- fre aug 10, 2012 21:40
Det känns för mig som om det behövs kompensation och/eller karenstid för att irritationen ska kunna lägga sig och inte leda till provokation och besvikelse. Har man upprepade gånger misskött sig i byten är det bästa att hålla sig ifrån dessa en tid och inte efter några veckor anmäla sig till ännu ett. Det är för mig som att sätta i system att lura andra, även om man skriver att man mått dåligt.
Faegis skrev: Det är inte okej att direkt utestänga folk för att de misslyckats med sina åtaganden för att de mått dåligt, om de säger att de mår bättre och tror de klarar av det nu. Jag vill inte vara med om att lägga extra sten på bördan för någon som är på väg upp från något jobbigt.Men om man inte skickar som avtalat 16/12 och den 14/1 ännu inte hörts av med en förklaring samt om man i ett annat byte skulle ha skickat 10/12 men inte gör det och den 2/2 skriver att det beror på att man mår dåligt, men jobbar på det och ändå inte skickar något och sedan plötsligt den 7/3 anmäler sig till ett nytt pyssel samt 15/4 ännu ett. Då blir jag provocerad. Ännu värre blir det när man sedan startar ett byte med kärlekstema.
Det känns för mig som om det behövs kompensation och/eller karenstid för att irritationen ska kunna lägga sig och inte leda till provokation och besvikelse. Har man upprepade gånger misskött sig i byten är det bästa att hålla sig ifrån dessa en tid och inte efter några veckor anmäla sig till ännu ett. Det är för mig som att sätta i system att lura andra, även om man skriver att man mått dåligt.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)