Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Anna skrev:och DÄR är vi igång med tänkandet :tumup:
:fnissa: :app: :vågen:
Nu ska alla ha fått sina bytisar! :tumup: Hoppas det blev rätt nu, men allergier och annat, när jag lottade och pusslade. 8)

Nu ska jag också fundera lite på pyssel innan jag lägger mig. :bryn:
Det skrivs om glada färger och jordnära färger och starka färger i tråden. Kan man få en förklaring på ungefär vad ni menar med det?
zmurfan skrev:Det skrivs om glada färger och jordnära färger och starka färger i tråden. Kan man få en förklaring på ungefär vad ni menar med det?

Jag tänker jordnära färger som grönt, brunt, kanske en inte så lysig orange osv. Som ett höstträd med stam och allt men kanske lite dovare. Inte så det lyser. Och ullvitt, eller växtfärgat tänker jag också som jurdnära.

Glada och starka färger tänker jag solgul, knallorange, gräsgrön, himmelsblå, cerice, turkos, Julröd osv. Lite regnbåge sådär.

Obs, detta är inte facit, bara som jag tänker färg.
zmurfan skrev:Det skrivs om glada färger och jordnära färger och starka färger i tråden. Kan man få en förklaring på ungefär vad ni menar med det?
för mig är
glada färger= knalliga klara färger tex tomteröd, cyan, turkos osv
jordnära färger= smutsiga dova mustiga färger tex, senapsgul, grangrön, tegelröd
starka färger= är nog som glada färger fast kanske lite mer neoniga, lixom i motsatts till pastelliga...
Anna skrev:

Jag tänker jordnära färger som grönt, brunt, kanske en inte så lysig orange osv. Som ett höstträd med stam och allt men kanske lite dovare. Inte så det lyser. Och ullvitt, eller växtfärgat tänker jag också som jurdnära.

Glada och starka färger tänker jag solgul, knallorange, gräsgrön, himmelsblå, cerice, turkos, Julröd osv. Lite regnbåge sådär.

Obs, detta är inte facit, bara som jag tänker färg.
:iagree:

Jag hade lite funderingar på vad jag skulle göra, men nu när jag fick min byteskompis blev jag väldigt osäker helt plötsligt. Känns inte som att det jag tänkt göra riktigt passar och att det inte skulle bli tillräckligt bra... :hmm: :?
Ellynil skrev: Jag hade lite funderingar på vad jag skulle göra, men nu när jag fick min byteskompis blev jag väldigt osäker helt plötsligt. Känns inte som att det jag tänkt göra riktigt passar och att det inte skulle bli tillräckligt bra... :hmm: :?

Så känner jag alltid när jag skall byta. Att det kommer bli för fult, för lite och sämre än det mottagaren skickat vidare :roll: Men men, sedan sansar jag mig och gör så gott jag kan och tänker att det får duga.
Anna skrev:
Ellynil skrev: Jag hade lite funderingar på vad jag skulle göra, men nu när jag fick min byteskompis blev jag väldigt osäker helt plötsligt. Känns inte som att det jag tänkt göra riktigt passar och att det inte skulle bli tillräckligt bra... :hmm: :?

Så känner jag alltid när jag skall byta. Att det kommer bli för fult, för lite och sämre än det mottagaren skickat vidare :roll: Men men, sedan sansar jag mig och gör så gott jag kan och tänker att det får duga.
Skönt att man inte är ensam. Jag får hoppas att det släpper. :roll: Och att jag kommer på något bra... :wink:
Anna skrev:

sedan brukar jag oxå tänka att om det mot förmodan inte passar mottagaren å kommer denna bli glad för omtanken.

jag har vart med vid en rad byten nu och alla saker har jag faktiskt inte fått användning för, jag har skickat vidare dem här på SB och de har därmed glädjt fler människor!
Anna Huvud 54cm, handbredd (typ vid knogarna) 8cm, skostorlek 37

Dorotea
Huvudmått 58cm
Handsbredd 9cm
Skostorlek 42

Ellynil
Huvudmått 56cm
Handbredd 8cm
Skostorlek 39
Lojse skrev:
Anna skrev:

sedan brukar jag oxå tänka att om det mot förmodan inte passar mottagaren å kommer denna bli glad för omtanken.

jag har vart med vid en rad byten nu och alla saker har jag faktiskt inte fått användning för, jag har skickat vidare dem här på SB och de har därmed glädjt fler människor!
Jag får hoppas på det då. :tumup: :wink:
Anna Huvud 54cm, handbredd (typ vid knogarna) 8cm, skostorlek 37

Dorotea
Huvudmått 58cm
Handsbredd 9cm
Skostorlek 42

Ellynil
Huvudmått 56cm
Handbredd 8cm
Skostorlek 39

Snurrfian
Huvudmått 57 cm
Handbredd 9 cm
Skostorlek 42

Jag och dorotea verkar väldigt lika! ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?