Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har gjort 13 st dagbindor, och så har jag en del sedan tidigare också. Hur mycket man behöver beror ju på hur mycket man blöder, hur ofta man vill byta och hur ofta man tvättar. Jag blöder som tusan flera dagar och behöver byta jätteofta, så jag kommer nog att få användning av hela högen och mer därtill.
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Humleblomstern skrev:Lovade att visa bilder på tygbindorna jag sytt på senaste tiden efter Emilitens beskrivning. Det blev ett helt gäng! Tror ni att jag är nöjd eller nöjd 8) ?

Bild
Bild
Bild
:love: :love: De var jättesnygga!
Vad är det för fina tyger och var har du köpt dem?
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Lovade att visa bilder på tygbindorna jag sytt på senaste tiden efter Emilitens beskrivning. Det blev ett helt gäng! Tror ni att jag är nöjd eller nöjd 8) ?

Bild
Bild
Bild
Grymt snyggt!
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Humleblomstern skrev:Den prickiga flanellen (med olika färger) är köpt via Etsy, den blommiga flanellen en barnfilt från Myrorna, den turkosprickiga från Ohlssons tyger och den bruna flanellen med vita prickar kommer från Etsy. PULen som syns på baksidan är från Myllymuksut.
Är den bladiga också från etsy? Det är de två på understa bilden som jag suktar mest efter. Jag har precis fått ett paket därifrån men mycke vill ha mer :wink:
Användarens profilbild
Av pulibus
Titinea skrev:
emmy_ackevik skrev:
Titinea skrev:Jippie! Mitt paket flanell kom med posten idag och jag förstår verkligen din mening: "klappat tyger ikväll" de är ju så mjuka och sköna och fina...mmmm Tvätta och sen sy, men vågar jag tvätta dessa godbitar i 60 grader? Hur har ni andra gjort?
Jag tvättade i 60, körde dom ihop med blöjorna, gick toppen!!! Kan du inte visa vad du köpte?? Nyfiken :D
Här är min fina blandning. Jag köpte inte så många och hade turen att inte få tull. Så det blev ungefär 200 kronor för dessa fyra.. tihi
Vet inte vad jag ska börja att sy..hmmm.. kanske tygbindor :wink:

Bild
:love: :love:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ms Morrison skrev:
Humleblomstern skrev:Den prickiga flanellen (med olika färger) är köpt via Etsy, den blommiga flanellen en barnfilt från Myrorna, den turkosprickiga från Ohlssons tyger och den bruna flanellen med vita prickar kommer från Etsy. PULen som syns på baksidan är från Myllymuksut.
Är den bladiga också från etsy? Det är de två på understa bilden som jag suktar mest efter. Jag har precis fått ett paket därifrån men mycke vill ha mer :wink:
Nej, bladen är baksidan på bindan! Det är PUL från Myllymuksut.
Etsy skapar habegär å de grövsta, eller hur? :lol:
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Humleblomstern skrev:
Ms Morrison skrev:
Nej, bladen är baksidan på bindan! Det är PUL från Myllymuksut.
Etsy skapar habegär å de grövsta, eller hur? :lol:
Ånej, då måste jag alltså handla både från Etsy och Mylly 8)
Av Eloem
Åh, va mycket fint :love: .
Själv har jag testat mina nattbindor som jag sydde med bara PUL i vingarna för att jag var rädd att blodet skulle sprida sig ut annars.
Tyvärr så läckte de i de sömmar som gick rakt igenom alla lager precis där vingen sytts fast i bindan, så jag kanske testar att sy vingar med innerskikt+PUL nästa gång, men då måste det vara ett innerskikt som inte suger åt sig.
Nå'n som har nå'n fiffig idé om har man annars kan göra?
Det kan nog bli ganska komplicerat att sy vingarna i två lager eftersom jag sytt en egen typ av vingar som följer bindans form upp och bak där bindan svänger utåt.
Svårt att förklara, men jag har liksom gjort ett klipp mitt i vingen och sen vikt bak de båda flikarna runt bindan och i det trekantformade mellanrummet som då blev har jag sytt fast en trekanstbit av PUL:en.
Kan ta tiiiiiid om jag måste göra det i innerskiktet oxå som dessutom är väldigt stretchigt.
Nå'n annan som varit med om att läckage i sömmarna? Jag använder polystertråd. De funkade dock bättre än pappersbindorna jag haft förut. Inget läckage på sidorna där vingen slutar. Inget läckage bak. Inga fläckar på lakanet, bara på trosorna där det läckte i sömmen.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag förstår inte riktigt hur du gör dina vingar... :oops: Men menar du att du syr genom PUL:en? Då blir det ju hål som gör att det läcker. Mina bindor får en hel baksida av PUL, alltså hela baksidan sitter ihop. Det syns på bild nr 3 i mitt bildinlägg på förra sidan, där man ser både fram och bak på bindan.
Av annbom
Eloem skrev:Tack! Ja, jag får helt enkelt prova att sy med både innerskikt och PUL i vingarna annars blir det ju en söm i PUL:en
Jag gör med en söm på mina nattbindor, men prova att tvätta i 90 grader en gång så kanske det funkar. För mig funkar det i alla fall :)
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?