Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

noranora-info 8)

Jag gillar färg. Jag har en förkärlek för höstfärger, men jag behöver mer glada färger. Pasteller är väl inte mitt förstahandsval. MEN jag blir glad för allt så låt inte mina färgtankar begränsa dig, utgå enbart ifrån det om vill :)
Jag är 162 cm, storlek 38 i skor, ganska litet huvud (och i behov av en solhatt, ifall det är något du gillar att göra), annars har jag storlek S/M 36/38 typ.
Nora har storlek 80 just nu. Hon är snart 15 månader.
Jag äääääääälskar choklad, dricker te men inte kaffe, och är en glassoman (I :heart: min glassmaskin).

Jag gillar hempysslade saker, att det är gjort med glädje är mycket viktigare än att det är "perfekt". Jag kommer att bli glad oavsett vad jag får :D (Tillägg: har ej hål i öronen.)

Här är min blogg med foton etc: http://lillalivetstort.wordpress.com
Här är min babbel/familjeblogg: http://mylittledogcafe.blogspot.com
Här är min sällan uppdaterade pysselblogg: http://stelpalitla.blogspot.com

Vill du lämna anonyma frågor till mig kan det förslagsvis göras på babbel/familjebloggen.
Senast redigerad av noranora den tor jun 11, 2009 15:47, redigerad totalt 1 gånger.
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag är med på mitt första byte! :vågen: (har missat anmälningen de andra gångerna.)

Men ett par nybörjarfrågor: När skickar man, när man vill eller efter ett speciellt datum? Är det hemligt vem paketet är ifrån?
Man skickar när man är klar, förhoppningsvis innan månaden är slut. Det brukar vara hemligt vem man har tills man har skickat, jag tror att de flesta skriver en liten hälsning som avslöjar vem det kommer ifrån i paketet.
Aha, så innan juli är slut alltså? :shock: då är det ju gott om tid.
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag är med på mitt första byte! :vågen: (har missat anmälningen de andra gångerna.)

Men ett par nybörjarfrågor: När skickar man, när man vill eller efter ett speciellt datum? Är det hemligt vem paketet är ifrån?
Man skickar när man är klar, förhoppningsvis innan månaden är slut. Det brukar vara hemligt vem man har tills man har skickat, jag tror att de flesta skriver en liten hälsning som avslöjar vem det kommer ifrån i paketet.
Yes, fast av någon konstig anledning blir det alltid bråttom på slutet ändå 8)
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Yes, fast av någon konstig anledning blir det alltid bråttom på slutet ändå 8)
Det blir ju lätt så. Och nu är det ju snart semester så det är väl bäst att skicka innan.
Just ja, kanske ska tillägga att mina barn inte behöver mer kläder. :roll:
Fast å andra sidan skulle de garanterat bli använda oavsett. Eller om du som skickar till mig vill göra kläder, så gör en storlek för stor, så kan de använda de senare.
solängel-info:

Solängeln själv är 160 cm lång, 75 kilo (just nu, jobbar neråt :D ), 36/37 i fotstorlek. Gillar färg men inte alltför knalligt gult och grönt. Pastell är inte heller någon favvo. Rosa, lila, rött, blått, brunt, i varma, mustiga toner är :tumup: . Älskar choklad, lakrits, te (dricker även kaffe, även om det mer är sambons grej). Gillar smycken, men det är svårt att använda nu när Alma är i bästa pilla-och-dra-åldern... Inte allergisk mot något, men lite känslig för nickel.

Martina är 4 år, storlek 98/104. 25/26 i fötterna. Huvud ca 52. Älskar rosa och princessigt :roll: :wink: men tycker också om andra färger (hon är lite FÖR insnöad på rosa, tycker mamman...)

Alma är drygt fem månader just nu. Håller på att växa urstorlek 68, 74/80 är nog en bra storlek för henne. Huvud 44/46. Ganska stora fötter, men jag vet inte storleken, hon har ju inga skor ännu!

Vill nog helst ha något användbart, fick Martina välja blev det matchande outfits till systrarna :wink: men jag är glad vilket som. Bara inget prydnadsgrejs, vi har inte plats. :(
Ni tre som missat: om ni pm:ar mig kan jag ju göra någon slags "cirkellottning" om ni vill. :tumup: Eller sköter ni det själva på nåt sätt?
Smultronbarn skrev:Ja just det, lite bytesinfo om mig oxå... :D

Jag har storlek M på kläder (ca 40/42) och är lite övwer 160 cm lång. Fötterna har storlek 38,5. Huvudet har...? (kanmäta sen).
Favoritfärg: lila i alla former! På andra plats moss/skogsgrönt.
Gillar inte så mycket: brunt, rött, orange.
Inga matallergier (men äter helst inte lök och kött, fast hur troligt är det att nån skulle skicka det... :wink: )

Sonen är lång och smal, ca 92 lång och väger ca 14 kg.
Han gillar glada fäger (rött, rosa, gult t.ex.) och älskar bilar och fordon.

Min man är pälsallergiker, men det brukar vara helt ok om vi rollar av (alternativt vädrar/tvättar) textilier som träffat katter.

Vad roligt detta ska bli! :vågen:
Såg att några har lagt till smyckesinfo så gör det med: bär smycken varje dag. Gillar halsband, ringar och armband. (Använder mest silver, läder, pärlor.) Har väldigt svårt för sådana där "vajrar" som är bara med några hängande pärlor på. Har ej hål i öronen.

Gillar kaffe, the och kakor samt pyssel. :tumup:
Jag lägger oxå till smyckesinfo. Är inte allergisk men överkänslig och använder bara silver/guld i öronen. Det som ligger utanpå huden är det oftast ingen fara med. Gillar smycken men haft svårt att hitta "rätt". Jag tror jag gillar enkla saker, inte alldeles för blaffigt och inte hundra färger. Men jag vet inte.

Oj, vilket bra info inlägg. Inte. :oops: :oops:
Lite info om mig:

Jag har stl 36-38 (34-36 upptill, 36-38 nedtill), huvudmått 54-55 ungefär.
Jag gillar färgglatt och mönstrat. Och svart. Beige och vitt är absolut inte mina färger.
Jag använder aldrig ringar och armband, ofta örhängen, halsband väldigt sällan.
Jag gillar inte syntetmaterial.
Jag vill helst inte ha barnkläder :hide: utan något som är mer till mig. Men jag blir såklart glad över barnkläder också, mina ungar har stl 104-110 och 80-86. (fyraåring och långbent men ganska nätt ettochetthalvtåring, de har huvudmått 47 och 52 tror jag)
Jag är inte allergisk mot någonting men äter inte kött.
kanske skulle uttöka något i min beskrivning, nu när alla andra gör det så föredömligt. Jag bär inte smycken så ofta, när jag gör det så är det halsband, öronhängen och armband, tyvär tål jag inte nickel, kan inte ha det mot huden (jag har till och med fått sluta med akupunktur för jag tål inte nålarna :( ) Jag är stoor! och tänker inte skriva ut mina mått här :oops: Fötterna är storlek 39-40, huvudmått vet jag inte men det är stort, har dessutom mycket hår. Mina kläder går mest i svart, brunt, grönt och rött. Isabel har storlek 128-134, stort huvud och otroligt tjock hår, sko storlek 32-33. Hon gillar det mesta, mer häftigt än gulligt. Älskar att klä ut sig, vara utomhus, klättra, gunga.

Rebecka är har nu storlek 92, skor i storlek 23, huvudet stort för åldern och lockigt hår (maken antyder att huvudmåtten mer beror på tjockskallighet än enorm intelligens..... :Hahaa: ) Djur är bäst, och att vara ute gärna i kombination. Matteus drar just nu strl80 men om han växer.... '''han har inga uttalade preferenser förutom att klättra i trappor, gå längs möbler och generellt arbeta på att skaffa sig en hjärnskakning :roll:
Vi är lantisar, har fyra katter, dricker te och äter mörk choklad.

Inga pasteller till denna familjen eller svaga färger, inga rena prydnadssaker om de inte tål att dreglas på, bitas, bäras runt och lekas med, Har inga speciella önskemål annars ser med spänning fram emot vad som dyker upp.
En seen uppdatering kring smycken. :oops:
Har hål i öronen och bär gärna smycken, fast inte just nu då jag inte har några lekvänliga. :wink: Tål det mesta i smyckesväg, har bara reagerat på riktigt skruttmaterial i öronen några gånger.

Kom på att jag kanske ska skriva att jag är jordnötsallergiker och äter just nu inget med mjölk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?