Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Elina skrev:ÅÅÅ detta såg jag nu, är inte så aktiv här längre :oops:
Men jag vill oxå sticka filt!! :heart: :loving: :app: :vågen: :D
Sticka på! Elelr virka, eller sy eller vad du nu vill. :D

Jag håller på med min fjärde nu, fast jag har tröttnat lite på formatet så jag varvar med annat så den tar lite längre tid än de första. Bra sätt att göra sig av med alla udda nystan som ligger och skräpar iaf. :)
Hurra för er! :vågen:

Jag ska nog också försöka mig på några barnfiltar. Men hur vet man säkert att det är akrylgarn???
Och hur många maskor krävs det för att få den i "rätt" fomat?

PM:ar nu och hoppas att Bibi vill ha fler filtar. :D
Smultronbarn skrev:Hurra för er! :vågen:

Jag ska nog också försöka mig på några barnfiltar. Men hur vet man säkert att det är akrylgarn???

Är det garn med banderoll så ser du ju exakt vad det är för blandning. Jag tror även andra syntetiska blandmaterial är ok det var nog mest ull som skulle undvikas pga allergirisken. Bomull går också bra.

Är det restgarn utan banderoll kan man testa genom att elda en liten snutt. Smälter garnet ihop så är det med största sannolikhet acryl eller liknande syntet.

Hur många maskor det behövs för att få rätt mått beror helt på garnet. Sticka en provlapp och mät hur många maskor det går åt på 10 cm så är det lätt att räkna ut. :)
Asereht skrev:
Smultronbarn skrev:Hurra för er! :vågen:

Är det garn med banderoll så ser du ju exakt vad det är för blandning. Jag tror även andra syntetiska blandmaterial är ok det var nog mest ull som skulle undvikas pga allergirisken. Bomull går också bra.

Är det restgarn utan banderoll kan man testa genom att elda en liten snutt. Smälter garnet ihop så är det med största sannolikhet acryl eller liknande syntet.

Hur många maskor det behövs för att få rätt mått beror helt på garnet. Sticka en provlapp och mät hur många maskor det går åt på 10 cm så är det lätt att räkna ut. :)
Tack så mycket! :D Ska testa att både elda garnet och provsticka det. Det kanske blir en salig blandning på färgerna, men som många av er andra skriver - det blir så långt mycket bättre start på livet att få en filt än att vara inlindad i än tidningspapper.
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:Det står i artikeln att man antingen kan sticka själv och lämna in i butiken där hon finns eller att man kan skänka överblivna restgarner. Även måttet på filten som ska vara 60x80 cm och i acryl anges.

Jag kontaktade reportern till artikeln och bad om kontaktuppgift till denna Bibbi och fick ett telenr. Tänkte jag skulle kolla om man kunde donera på distans också.
asereth, har du skickat filtar? Behöver de fler? Min är äntligen klar...
Jag har skickat. :)

Jag har inte varit i kontakt med henne på ett tag men det senaste jag fick uppgift om var att hon skulle samla i omgångar och skicka vidare. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter.
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:Jag har skickat. :)

Jag har inte varit i kontakt med henne på ett tag men det senaste jag fick uppgift om var att hon skulle samla i omgångar och skicka vidare. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter.
Till. :-)
Användarens profilbild
Av mymlan
Puffar upp! jag stickar inte men har garn att skänka (har PMat för att få kontaktnfon). Ngn som vet var det var för ställe i Malmö man kunde lämna till också?
Jag kämpar fortfarande på med min första filt. Tiden och garnet räcker inte alltid till. Men det ska bli en virkad filt i olika färger. :tumup:

Ni som sytt filtar, vilket material har ni använt? :mitvit:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?