Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:Jag letar efter ett mönster på typ en sån här kofta. En kofta som är liksom en blandning av en kofta och en wrap/sjal.
Någon som sett ett sådant, eller som har idéer på vad jag kan använda för sökord? Har letat ett tag på ravelry nu utan större framgång...

Bild
Jag har ett mönster till en sån kofta i en-trådigt ullgarn, kan kopiera och skicka om du vill?
solängel skrev:
Ketronya skrev:Jag letar efter ett mönster på typ en sån här kofta. En kofta som är liksom en blandning av en kofta och en wrap/sjal.
Någon som sett ett sådant, eller som har idéer på vad jag kan använda för sökord? Har letat ett tag på ravelry nu utan större framgång...

Bild
Jag har ett mönster till en sån kofta i en-trådigt ullgarn, kan kopiera och skicka om du vill?
Ja, tack det hade varit jättesnällt! Jag Pm:ar adress!
Moson skrev:

Bild
Jag tror det skulle kunna funka att sticka den som om det var en kofta med raglanärm och lägga på fram typ som en jättebred knäppkant. Antingen uppifrån och ner eller nerifrån och upp.
Lägg på lite höjd i nacken och sticka helt rakt i halsen fram, alltså utan att forma någon ringning.
Jag är inte helt säker på om jag förstår hur du menar, om jag lägger upp för att sticka uppifrån och ned, hur jag ska åd göra med raglanökningarn för att få framkanten att gå rakt ner istället för att bli fyrkantig som den ju blir annars? :hmm:
Användarens profilbild
Av Moson
Ketronya skrev:
Moson skrev:
Jag tror det skulle kunna funka att sticka den som om det var en kofta med raglanärm och lägga på fram typ som en jättebred knäppkant. Antingen uppifrån och ner eller nerifrån och upp.
Lägg på lite höjd i nacken och sticka helt rakt i halsen fram, alltså utan att forma någon ringning.
Jag är inte helt säker på om jag förstår hur du menar, om jag lägger upp för att sticka uppifrån och ned, hur jag ska åd göra med raglanökningarn för att få framkanten att gå rakt ner istället för att bli fyrkantig som den ju blir annars? :hmm:
Du gör som vanligt med raglanökningen. Det som blir framkanten när man har den på sig är den övre kanten när den ligger platt. Är du med?
Passformen blir nog bättre om man gör så än om man gör bara ett rakt stycke med ärmar eftersom du har ett riktigt bakstycke och riktiga ärmhål.
Användarens profilbild
Av Moson
Här är mössan på en inte helt nöjd Edith. Det är svårt att visa färgerna ordentligt för bilden blev ganska suddig.
Bild
Användarens profilbild
Av Moson
MammaTess skrev:
Moson skrev:Här är mössan på en inte helt nöjd Edith. Det är svårt att visa färgerna ordentligt för bilden blev ganska suddig.
Bild

Men ohhh :love: , hu gör man en sån...mössan alltså :D :wink:
Eller hur :)
Såhär gör man
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 16&lang=se
Om man vill göra en Tant Kofta-kofta, men med rund halslinning, är det bara att låta bli att öka tills man har stickat förbi halskanten då? Ökar man sen på samma sätt?
Användarens profilbild
Av Fryle
zandrama skrev:Om man vill göra en Tant Kofta-kofta, men med rund halslinning, är det bara att låta bli att öka tills man har stickat förbi halskanten då? Ökar man sen på samma sätt?
Jag tror att man måste fördela ökningarna jämnt över varven för att få halsringningen rund. Om du stickar utan ökningar i början får du en liten ståkrage skulle jag tro.
Användarens profilbild
Av Moson
Fryle skrev:
zandrama skrev:Om man vill göra en Tant Kofta-kofta, men med rund halslinning, är det bara att låta bli att öka tills man har stickat förbi halskanten då? Ökar man sen på samma sätt?
Jag tror att man måste fördela ökningarna jämnt över varven för att få halsringningen rund. Om du stickar utan ökningar i början får du en liten ståkrage skulle jag tro.
I beskrivningen för "incredible fit" tröjan står det hur man ökar för rund hals. Den är väl ganska lik Tant Koftas så du borde kunna kolla där zandrama
tk81 skrev:tänkte jag skulle sticka en reventuli sjal men det står helt still i huvudet hur man ökar med vänster eller höger lutning

tänkte att någon här säker vet då jag inte kan komma ihåg hur man gör :)
Man lyfter tråden mellan maskorna bakifrån eller framifrån. Den man lyft bakifrån stickar man i främre maskbågen, tror jag. Vilken som lutar åt vilket håll får du kolla själv, för jag har ingen aning :D
Av Enid
Helt rund är den inte men jag har stickat en kofta till M som är ganska rund i halsringningen och då stickade jag sju varv rätstickning först och sen ökade jag som vanligt det gjorde "hörnen" mjukare än när man börjar med ökningarna direkt. Den halsringningen är ganska liten också, sitter högt upp mot halsen och då ser den ju också rundare ut än när man har större hlr.
Enid skrev:
Helt rund är den inte men jag har stickat en kofta till M som är ganska rund i halsringningen och då stickade jag sju varv rätstickning först och sen ökade jag som vanligt det gjorde "hörnen" mjukare än när man börjar med ökningarna direkt. Den halsringningen är ganska liten också, sitter högt upp mot halsen och då ser den ju också rundare ut än när man har större hlr.
Det låter toppen. Tack! :)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?