Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nu har jag stickat klart Villes tröja. Ska tvätta den, men sen ska ni få se på bild :D

Började på de turkosa sparkbyxorna. Oj vad pyttigt! Både garnet och stickorna, men speciell byxorna.
Har V verkligen varit så liten :loving:
Det är riktigt roligt att sticka så smått.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Nu har jag stickat klart Villes tröja. Ska tvätta den, men sen ska ni få se på bild :D

Började på de turkosa sparkbyxorna. Oj vad pyttigt! Både garnet och stickorna, men speciell byxorna.
Bild vore skoj att se! :app: Å va mysigt att sticka så litet! Vad blev det för garn nu då? Vem stickar du till?
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Nu har jag stickat klart Villes tröja. Ska tvätta den, men sen ska ni få se på bild :D

Bild vore skoj att se! :app: Å va mysigt att sticka så litet! Vad blev det för garn nu då? Vem stickar du till?
Det blev Drops turkosa alpaca tillslut. Och det känns supermjukt.
Jag stickar åt en gravid kompis. Hon ska ha nu i februari. Hon blev förälskad i me&i sparkbyxor med igelkott på, men de var slut.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:

Jag stickar åt en gravid kompis. Hon ska ha nu i februari. Hon blev förälskad i me&i sparkbyxor med igelkott på, men de var slut.
Det blir nog kanon! Jag har ett par som hon kanske vill ärva, men de är ju i strl 74.
Min gröna kofta är otursförföljd! :gaah:
Vad tror ni hände idag då? Jo, strax innan jag skulle börja sticka med Brittanystickorna, så fastnade de på bussen (hur och i vad vet jag inte) och gick av. Båda två! :purskis:
From nu har jag bestämt att den stickningen inte får följa med ut hur huset mer.

Så i eftermiddags var det ju bara att åka till Stickbutiken på väg från skolan (både KnitLab och Stickbutiken ligger på vägen beroende på hur man åker 8) ) och köpa nya stickor. Bambu blev det nu, och ingen bambusticka har gått av för mig nånsin. *peppar peppar*

När jag klev in i butiken såg jag fantastiskt garn i en korg som jag klämde lite på, och såklart blev tvungen att handla lite av. Milano från Hjertegarn, ett nystan lila och ett nystan regnbågsfärgat, som ska bli typ fuskpolos/halskragar. Den regnbågsfärgade är påbörjad och stickas på frihand. :whut:
Men det blir nog bra, hoppas jag.

(Bilder finns på bloggen.)
Knyttet & K skrev:
Asereht skrev:Nu har jag lagt in bild på min supertighta dragspelsbasker i bloggen. Ska ge mig på ett nytt försök här framöver. Måste bara räkna lite på mönstret. Jag vill ju ha den lite pösigare.
Vad fin den blev! Alltså, när jag ser den känner jag att jag MÅSTE ha gjort något fel när jag stickade min för min blev ju helt gigantisk trots att stickfastheten stämde :hmm: Eller mätte jag helt fel? Den såg ju inte alls så stor ut på din son. Vad har han för hattmått ungefär?
Men vad lattjo, fattar inte att min blev så tight. Den är väldigt stretchig men det hjälper ju inte. :roll: Mellanbusen ahr 50 cm i hattmått medan jag har 54. Måste testa igen men den här gången blir det annan färg tror jag. Iofs tycker jag att de jag hade är jättefina men den blev så mörk, tror jag vill att kontrasten ska bli lite större. Är det någon som använt mörkgrå och ljus karamell och som har en bild. Blir inte klok på grundfärgen på bilden hos Garnkorgen, tror min skärm är lite mörk.
kvarnvik skrev:Asereht och Knyttet: ni kanske ska byta baskrar med varandra :wink:
*ha ha* Ja det är ju en idé fast jag har lovat bort min till mormor jag. *s*
kvarnvik skrev:Jag har börjat sticka på en mönsterstickad mössa, min första mönsterstickning :app: En sån här: Bild Den med blommor. Det var inte så svårt som jag hade trott och kul :D
De där mössorna är så grymt snygga! Speciellt liggande så där som på bilden, mycket aptitligt. :heart:

Fast jag har inte vågat mig på något sånt än, är lite feg när det gäller mycket mönster. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Min gröna kofta är otursförföljd! :gaah:
Vad tror ni hände idag då? Jo, strax innan jag skulle börja sticka med Brittanystickorna, så fastnade de på bussen (hur och i vad vet jag inte) och gick av. Båda två! :purskis:
From nu har jag bestämt att den stickningen inte får följa med ut hur huset mer.

Så i eftermiddags var det ju bara att åka till Stickbutiken på väg från skolan (både KnitLab och Stickbutiken ligger på vägen beroende på hur man åker 8) ) och köpa nya stickor. Bambu blev det nu, och ingen bambusticka har gått av för mig nånsin. *peppar peppar*

När jag klev in i butiken såg jag fantastiskt garn i en korg som jag klämde lite på, och såklart blev tvungen att handla lite av. Milano från Hjertegarn, ett nystan lila och ett nystan regnbågsfärgat, som ska bli typ fuskpolos/halskragar. Den regnbågsfärgade är påbörjad och stickas på frihand. :whut:
Men det blir nog bra, hoppas jag.

(Bilder finns på bloggen.)
Metallstickor kanske vore nåt för dig ändå :wink: Men allvarligt, kör du med vanliga långa stickor? Du kanske skulle testa rundsticka eller flexistickor. Då är ju det hårda på stickan så mycket kortare och mindre känsliga.
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:

Det blir nog kanon! Jag har ett par som hon kanske vill ärva, men de är ju i strl 74.
Ja! :vågen:
Dom vill jag gärna köpa av dig.
Senast redigerad av Ponyo den fre jan 30, 2009 09:40, redigerad totalt 1 gånger.
Ledig idag! :vågen:

Ska strax iväg till en god vän och sticka! Håller på med en babyfilt (välgörenhets-stickprojektet i en annan tråd) och en flätstickad halsduk. Idag blir det nog mest koncentration på halsduken, vill gärna ha klart den innan våren... :roll:
Användarens profilbild
Av Totte
Nebulosa skrev:Jag har stickat en socka!! :vågen: :app: :rodna: 8) :lol:
Min första nånsin!

Inte perfekt men den är MIN! :loving:

Nu håller jag på med en kompis till den. :wink:
:vågen: Heja dig!!
Nebulosa skrev:Jag har stickat en socka!! :vågen: :app: :rodna: 8) :lol:
Min första nånsin!
sockan.jpg
Inte perfekt men den är MIN! :loving:

Nu håller jag på med en kompis till den. :wink:
:vågen:

Jättesnygg ju! :app:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?