Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Knyttet & K skrev:
Ketronya skrev:Nu har jag stickat en sjal av garnet jag fick i Garn och Godis-bytet vi hade i somras :)

Bild
Bild

Jag lät mig inspireras av Dumbledores fågel Fawkes från Harry Potter :)

Tyvärr minns jag inte vem jag fick garnet av, jag skäms :oops: Men tack så hemskt mycket än en gång, jag är jättenöjd :tumup:
Åååh vad fin! :love:
Det var av mig du fick garnet, det blev verkligen en jättevacker sjal! Har du gjort mönstret själv?

Och för er som undrar vad det är för garn så är det entrådigt ullgarn från Kampes? Kempes?
Ja, just det. förlåt att jag glömde :wink:

Nix, mönstret är gratis från Ravelry, Percy heter det.
ellla skrev:Härlig sjal Ketronya!
Det blir helt olika färg på den i datorn och på Iphonen, är den röd eller orange??
Den är riktigt skarpt orange :D
telistant skrev:Ketronya den är magnifik! Att det går att sticka så :love:
Tack! Det gör mig glad att höra! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Ketronya skrev:
ellla skrev:Härlig sjal Ketronya!
Det blir helt olika färg på den i datorn och på Iphonen, är den röd eller orange??
Den är riktigt skarpt orange :D
Snyggt!
I min dator är den tomatröd...
Mönstret var superfint!
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:Vet att jag nån stans sett lös avmaskning där det ingick omslag (tror nog beskrivningen var på engelska + film snutt (ev bilder)). Hittar bara ingen stans. Nån som vet vad jag menar eller var jag kan finna denna avmaskning?
Jag vet vilken du menar! Jag surfar på telefonen och kan inte länka men om du går in på ilsefins blogg och bläddrar ner till hennes randiga tub/poncho så finns det en länk där.
Jag har hittat ett jättefint garn som jag tänkte sticka en sjal i till en vän. Det kommer bli så himla fint och det är precis rätt färg för vännen.

Jag har dessutom nystat upp mitt ullgarn som jag färgade klockan 1 på natten när jag fick ett infall så nu har jag 200 gram orange/röd/grönt ullgarn som jag inte vet vad jag ska göra med, har lika mycket orange dessutom som jag hann nysta innan jag fick för mig att börja färga...
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Kvarnvik: Fick du till uppläggningen?
Ja, men sen tyckte jag att mönstret var lite hopplöst, så nu freestylar jag istället :D Får se hur det g¨r nu när jag har kommit fram till öppningen och hälen, då får jag nog titta på mönstret igen :lol:
Är det någon som vill hjälpa mig med att förstå ett mönster?
JAg är dålig på att förstå mönsterbeskrivningar och nu har jag dessutom tänkt att göra det på engelska. :roll:
Det är den lilla hunden som jag visade bild på för ett tag sedan.

Så här står det:
Leg 1
Evenly CO 6 sts on dpn’s and join, making sure not to twitch stiches
R1: KFB all 6 sts (12sts)
R2: (KFB, K3) around (15sts)
R3-R18: K all sts
R19: KFB, K13, KFB of the last stich (17 sts)
R20: K all
R21: KFB, K15, KFB of the last stich (19 sts)
R22: K all, backwards loopCO 1 st at the end

Break yarn, leave about a 18” tail and move stiches to your circular needle.
Make a second leg, repeating above instructions. Divide these sts onto 2dpn’s with 10 sts on one needle and 10 sts on the other. Transfer these stiches onto the circular needle with the increase sides facing .
JAg förstår bara litegrand av allt detta... :|
Användarens profilbild
Av MuuM
Leg 1

Make a second leg, repeating above instructions. Divide these sts onto 2dpn’s with 10 sts on one needle and 10 sts on the other. Transfer these stiches onto the circular needle with the increase sides facing .
Ben 1
Lägg upp 6 maskor på strumpstickor och sticka runt, var försiktig så du inte vrider arbetet.
Varv1: Sticka i främre och bakre maskbågen på alla maskorna (nu har du 12 maskor)
V2 (Sticka i främre och bakre maskbågen, sticka 3) runt (nu har du 15 maskor)
V3-18 Sticka alla maskor
V19: Sticka i bakre och främre maskbågen, sticka 13, sticka i bakre och främre maskbågen på den sista maskan (nu har du 17 maskor)
V20 Sticka alla
V21 Sticka i bakre och främre maskbågen, sticka 15, sticka i bakre och främre maskbågen på den sista maskan (nu har du 19 maskor)
V22 Sticka alla och maska på en med "backward loop" i slutet. Vad det är får du nog fråga Kvarnvik. ;-)
Användarens profilbild
Av Edith
puppan skrev:Är det någon som vill hjälpa mig med att förstå ett mönster?
JAg är dålig på att förstå mönsterbeskrivningar och nu har jag dessutom tänkt att göra det på engelska. :roll:
Det är den lilla hunden som jag visade bild på för ett tag sedan.

Så här står det:
Leg 1

JAg förstår bara litegrand av allt detta... :|
Ben 1
Lägg upp 6 maskor på strumpstickor och sticka runt utan att vrida maskorna.
Varv 1: Sticka två maskor i varje maska (2 m i 1 m - en maska i främre maskbågen och en maska i bakre maskbågen) i alla maskorna (12 maskor)
Varv 2: *Sticka 2 m i 1 m, sticka 3 m* upprepa ** varvet ut
Varv 3-18: sticka alla maskor (rätt)
Varv 19: Sticka 2 m i 1 m, sticka 13 m, sticka 2 m i 1 m
Varv 20: sticka alla m
Varv 21: Sticka 2 m i 1 m, sticka 15 m, sticka 2 m i 1 m
Varv 22: Sticka alla m, lägg upp en maska (med ett halvslag)

Ta av garnet, lämna en ända på ca 45 cm och flytta maskorna till rundstickan.
Gör ben 2 och upprepa instruktionerna ovan. Dela upp maskorna på 2 strumpstickor med 10 maskor på ena stickan och 10 på den andra. Flytta maskorna till rundstickan med ökningssidorna mot varandra (?).

Det där sista är jag osäker på, men du ser nog hur det ska vara när du kommit så långt. :D

Lycka till!
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 291

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?