med luftmaskor innan jag började.
Men det var ju det som var tanken, att alla skulle bli lite bättre, och det har vi ju blivit! :tumsup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
norkmedoo skrev:jag vet inte riktigt vad jag håller på med :hmm:

... beror väl på hur stor bäraren är? :wink: 8)
Av corona
norkmedoo skrev:jag vet inte riktigt vad jag håller på med :hmm:

Jag tycker att en halduk ska kunna viras härligt många varv runt halsen och sen kunna stoppas när innanför jackan utan att den hänger ut nedtill på jackan :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?