Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev: Sen träffade jag Maria Gustavsson igår, Marias garn. Hon hade den här på sig:Bild
och den är ju så häftig!

Den finns i boken Loop d loop - är det någon som har den och kan tänka sig att kopiera mönstret till mig?
Jag tittade faktiskt på den på Ravelry igår, bland projekten gillade jag nog denna bäst:
Bild
Vilken cool tröja!

Jag vill göra en sjalkofta av ett garn jag har av hemspunnen karaktär och ljust, typ natur. Stickor 4-5 så ganska grovt.
funderar på att lägga in flätor eller nåt för att den inte skall bli så enformig. Vad tror ni? Har ni några förslag?
emindy skrev:Vilken cool tröja!

Jag vill göra en sjalkofta av ett garn jag har av hemspunnen karaktär och ljust, typ natur. Stickor 4-5 så ganska grovt.
funderar på att lägga in flätor eller nåt för att den inte skall bli så enformig. Vad tror ni? Har ni några förslag?
Jag är själv lite sugen på att sticka nån slags sjalkofta antingen med en snygg, bred, flätstickning på ryggen mitt bak, lite keltisk i sin stil gärna. Tror det skulle vara snyggt!

Alt. att göra en fläta längs överkanten?
Jag har stickat en mössa i present till pappas fru. Hoppas hon gillar den, jag valde färger som jag vet att hon tycker om
http://ravel.me/utterfly/zo2p9 jag lyckas inte klistra in bilden från min telefon så hoppas länken funkar.
Just nu håller jag på med en ballerinawrap-cardigan till min femåring som just har börjat dansa.
Av Ponyo
Fryle skrev:Jag skulle gärna vilja sticka den här halsduken:
http://www.cometosilver.com/patterns/palindrome.htm
Bild

Men jag kan tyvärr inte sticka på engelska. :oops:
Kan någon hjälpa till med en översättning av varv 5?
Row 5: (RS) *K2, P2, C8F* Repeat to last 4 sts, K2, P2
(Räta) *sticka 2 räta, 2 aviga, C8f (sätt 4 m på en flätsticka, och håll den framför arbetet, sticka 2 räta, 2 aviga. Sticka sedan 2 räta och 2 aviga från flätstickan.)* upprepa

(Ändrade lite)
Av Ponyo
Vänta! Man måste ju läsa allt!
C8F: Slip 4 sts to a cable needle and hold to front, K2, P2, then K2, P2 from the cable needle.
C8f: sätt 4 m på en flätsticka, och håll den framför arbetet, sticka 2 räta, 2 aviga. Sticka sedan 2 räta och 2 aviga från flätstickan.
Jag är inte alls nöjd med min resårstickning :|
Det blir stora hål i mönstret :(
Ena bilden är när jag sträcker ut det och andra är utan att jag drar ut det.

Bild
Bild

Har kollat lite youtube klipp och tycker jag gör som man ska. På bilden har jag stickat resårstickningen med stickor 3 och slätstickningen med stickor 4.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:Jag råkade bli med icordmaskin idag :loving:
Hur bra som helst!
Om det är samma som en stickkvarn så har jag också en. Den är jätterolig! :app:
Användarens profilbild
Av Fryle
tuviluvis skrev:Jag är inte alls nöjd med min resårstickning :|

Har kollat lite youtube klipp och tycker jag gör som man ska. På bilden har jag stickat resårstickningen med stickor 3 och slätstickningen med stickor 4.
Det ser ut som korrekt resårstickning.
Av Ponyo
Fryle skrev:
tuviluvis skrev:Jag är inte alls nöjd med min resårstickning :|

Det ser ut som korrekt resårstickning.
Ja. Testa betydligt mindre stickor.
Just 1+1resår blir lätt ojämnt för mig.d
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?