Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
kvarnvik skrev:I mitt mönster står det att jag ska göra "one left leaning stich" Vad är det?
Står det "make one left leaning stitch"?

I så fall ska du öka en maska som lutar åt vänster (M1L). Du lyfter upp maskbågen framifrån med vänster sticka och stickar upp en ny maska genom bakre maskbågen.

http://www.knittinghelp.com/apps/flash/ ... /play/86/1
Användarens profilbild
Av tweed
Edith skrev:
kvarnvik skrev:I mitt mönster står det att jag ska göra "one left leaning stich" Vad är det?
Står det "make one left leaning stitch"?

I så fall ska du öka en maska som lutar åt vänster (M1L). Du lyfter upp maskbågen framifrån med vänster sticka och stickar upp en ny maska genom bakre maskbågen.

http://www.knittinghelp.com/apps/flash/ ... /play/86/1
Tack, jag fattade inte först att det var en ökning och undrade hur 17 man stickade en maska så att den lutar :hmm: :lol:
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Mina dubbelstickade vantar är färdiga!!
Eller, ja......
Alla trådar är inte fästa helt ännu - men jag har dem på mig idag, och tänkte slutföra på lunchen
:D
:app: Bild! :this:
:vågen: :iagree:
Jag är snart klar med min omstickade mohairkofta. Det var inget skoj att riva upp nästan en hel kofta mohairgarn, men till slut så! Det är inte mycket kvar på ärmarna och sedan ska det bara sys ihop och virkas kant! :D
solängel skrev:Jag är snart klar med min omstickade mohairkofta. Det var inget skoj att riva upp nästan en hel kofta mohairgarn, men till slut så! Det är inte mycket kvar på ärmarna och sedan ska det bara sys ihop och virkas kant! :D
Nä du det kan jag förstå! Kul att den nya snart är klar då :D

Jag sitter och funderar på om jag ska riva upp min halva revontuli (71 varv av 143) eller om den ska få ha sina skavanker. Jag gjorde minskningarna mellan hålen åt fel håll från början, läste slarvigt :? Det är som lite bubbligt och stretigt om man jämför med sista varvet med hål där jag gjort rätt.
telistant skrev:
solängel skrev:Jag är snart klar med min omstickade mohairkofta. Det var inget skoj att riva upp nästan en hel kofta mohairgarn, men till slut så! Det är inte mycket kvar på ärmarna och sedan ska det bara sys ihop och virkas kant! :D

Jag sitter och funderar på om jag ska riva upp min halva revontuli (71 varv av 143) eller om den ska få ha sina skavanker. Jag gjorde minskningarna mellan hålen åt fel håll från början, läste slarvigt :? Det är som lite bubbligt och stretigt om man jämför med sista varvet med hål där jag gjort rätt.
Det kommer nog inte synas så mycket när du blockat den.
solängel skrev:
telistant skrev:

Det kommer nog inte synas så mycket när du blockat den.
Tänker så också, men jag är ju lite petig, jag vill att det ska vara rätt :? men det kanske får bli ett minne av min första diagramstickning 8)
Användarens profilbild
Av glis
Eller, ja......
Alla trådar är inte fästa helt ännu - men jag har dem på mig idag, och tänkte slutföra på lunchen
Smart att fästa trådar på lunchen! Skulle ajg också göra om jag inte äter långsammast av alla.
solängel skrev:
Eller, ja......
:app: Bild! :this:
Nu så!
Bild
Ska man vara kritisk hade jag kanske kunnat anpassa mönstret bättre på tumkilen - men jag tänker vara stolt över dem som de blev, faktiskt :D
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?