Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev:
Elsa skrev:
Kaffemoster skrev:Gissa vems dotter som just knäckt koden med hur man stickar? och just själv förfärdigar räta maskor på löpande band...?
*stolt moder*
Wow! Då kan du absolut vara stolt ju! :D M brukar också vilja "sticka". Men jag får absolut inte visa henne, hon kör sin egen stil som mest går ut på att snurra garnet runt, runt på stickan... :roll: :lol:

Jag har precis blivit klar med min senaste stickning. Den var jättekul men nu är det tomt i huvudet på projekt. Vad gör man då? Pausar? :hmm:
:shock:
Det är halva grejen med att sticka. Att drömma om nya projekt under tiden. :D
Ja, absolut! Tomt i huvudet var egentligen inte korrekt. :lol: Jag har en sisådär 15-20 projekt (och garn till nästan lika många... :roll: ) som jag funderar på och drömmer om. Men inget som riktigt griper ta i mig om den beskrivningen är begriplig. Jag provade pausa efter jul, men det gick bara ett par dagar, sen var jag igång igen. Så blir det nog snart igen. En idé till ett par blöjbyxor börjar ta form, nämligen. :D :tumup:
Användarens profilbild
Av Lojse
baaahh, jag är så frustrerad.. jag kommer inte igång med koftan som jag har tänkt virka till lillen... har fått för mig att jag inte klarar av att läsa mönstret...*bitter*

istället har jag "beställt" en pippitröja från lillens farmor och en kofta med mosstickning från lillens mormor..

men jag skulle ju verkligen vilja få till virkningen...
Användarens profilbild
Av Elflin
erisara skrev:Nu är det bevisat, jag är inte någon prinsessa (den var inte färdig-blockad så den var fortfarande uppspänd under bäddmadrassen i natt). Men nu är den klar och jag är så nöjd. :)

Bild
:love: :siishah: :love: DEN VAR VACKER!

(Var finns mönstret om jag nu skulle våga? :hide: )
Elflin skrev:
erisara skrev:Nu är det bevisat, jag är inte någon prinsessa (den var inte färdig-blockad så den var fortfarande uppspänd under bäddmadrassen i natt). Men nu är den klar och jag är så nöjd. :)

Bild
:love: :siishah: :love: DEN VAR VACKER!

(Var finns mönstret om jag nu skulle våga? :hide: )
.
Det är en revontuli-sjal designad av Anne Mäki-Puhtila. Hennes blog finns här: http://muro.vuodatus.net/blog/881297
Sedan finns mönstret översatt till svenska också men jag hittade inte länken just nu. Jag tyckte inte den var särskilt svår. Kaffemoster har dessutom stickat den förut (flera gånger om jag minns rätt) så hon kunde svara på mina frågor när jag började.
Användarens profilbild
Av tweed
Jättefin sjal erisara!

Jag har kommit en bit till på min kofta, tyvärr är den röda på regnbågen och det ljusröda på det andra nystanet nästan likadant och givetvis råkade de bitarna komma samtidigt på koftan, så den är nästan enfärgad där :?
Bild
kvarnvik skrev:Jättefin sjal erisara!

Jag har kommit en bit till på min kofta, tyvärr är den röda på regnbågen och det ljusröda på det andra nystanet nästan likadant och givetvis råkade de bitarna komma samtidigt på koftan, så den är nästan enfärgad där :?
Bild
Tack.

Oooh, vad snygg koftan blir. :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:Jättefin sjal erisara!

Bild
Fats jag kan tycka det är snyggt med ett enfärgat parti på mitten.
Användarens profilbild
Av Elsa
Lojse: Prova! Jag tycker att det är enklare när man väl sitter med arbetet framför sig att förstå beskrivningen. Och stöter du på patrull kan du ju alltid fråga. Här till exempel! :D

erisara: SUPERvacker sjal! :loving: Hur mycket Kauni gick det åt?

kvarnvik: Håller med Fryle där. Jag tycker inte alls att gör något att det röda hamnade tillsammans. Det blir som en kul detalj. Den kommer att bli jättefin! :tumup:
Användarens profilbild
Av emindy

Bild
:love:

skitsnygg!
erisara skrev:Jag stickade inte med Kauni utan med Evilla (heter det väl, estländskt i alla fall). Det gick åt lite drygt 100g (härvan var på drygt 200 g och jag har ca 90g kvar).
va..? Är det entrådigt då..?
Jag har för mig att jag stickat upp åtminstone 150 g, (drygt?) och jag tycker att mina blivit så små....
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?