Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Chalottentotten skrev:tassar
Ska bara lära mig sy....
Jag trodde att det var jättesvårt, så jag hade velour och muddtyg som bara låg här hemma, i tre år!!! :shock: OCh sen var det i själva verket jättelätt. Jag är nästan lite arg på mig själv som inte fått tummen ur förrän nu!

Testa vetja!
Användarens profilbild
Av bani
Har jag tassat den här? I så fall tassar jag igen. Inte för att jag riktigt hajar vad lägga tyget som M betyder, men det ger sig väl. :lol:
Av Emmiez
bani skrev:Har jag tassat den här? I så fall tassar jag igen. Inte för att jag riktigt hajar vad lägga tyget som M betyder, men det ger sig väl. :lol:
har du gjort smällkaramell nångång?
då viker man först ena hållet, sen viker man åt andra hållet åt första hållet igen o så tillbaka då blir det ett M
självklart för mig, är det lika självklart för dig? :hmm:
Användarens profilbild
Av bani
Jaså, så! Okej! Tack! :D :D :D
Av squeezetoy
*tassar*

Måste nog ta och införskaffa lite tyg tror jag... Ja, inte för att jag kan sy men det här verkar ju som att man kan prova ändå.
Användarens profilbild
Av bani
Nu har jag fastnat på hur jag ska sy ihop bitarna jag klippt ut. :roll: Att jag ska vara så förbannat trögfattad. :purskis:
Användarens profilbild
Av sanna73
Tassar, kanske något jag kan testa och klara av som första projekt på nya symaskinen :tumup:
Av Emmiez
bani skrev:Nu har jag fastnat på hur jag ska sy ihop bitarna jag klippt ut. :roll: Att jag ska vara så förbannat trögfattad. :purskis:
jag fattade inte heller från början. förstå man min förklaring från förra sidan?
för mig är det solklart, men kanske inte för någon annan.
Emmiez skrev: det är så mycket lättare på detta sätt när man kan det..
förstod inte heller först hur man skulle göra, men nu gör jag alltid såhär :)
ska försöka förklara..

Man syr ihop sömmarna överkant mitt fram och mitt bak ner till grenen,
sen tar man benen och drar isär, då kan man sy en söm ifrån längst ner på ena benet upp till grenen och tillbaka ner för andra benet.. :hmm: undra om det där var mer förståligt, det känns inte så.. kanske kan det bidra till nån ny info, det va svårare att förklara än vad jag trodde från början-
Användarens profilbild
Av bani
Jo, nu fattade jag Emmiez! :vågen: Din förklaring var bra, men utgick ändå lite från att läsaren skulle ha en hjärna. :lol: Men jag stirrade på den ett tag och sen begrep jag. Nu har jag sytt ett par slarvbrallor av en linnestuv som jag ska prova på Minimus imorgon och testa. :)

Jag skulle vilja förtydliga beskrivningen med att när man syr rumpsömmen ska man sy hela rumpan, inklusive böjen, fram tills benet börjar och det blir raksträcka igen så att säga. Först då kommer man att se hur lätt det blir att sy sista bensömmen i ett stycke...
Av Emmiez
bani skrev:Jo, nu fattade jag Emmiez! :vågen: Din förklaring var bra, men utgick ändå lite från att läsaren skulle ha en hjärna. :lol: Men jag stirrade på den ett tag och sen begrep jag. Nu har jag sytt ett par slarvbrallor av en linnestuv som jag ska prova på Minimus imorgon och testa. :)

Jag skulle vilja förtydliga beskrivningen med att när man syr rumpsömmen ska man sy hela rumpan, inklusive böjen, fram tills benet börjar och det blir raksträcka igen så att säga. Först då kommer man att se hur lätt det blir att sy sista bensömmen i ett stycke...
Va bra att du fattade, jag förstod efter annan förklaring och lång tid tittande på bilden.

Visst är det lätt när man väl förstår :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?