Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Trulsamin skrev:
Aborre skrev:
hörnsten skrev:
Aborre skrev:Finns det några likvärdiga alternativ till s1k2tog psso?
Sl2k1 psso? :wink:
Så kan man ju också se på saken :lol: Jag testade så också men jag tycker det blir så fult när man har lite större stickor till lite tunnare garn :hmm: Rätt stickor till rätt garn blir det okej men.. ja.
Jag tycker att det brukar rätta till sig lite med blockning...
Det beror ju på hur man vill att resultatet ska bli. Ska mitten framhävas? K3tog går ju det med.
Användarens profilbild
Av ellla
Aborre skrev:
ellla skrev:
Trulsamin skrev:
Aborre skrev:
hörnsten skrev:
Aborre skrev:Finns det några likvärdiga alternativ till s1k2tog psso?
Sl2k1 psso? :wink:
Så kan man ju också se på saken :lol: Jag testade så också men jag tycker det blir så fult när man har lite större stickor till lite tunnare garn :hmm: Rätt stickor till rätt garn blir det okej men.. ja.
Jag tycker att det brukar rätta till sig lite med blockning...
Det beror ju på hur man vill att resultatet ska bli. Ska mitten framhävas? K3tog går ju det med.
Mitten vill jag nog ha, men om det kan tänkas lösa sig med blockning kanske jag ska ha fortsatt is i magen. Jag satt och drog och kikade och försökte se hur det skulle komma att bli men.. jaja, nästa gång kan jag göra det bättre i värsta fall.

Tack för hjälpen hörrni!
De tre ihopstickade maskorna hamnar ju i olika ordning på den maska du stickar. Lyfter du först två, stickar en, drar de två över, så kommer mittenmaskan att ligga överst och liksom vara rakt upp, de två andra försvinner in bakom den.
Användarens profilbild
Av Moson
Fryle skrev:
Moson skrev: Men nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter. Ska kolla om litet nystan har kvar något noro silk garden tror jag
Garnkorgen.se har rea på tre utgående färger av Noro Silk Garden.
Får gå och klämma lite så kanske det blir en beställning sen
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag försöker öppna dessa länkar i TS men de verkar inte funka. Någon som vet om de inte finns längre? I så fall så kan man ju plocka bort dem ur listan.

http://www.mittens.se/patterns
http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm diagram till mönsterstickade vantar i massor.
Kaffemoster skrev:Nytt älsklingsgarn: bomull-ullblandning från Geilsk :love:
Dessutom tycker jag det blir snyggt :)
Bild

När jag letade tips på hur jag skulle få till resåren och raglanökningarna snubblade jag över Car-rib-bean, trof jag den hette. Frågan är om jag inte ska härma det upplägget.

Edit: det gick visst inget vidare att kopiera länken från ravelry på telefonen.
Användarens profilbild
Av Faegis
Nu har jag fastnat helt!
Jag stickar ett par sockor med flätor. Designern är tysk men mönstret är översatt till engelska.
I mönstret upprepas ÜZ jätteofta, som förklaras: "slip 1 Stitch, knit 2, put the slip stitch over the two stitches"
Det blir ju en minskning, men gör jag så så går inte mönstret ihop, och det stämmer inte alls med hur sockorna ska se ut eller hur mönstret ser ut. Jag gissar att man ska göra en ökning där, kanske t ex att de där "knit 2" ska stickas i samma maska?
Kan någon hjälpa mig så vore det jättebra!
Användarens profilbild
Av Moson
Har för övrigt shoppat garn till dotterns tröja nu :)
Det blir snarare melerat än randigt eftersom rapporterna är så korta men hon är jätteglad för nu gör jag ju en regnbågströja till henne.
Hon har ju sett när jag suttit och stickat en bebiskofta och vill såklart ha en hon också :loving: Sen att hon har åtminstone två tröjor jag stickat som hon fortfarande kan ha, det har hon glömt.
Men jag är glad så länge hon vill ha hemstickade plagg i ull :D
När jag är färdig med hennes tröja tycker hon att jag ska sticka en till pappan också men där går nog min gräns vad gäller storlek på plagg. Mössor ska jag tydligen också göra, "jag har inte många mössor mamma" menade hon och tyckte att jag kan väl göra mössor till henne och pappa.

Jag har att göra helt enkelt
Användarens profilbild
Av berit
keah skrev:Tipsar om att leethalknits ger bort mönster mot en kampanjkod. Jag hade svårt att välja mellan Wobble Bass och Barry, men det blev den sistnämnda till slut.
Tack för tipset! Har laddat ned en Robinsjal. Hon gör superfina saker, har sett dem tidigare på ravelry men mitt hobbykonto är väldigt litet den här terminen så det här var ju underbart :vågen:
Användarens profilbild
Av isbl
Råkade hitta en hel kasse i källaren ( :siishah: ) med Karisma-garn i grön/petrol/blått som jag köpte för flera år sedan på superrea och som jag redan då hade planer på att sticka en randig kofta av. Nu när stickpeppen återvänt måste jag bara ta tag i projektet.

Men vilket mönster ska jag använda mig av? Tant Koftas uppifrån-ochner eller den Incredible custom-fit raglan som Kaffemoster (mfl?) brukar sticka efter här? Eller finns det något annat bra mönster?

Jag vill sticka uppifrån och ner, vet inte riktigt hur lång kofta som garnet räcker till, men jag vill ha den mer än standardlängd i alla fall. Jag vill nog snarare ha en rundad krage istf Tant koftas fyrkantiga så det inte blir så svårt att hitta bra tröjor att ha under. Är det svårt att modifiera det mönstret till en rund hals?
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?