Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Cayenne skrev:
mly skrev:Min tröja är klar, vad tycker ni, ska jag göra något med halsen? Den vill peta utåt lite, virka en kant kanske?
Dålig bild får be om bättre hjälp när K kommer hem.
Bild
Snyggt! JAg tror jag skulle försöka fixa halsen så att den inte blir värre efter tvätt....

Själv har jag strandat. Jag har inte stickat något på flera veckor - jag som bara har 1½ ärm kvar..... Det är så stor att det är bökigt att ta med till simskolan numer... Dit har jag haft med mig en liten virkning det sista istället.
Det har du rätt i, ska se om jag kan göra något åt den, tror ni vitt virkgarn fungerar till kant? Jag tror inte det är så smidigt att virka av detta bubbliga garnet.

Jag fastnade också när jag kom till ärmarna, både på denna och koftan.
Av gurkan
Fin mly! Är den stickad i något mönster? Det är så symmetriska bubblor? Björnbär?

Jag håller på med mitt tröjexperiment, men jag stickar väldigt långsamt. :)
Av mly
Fryle skrev:Snyggt, mly! Bouclégarn är lite somrigt mysigt på något vis.
tack! visst är det, har ljusblått kvar, funderar på vad jag ska hitta på med det, jag gillar verkligen blått.
Virkade ett varv smygmaskor på insidan med vitt virkgarn, tror det blev rätt så bra.
Av mly
gurkan skrev:Fin mly! Är den stickad i något mönster? Det är så symmetriska bubblor? Björnbär?

Jag håller på med mitt tröjexperiment, men jag stickar väldigt långsamt. :)
Tack, näe det är bara boucle garn, så ren slump. På koftan jag stickade hamnade det tjocka partiet på samma ställe på ärmen därför ser ärmarna resårstickade ut.
Användarens profilbild
Av glis
Jättekul att se att det blev så fint Mly! Jag var jätteskeptisk till garnet när jag såg det men redan koftan visade ju att det funkade. Kul och lärorikt för mig som inte anser att det är värt att lägga tid på annat garn än ull.
Av mly
glis skrev:Jättekul att se att det blev så fint Mly! Jag var jätteskeptisk till garnet när jag såg det men redan koftan visade ju att det funkade. Kul och lärorikt för mig som inte anser att det är värt att lägga tid på annat garn än ull.
Jag är lite ny på bomull med, har tyckt att det har varit svårt att få jämt när man stickar det, men just detta garnet är ju inte så noga så, måste säga att jag gillar bomull mer å mer.
Användarens profilbild
Av Mosan
Så fin mly! :D

Jag kanske ska hänga på här för jag håller på med en uppifrån och ner-kofta.
Har kommit en bit nedanför armhålorna på oket.
Jag skulle vilja göra fickor på något fint sätt. Någon som har tips? Det är en helt vanlig slätstickad ylletröja som är rätt trist och sticka. :roll: Det måste hända något snart!
Användarens profilbild
Av solängel
Mly: fin!

Mosan: sticka in en tråd där du vill ha fickan, ungefär som om du skulle sticka en tumme på en vante. Sedan plockar du upp de maskorna och stickar en fickpåse. Som en tumme fast du vränger den ut och i sedan.
Användarens profilbild
Av Mosan
solängel skrev:Mly: fin!

Mosan: sticka in en tråd där du vill ha fickan, ungefär som om du skulle sticka en tumme på en vante. Sedan plockar du upp de maskorna och stickar en fickpåse. Som en tumme fast du vränger den ut och i sedan.
Men blir inte det tråkigt då? Det är inga detaljer alls på min kofta utan bara slätt alltihop. Tänkte att man kanske kunde skoja till det lite men jag vet inte hur.
Av mly
MuuM skrev:Mly, den är jättefin! Jag har också sånt garn, kanske ska göra nåt...

Jag har i alla fall påbörjat min Wray som jag köpte mönster till på mellandagsstickningen. Projekt finns på Ravelry, http://www.ravelry.com/projects/Ridderstolpe/wray
Den är fin, ska bli spännande att se, jag funderar på en topp tackvare dig, har 6 nystan turkost tilda garn. Mönster tips?
Användarens profilbild
Av MuuM
mly skrev:
MuuM skrev:Mly, den är jättefin! Jag har också sånt garn, kanske ska göra nåt...

Jag har i alla fall påbörjat min Wray som jag köpte mönster till på mellandagsstickningen. Projekt finns på Ravelry, http://www.ravelry.com/projects/Ridderstolpe/wray
Den är fin, ska bli spännande att se, jag funderar på en topp tackvare dig, har 6 nystan turkost tilda garn. Mönster tips?
Tant koftas uppifrån och ner, eller Knittys Bad Penny.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?