- tor nov 25, 2010 12:17
Två små hjärtan
Fina barbor, Enid! Snyggt med krullet på barbamamman! Jag önskar jag kunde få lite tid att virka igen.

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Jag vet inte vad som kvalar in som amigurumi, men dessa verkar ju vara lämpliga nybörjarprojekt: http://www.365slojd.se/?p=2701
Är det nån som har bra länkar till sånna?? Så jag kan ha lite mönster som inspiration??
Jag inser att jag måste sätta mig och virka. Nu på direkten!
ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Jag vet inte om det är intressant, men jag har en amigurumibok som kan lånas en stund om den skulle hinna fram innan dess. Tänkte om du vill ha något med som går att bläddra i, det finns en del bra nybörjarprojekt i den också.
Är det nån som har bra länkar till sånna?? Så jag kan ha lite mönster som inspiration??
ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Är det själva principen att börja med magisk ring och virka i spiral du ska göra?
ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Finns superbra böcker på bibblan, minst två sådana!
nakum skrev:Tack!ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Jag vet inte om det är intressant, men jag har en amigurumibok som kan lånas en stund om den skulle hinna fram innan dess. Tänkte om du vill ha något med som går att bläddra i, det finns en del bra nybörjarprojekt i den också.
Jag inser att jag måste sätta mig och virka. Nu på direkten!![]()
Och nu har jag passat på att tassa tråden.
ellla skrev:Jag har nyss börjat virka igen efter 16 års uppehåll.nakum skrev:Tack!ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Jag vet inte om det är intressant, men jag har en amigurumibok som kan lånas en stund om den skulle hinna fram innan dess. Tänkte om du vill ha något med som går att bläddra i, det finns en del bra nybörjarprojekt i den också.
Jag inser att jag måste sätta mig och virka. Nu på direkten!![]()
Och nu har jag passat på att tassa tråden.![]()
Men jag ska länsa biblo tänkte jag. Nåt måste det ju finnasdär!
puppan skrev:Mer inspiration och söta figurer än teknik. Det är ett julpyssel med massor av olika stationer tex göra cerat eller kort eller trådsjöjd eller virkning av amigurumisar! Så snabbt lätt och roligt är tankenellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Är det själva principen att börja med magisk ring och virka i spiral du ska göra?
Eller virka några små söta figurer?
Om du googlar på amigurumi så finns det ju hur mycket som helst.
ellla skrev:JAg vet att det finns mönster på små tomtar på fröken elsas blogg.puppan skrev:Mer inspiration och söta figurer än teknik. Det är ett julpyssel med massor av olika stationer tex göra cerat eller kort eller trådsjöjd eller virkning av amigurumisar! Så snabbt lätt och roligt är tankenellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Är det själva principen att börja med magisk ring och virka i spiral du ska göra?
ellla skrev:Virka två bollar för en snögubbe?puppan skrev:Mer inspiration och söta figurer än teknik. Det är ett julpyssel med massor av olika stationer tex göra cerat eller kort eller trådsjöjd eller virkning av amigurumisar! Så snabbt lätt och roligt är tankenellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Är det själva principen att börja med magisk ring och virka i spiral du ska göra?
Fryle skrev:Tack! De ska provas!ellla skrev:Jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har lovat att ställa upp med workshops i amigurumi på kyrkans julpyssel!Jag vet inte vad som kvalar in som amigurumi, men dessa verkar ju vara lämpliga nybörjarprojekt: http://www.365slojd.se/?p=2701
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?