Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

AnKa skrev:
Fryle skrev:Nu har jag plockat ihop ett litet kit, ska bara fundera på om det behövs något mer. Tråd till exempel, har ni sytråd själva? Min maskin "tål" bara märkestråd som förslagsvis Gütermann :roll: . Det har jag själv och tycker inte att min byteskompis behöver skicka med om det skulle behövas till mitt pyssel. Ni andra tänker kanske annorlunda, berätta gärna det i så fall. :D
Jag har tråd, så om det inte är någon superskum färg på tyget så behöver man inte skicka med tråd till mig.
Jag tror vit kan funka. :D

Jag har skickat nu!

(Och jag måste säga att detta nog är första gången jag tyckt ett byte var svårt och känt mig osäker på om det jag skickar är bra nog, förmodligen för att upplägget är ovant för mig.)
Fryle skrev:
AnKa skrev:Jag har fått paket :vågen:
Skall jag öppna och fota redan nu eller vänta till den sista?
Jag vet inte, hur gör ni vid bead-soups?
Jag vet inte, jag har aldrig varit med själv, bara följt på avstånd. Tror att folk väntar med att lägga ut foton till det sagda datumet.
Jag känner nog själv att jag gärna går som ett barn före jul och klämmer lite på mitt paket innan jag öppnar :wink:

Jag måste också säga att jag håller med Fryle om att det här var ett väldigt svårt byte. Jag vet inte alls vad jag ska skicka. Men jag hade också ångest över materialdelen i julbytet så jag borde ju kunnat inse det.
AnKa skrev:
Fryle skrev:
AnKa skrev:Jag har fått paket :vågen:
Skall jag öppna och fota redan nu eller vänta till den sista?
Jag vet inte, hur gör ni vid bead-soups?
Jag vet inte, jag har aldrig varit med själv, bara följt på avstånd. Tror att folk väntar med att lägga ut foton till det sagda datumet.
Jag känner nog själv att jag gärna går som ett barn före jul och klämmer lite på mitt paket innan jag öppnar :wink:

Jag måste också säga att jag håller med Fryle om att det här var ett väldigt svårt byte. Jag vet inte alls vad jag ska skicka. Men jag hade också ångest över materialdelen i julbytet så jag borde ju kunnat inse det.
Vänta till den sista :-D

Jag har inte skickat ännu, men börjat planera. Jag är också jätte nervös. Är det tillräckligt, tillräckligt bra osv i evigheter.
Jag tror jag har fått ihop ett paket... Jag ska fundera till i morgon... :roll: Men måste mottagaren använda allt? Utan att för säga mig för mycket, men jag kan ta tyg som exempel, om jag skickar 4 olika tyger, måste den som får det använda alla fyra tyger? Så jag inte skickar så det blir svårt för den som får det att få ihop något typ... Var det någon som förstod min fråga? ;)
Snurrfian skrev:Jag tror jag har fått ihop ett paket... Jag ska fundera till i morgon... :roll: Men måste mottagaren använda allt? Utan att för säga mig för mycket, men jag kan ta tyg som exempel, om jag skickar 4 olika tyger, måste den som får det använda alla fyra tyger? Så jag inte skickar så det blir svårt för den som får det att få ihop något typ... Var det någon som förstod min fråga? ;)
Nej, man behöver inte använda allt. Man ska ju göra något som är fint och som går att använda. Men det är ju kul om man försöker använda så mycket som möjligt.
AnKa skrev:Nu har jag efter mycket velande packat ett paket. Jag har kanske inte följt instruktionen helt men jag har packat ett paket jag själv skulle bli glad över.
Jag skickar imorgon.
Jag tog också fasta på att det skulle vara ett paket jag själv skulle bli glad att få. Hoppas mottagaren känner likadant! Postar imorgon :-D
Ildita skrev:
AnKa skrev:Nu har jag efter mycket velande packat ett paket. Jag har kanske inte följt instruktionen helt men jag har packat ett paket jag själv skulle bli glad över.
Jag skickar imorgon.
Jag tog också fasta på att det skulle vara ett paket jag själv skulle bli glad att få. Hoppas mottagaren känner likadant! Postar imorgon :-D
Nu har jag fått ett paket som jag tror är ditt, för jag tror inte jag väntar annan paketpost. :hmm:
(Men du bor ju lite närmare mig än Lund i så fall, vi kunde ha promenerat och mötts halvvägs :wink: .)

Jag väntar alltså med att öppna tills alla har fått. :mrgreen:
Jag har öppnat paket nu :app: jätteroligt
BildDet här fick jag från Fryle. Tror att det skall bli sommarkläder i någon form. Liv har anmält intresse för klänning.
Det är ett jättefint barnpåslakan och ett vitt örngott. Så sidenband och en fint turkost band samt blixtlås och några knappar.
Jag har redan flera ideer. Vi får se vad tyget och tiden räcker till :D

Bilden blev tyvärr lite stor (varför blir de alltid det på sjalbarn????) men jag har även lagt upp dem på min blogg. Adressen finns i signaturen.
Senast redigerad av AnKa den lör feb 01, 2014 08:23, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har nu öppnat mitt paket och är ivrig att sätta igång! :vågen:
Det är ett väldigt fint garn i precis mina färger. Och så knappar och band till. :D

Jag tycker inte att färgerna ges rättvisa på min skärm, men så här ser det ut:
Bild
Jag är överväldigad! Vilket fin paket! Mönstrad trikå, lite turkos trikå, lite mudd i turkost och grönt, samt en bit manchester. Perfekt att sy något till mina knattar på 1,5 och 3,5 år! Storisen älskade det mönstrade tyget och skulle peka ut varenda detalj :D

Jag kan erkänna att jag har redan klippt det mönstrade tyger! Jag har en plan för manchestertyget också, men har inte hunnit rota bland mönstrena ännu.

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?