Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
linafelicia skrev:
mly skrev: Så himla fin din topp blev... Jag funderade ju på att göra en med, i turkost tilda jag hade hemma, men det håller nu på att bli en randig klänning till idun istället...
Min är stickad i tilda. Jag kan verkligen rekommendera den. Rolig att sticka och skön att ha på sig. Jag gillar ju dessutom att sticka saker som är i ett stycke. Bara några få trådar att fästa och ingen montering.
Jag minns att du sa det, därför blev jag sugen. Får skriva på att göra listan.

Glis, vart exakt ligger det, så kan jag höra omr esten av familjen är sugen...
Jag började på en Revontulisjal nu i kväll men repade upp det igen.
Efter första diagrammet så skulle man ha 51 maskor på stickorna. Jag följde diagrammet och det stämde hela vägen till sista varvet. När jag stickade sista varvet så märkte jag att jag saknade 3 maskor. Men det var inget fel på varvet före ju. Hur är det möjligt?

Finns det någon som har skrivit ner diagrammet i stället? Jag har lite svårt för diagram än så länge.
Användarens profilbild
Av Fryle
Dottern vill ha en pippitröja i bomullsgarn, men jag tycker att det blir lite hängigt och formlöst med tiden. Vad tror ni om Tilda? Jag gillar egentligen inte akryl, men hon brukar inte ha något emot det. Och det är ju ändå hälften bomull.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Dottern vill ha en pippitröja i bomullsgarn, men jag tycker att det blir lite hängigt och formlöst med tiden. Vad tror ni om Tilda? Jag gillar egentligen inte akryl, men hon brukar inte ha något emot det. Och det är ju ändå hälften bomull.
Bambu? Mycket trevligare än bomull tycker jag, både miljömässigt och stickmässigt :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:Dottern vill ha en pippitröja i bomullsgarn, men jag tycker att det blir lite hängigt och formlöst med tiden. Vad tror ni om Tilda? Jag gillar egentligen inte akryl, men hon brukar inte ha något emot det. Och det är ju ändå hälften bomull.
Bambu? Mycket trevligare än bomull tycker jag, både miljömässigt och stickmässigt :wink:
Har du något tips på var jag hittar bambugarn i rätt tjocklek o färger?
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
Exakt en bit utanför Ödeshög ligger det. De har som sagt underbara garner och så visar de normalt inte spinneriet längre, utan bar nu i juli, på torsdagarna.

Mina kap från förra veckan:
Bild
Och så koftan till tösen. Den skulle ju göra åt restgarnet från min flättröja, men nu blev jag tvungen att beställa en härva till :roll: eftersom tösen har två armar. Men jag gillar garnet så det var ingen stor uppoffring. Jag passade på att beställa knitpro spetsar till min kommande omlottkofta också, den som allt det enfärgade, jeansblå på bilden ovan skall vara till.
Senast redigerad av glis den fre jul 20, 2012 09:21, redigerad totalt 1 gånger.
Av mly
glis skrev:
mly skrev:
Exakt en bit utanför Ödeshög ligger det. De har som sagt underbara garner och så visar de normalt inte spinneriet längre, utan bar nu i juli, på torsdagarna.

Mina kap från förra veckan:
Bild
Avis avis, sambon vill köra till tippen, hur övertalar jag honom att vi kan göra det en annan gång?
kvarnkvik skrev:Vad är det för material i stickorna Zmurfan?
Det stod resin i beskrivningen, är det plast eller vad är det?
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:
kvarnkvik skrev:Vad är det för material i stickorna Zmurfan?
Det stod resin i beskrivningen, är det plast eller vad är det?
resin, öh, kåda? Viskos-plast är det jag kommer närmast.

Mina är liksom ganska mjuk plast.
Edit, alså mer sega än spröda. Lite böjliga liksom :)
Användarens profilbild
Av Moson
ellla skrev:
zmurfan skrev:Nu har jag precis lagt en beställning på så här fina stickor!
Bild
Vackra!
Mina första utbytbara var denise. Fast roooosa. Hojta om du behöver reservdelar :) Jag använder dem mest om jag ska ut och flyga.
Vad menas med att dom är "airplane safe"?
Av mly
Moson skrev:
ellla skrev:
Bild
Vackra!
Mina första utbytbara var denise. Fast roooosa. Hojta om du behöver reservdelar :) Jag använder dem mest om jag ska ut och flyga.
Måste väl betyda att det är plast och att man får igenom dem i metalldetektorn.
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
Moson skrev:
ellla skrev:
Bild
Vackra!
Måste väl betyda att det är plast och att man får igenom dem i metalldetektorn.
ja, så har jag också tolkat det.
Det är ingen metall i dem alls.
Användarens profilbild
Av ellla
I väntan på att internet skulle ladda fördigt kastade jag upp en sån där Muum-kasse!

Början blev inte riktigt som originalet, jag kommer inte orka sy ihop på slutet, så det är bara dumt att börja med att göra ett hål för mig :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?