Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
:app: Nu har glis och jag beställt ull från etsy.
En styck i de här färgerna, fast annan fiber kommer till mig
Bild
Och en ofärgad att öva både spinning och färgning på :mrgreen:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev::app: Nu har glis och jag beställt ull från etsy.
Bild
Spännande! Vad blev det för butik då?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev::app: Nu har glis och jag beställt ull från etsy.
Bild
Spännande! Vad blev det för butik då?
Denna: http://www.etsy.com/shop/alltheprettyfi ... eller_info tysk. Vi velade mycket och bestämde oss för en butik i usa, men de hade så mycket att det blev svårt att bestämma sig, samtidigt som vi var lite skraja för tull och helst ville ha fibrerna imorgon. Så då blev det denna istället, som hade ett lite mindre utbud :lol:

Denna var ju döläcker också, men jag ska ju helst få tag i nåt att spinna på och sen lära mig att göra det vettigt också, så jag får hia mig lite :lol:
Bild
Den här butiken i usa var det vi hade lite svårt att välja i. Av någon anledning :roll:
http://www.etsy.com/shop/GreenwoodFiberworks?page=3
Användarens profilbild
Av solängel
Jag och ellla beställde från Vinterverkstan förra veckan och så ska jag skicka henne förbi ullaffären nästa gång hon åker till Jämtland.
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:Vinterverkstan och ullaffären här i Sverige har ok pris på kardband. Inte så mycket färdigfärgat flerfärgat, men fin ull och bra service.
jag passade på att köpa ett ofärgat kardband från samma ställe vi köpte den färgade ullen, det var ganska billigt och lika bra att få med det i samma frakt :D Men bra att veta till en annan gång.
Användarens profilbild
Av tweed
:app: Nu vill jag spinna hela natten. Fast min ull är snart slut :roll: Den färgglada som jag visade ovan har inte kommit än.

Ni får en liten bild här också, fast jag har postat den i alla möjliga forum redan, så de flesta av er har väl redan sett :mrgreen:
Bild
Av Ponyo
kvarnkvik skrev::app: Nu vill jag spinna hela natten. Fast min ull är snart slut :roll: Den färgglada som jag visade ovan har inte kommit än.

Ni får en liten bild här också, fast jag har postat den i alla möjliga forum redan, så de flesta av er har väl redan sett :mrgreen:
Bild
:love:
Av Ponyo
Skrev detta på ravelry, men postar här med

När maken sa att han ville köpa en takbox till bilen så kontrade jag med att då vill jag köpa en modern spinnrock.
Och imorgon åker maken och köper en takbox.

Så, vilken spinnrock ska jag satsa på?
Jag skulle helst vilja ha en sådan där portabel. För vi bor väldigt trångt, och det vore bra att kunna stuva undan den.
Användarens profilbild
Av solängel
Ponyo skrev:Skrev detta på ravelry, men postar här med

När maken sa att han ville köpa en takbox till bilen så kontrade jag med att då vill jag köpa en modern spinnrock.

Jag skulle helst vilja ha en sådan där portabel. För vi bor väldigt trångt, och det vore bra att kunna stuva undan den.
Louet victoria (liknar min Julia, men är mindre, hopfällbar och kommer med en väska, väldigt bra att spinna tunt på) eller Ashford traveller, kanske?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Skrev detta på ravelry, men postar här med

:app:

Jag har kikat på Viktorian som solängel nämner fast blivit avskräckt att det är två (tre?) på spinnforumet på ravelry som fått en spricka på samma ställe på sina viktorior. Det verkar som om konstruktionen är svag och innan de har koll på det vet jag inte om jag vågat köpa en. Louet säger dock att det inte är farligt och bara att spinna på. De byter ut de rockar som får väldigt stora sprickor.

Jag gillar Schachts Sidekick. Konstruktionen gör att den endast har spolbroms (scotch tension) och ingen dubbeldrivning. Jag spinner bara med spolbroms så för mig är det ingen nackdel. Många växlar, utväxling från 4.25 till 13.25:1 vilket betyder att du kan trampa i lagom tempo och få vingen att snurra både väldigt långsamt och ganska fort, bra om du vill spinna garner i olika tjocklekar.
Av Ponyo
:app:

Jag vill kunna spinna olika tjockleker, så olika växlar låter bra.

Var ska man köpa någonstans?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev::app:

Jag vill kunna spinna olika tjockleker, så olika växlar låter bra.

Var ska man köpa någonstans?
Alla moderna rockar kommer med olika växlar alltså, sidekicken är inte unik alls. Växlar mellan 5 och 15 är väl vanligast ca. Upp till tjugo behövs om man ska spinna supertunt men man kan trampa lite mer och vänta också :wink:

Jag köpte min schacht ladybug från Tyskland.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag gillar min Julia väldigt mycket!

Jag tror att de flesta är bra. Undrar om det är traveller man måste trampa sig blå på? Fast när man är van vid Julia så har de flesta för långsamma växlar...

Kan du träffa lite olika spinnrocksmärken och känna efter vad som passa just dig?
Av Ponyo
ellla skrev:Jag gillar min Julia väldigt mycket!

Jag tror att de flesta är bra. Undrar om det är traveller man måste trampa sig blå på? Fast när man är van vid Julia så har de flesta för långsamma växlar...

Kan du träffa lite olika spinnrocksmärken och känna efter vad som passa just dig?
Inte om det inte finns en butik. Känner inte att jag orkar dra ihop en spinnträff på ravelry.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?