Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
#8023630
shimzy skrev:Hur många behöver man föresten för att klara en mens period? ca?

det beror ju helt på, jag har nog 15 kanske, + 4 natt, men jag blöder rätt lite har jag fått för mig. Första dagen när det kommer som mest går det kanske 5 st +1 natt, och sen har jag bara mens i 5 dagar ca, varav jag på dom två sista dagarna klarar mig på sammanlagt 3-4 st.
Av shimzy
#8023637
letw83 skrev:
shimzy skrev:Hur många behöver man föresten för att klara en mens period? ca?

det beror ju helt på, jag har nog 15 kanske, + 4 natt, men jag blöder rätt lite har jag fått för mig. Första dagen när det kommer som mest går det kanske 5 st +1 natt, och sen har jag bara mens i 5 dagar ca, varav jag på dom två sista dagarna klarar mig på sammanlagt 3-4 st.

Låter som ett bra antal , tack !
Vad gör du för skillnad på natt å dag bindorna?
Av letw83
#8023671
shimzy skrev:
letw83 skrev:
shimzy skrev:Hur många behöver man föresten för att klara en mens period? ca?

det beror ju helt på, jag har nog 15 kanske, + 4 natt, men jag blöder rätt lite har jag fått för mig. Första dagen när det kommer som mest går det kanske 5 st +1 natt, och sen har jag bara mens i 5 dagar ca, varav jag på dom två sista dagarna klarar mig på sammanlagt 3-4 st.

Låter som ett bra antal , tack !
Vad gör du för skillnad på natt å dag bindorna?

Nattbindorna har ett lager extra uppsugning, och är längre och lite bredare. Dock blöder jag rätt lite på natten så rent uppsugningsmässigt behövs inte så mkt, men jag gillar att den går långt bak när jag ligger ner.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
#8023683
Har man spiral eller blöder mycket av andra skäl behöver man fler bindor. Jag gör nog av med 7-10 de första dagarna. Och jag håller med om nattbindan: man behöver egentligen inte så mycket tjockare, men något som täcker mer bak. På natten klarar jag mig dessutom fint utan vingar.
Av anpa
#8023910
Snygga!!
Har också börjat du, tre st har jag hunnit med. Gjorde också ett eget mönster efter en köpesbinda. De känns jättebra, nu ska jag bara invänta PUL-tyget för flera. Hur bra är egentligen förege som ytterskikt?
Av anpa
#8023912
Jenny med Emiliten skrev:Har man spiral eller blöder mycket av andra skäl behöver man fler bindor. Jag gör nog av med 7-10 de första dagarna. Och jag håller med om nattbindan: man behöver egentligen inte så mycket tjockare, men något som täcker mer bak. På natten klarar jag mig dessutom fint utan vingar.
Blöder man mer av spiral??
Användarens profilbild
Av mimpen
#8024106
Gurkan och Shimzy - vad fina bindor! Tack för att vi får titta!

Jag ska börja vara mer noggrann när jag syr så kommer jago ckså att prestera helsnygga grejs :lol:
Av gurkan
#8024233
Shimzy: Vilka härliga färger, skitsnygga!!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 54

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?