- ons mar 04, 2009 15:21
Min första är alldeles snart klar. Har redan fixat garn till nästa
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Elina skrev:ÅÅÅ detta såg jag nu, är inte så aktiv här längreSticka på! Elelr virka, eller sy eller vad du nu vill.
Men jag vill oxå sticka filt!!![]()
![]()
![]()
![]()
linafelicia skrev:Bildbevis: två filtar klara.Vilka fina, nästan så man önskar föda där och få en sån fin filt med sig hem...
En stickad
och en sydd
Nu ska jag bara packa och posta
Smultronbarn skrev:Hurra för er!Är det garn med banderoll så ser du ju exakt vad det är för blandning. Jag tror även andra syntetiska blandmaterial är ok det var nog mest ull som skulle undvikas pga allergirisken. Bomull går också bra.![]()
Jag ska nog också försöka mig på några barnfiltar. Men hur vet man säkert att det är akrylgarn???
Och hur många maskor krävs det för att få den i "rätt" fomat?
PM:ar nu och hoppas att Bibi vill ha fler filtar.
Asereht skrev:Tack så mycket!Smultronbarn skrev:Hurra för er!Är det garn med banderoll så ser du ju exakt vad det är för blandning. Jag tror även andra syntetiska blandmaterial är ok det var nog mest ull som skulle undvikas pga allergirisken. Bomull går också bra.![]()
Jag ska nog också försöka mig på några barnfiltar. Men hur vet man säkert att det är akrylgarn???
Och hur många maskor krävs det för att få den i "rätt" fomat?
PM:ar nu och hoppas att Bibi vill ha fler filtar.
Är det restgarn utan banderoll kan man testa genom att elda en liten snutt. Smälter garnet ihop så är det med största sannolikhet acryl eller liknande syntet.
Hur många maskor det behövs för att få rätt mått beror helt på garnet. Sticka en provlapp och mät hur många maskor det går åt på 10 cm så är det lätt att räkna ut.
Asereht skrev:Det står i artikeln att man antingen kan sticka själv och lämna in i butiken där hon finns eller att man kan skänka överblivna restgarner. Även måttet på filten som ska vara 60x80 cm och i acryl anges.asereth, har du skickat filtar? Behöver de fler? Min är äntligen klar...
Jag kontaktade reportern till artikeln och bad om kontaktuppgift till denna Bibbi och fick ett telenr. Tänkte jag skulle kolla om man kunde donera på distans också.
Asereht skrev:Jag har skickat.Till.![]()
Jag har inte varit i kontakt med henne på ett tag men det senaste jag fick uppgift om var att hon skulle samla i omgångar och skicka vidare. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?